מחשבוֹת על מרכז ודרוֹם. אוֹ אשדוֹד.

Yarenn

New member
מחשבוֹת על מרכז ודרוֹם. אוֹ אשדוֹד.

פעם היה נראה לי ברוּר שאשדוֹד זה מעין אנטנתניה ואשקלוֹן זה מעין אנטחדרה. ואז שאלתי למה בעצם אשדוֹד במחוֹז דרוֹם ולא מרכז והיה פה דיוּן הסטוֹרי על זה. אבל בעצם, כשאני מסתכל שוּב, נתניה יוֹתר קרוֹב לתל אביב (ויפוֹ) מאשר אשדוֹד. וחדרה יוֹתר מאשר אשקלוֹן.

(עזה היא בערך אנטי חיפה וזה "מסתדר" עם התבנית ששׂמתי לב לאחרוֹנה בישׂראל/ףלסטין. שיש מטרוֹפוֹלין חוֹף ולוֹ תאוֹם קטן יוֹתר על ההר: חיפה <> נצרת | תל־אביב <> ירוּשלים | עזה <> באר־שבע)

אז אוּלי בעצם הגיוֹני שאשדוֹד במחוֹז דרוֹם? ובעצם היא אוּלי נחשבת עדיין על ידי רוֹב האנשים ובצדק כדרוֹם? למרוֹת שכבר ממזרחה, למשל גן יבנה זה במחוֹז מרכז וזה כאילוּ סימנוּ במיוּחד את הגבוּל סביב אשדוֹד. מצד שני, אשדוֹד במטרוֹפוֹלין תל אביב, כוֹלל לפי ההגדרוֹת החדשוֹת מ 2012 בהסתמך על נתוּנים מ 2008, שלפי זה גם אזוֹר קריית מלאכי ומוֹעצה אזוֹרית באר טוּביה בפנים.

למה בעצם מטרוֹפוֹלין תל אביב מצליח להגיע עד אזוֹר כזה דרוֹמי כמוֹ אשדוֹד וקריית מלאכי, אבל חדרה לא?

http://www.cbs.gov.il/ishuvim/ishuvim_tarpaulins.html
 
התשובה לדעתי נעוצה בגודלה של אשדוד ובכוח הכלכלי שלה

אם להשוות אז אשדוד היא לגמרי חיפה במונחים של תחנות כח, תעשייה ונמלים
לחדרה אין מה להציע מלבד מרחבים.

גם מבחינת פקקים בכניסה לעיר אשדוד מנצחת
הכניסה הצפונית לעיר היא פשוט סיוט.
 

Yarenn

New member
התכוונתי למרחק / זמן נסיעה/יוֹממוּת מתל אביב.

 
אז אולי זה הנגישות .

אני לא יודעת מה התדירות של הרכבת מאשדוד לת"א, אבל מחדרה התדירות לת"א איומה וגם מדובר ברכבות מאספות.

לגבי נסיעה ברכב, להרגשתי, הפקקים מכיוון צפון ארוכים יותר (ובלי אלטרנטיבות של ממש) כך שהערים הצפוניות רחוקות יותר בזמן נסיעה.
 

Yarenn

New member
ומה בא קוֹדם? זמן הנסיעה והתדירוּת אוֹ הביקוּש?

 
ביקוש יש. מכירה כאלו שנוסעים ברכב מחדרה לתחנה בבנימינה

כי משם הרכבות לת"א ישירות ובתדירות נוחה יותר.
הרכבת עשו עוול לחדרה עם הפיכת בנימינה לתחנה משמעותית אזורית.

עם הגידול של חדרה, חובה יהיה על פרנסי העיר לדאוג שהרכבת תשנה את לוחות הזמנים.... לדעתח, זה מפתח להצלחה של פיתוח העיר.
 

zahipan10

New member
תחנת לוד בלבד היא משמעותית מבין התחנות מדרום לת"א

אשקלון יכולה להיות תחנת מעבר במידה ובעתיד יהיה ביקוש גדול בין ערי החוף הדרומי לבין העיר באר שבע.

לקריית גת גם יש פוטנציאל להפוך לתחנת מעבר במידה ויקימו מסילה חדשה ולא כל כך ארוכה לקריית מלאכי עם תחנת רכבת שם, ותחנת רכבת נוספת במזכרת בתיה.

וכמובן 2 התחנות בבאר שבע יהיו משמעותיות מאוד כאשר יוקם הקו לאילת וכאשר הערים דימונה, ערד וירוחם יהפכו לערים בינוניות עם תחנות רכבת בתוכן ויתווספו לאופקים, נתיבות ושדרות שכבר יש להן תחנות רכבת.
 
למעלה