מחשב לצורך כתיבה

מחשב לצורך כתיבה

האם יש מחשב מיוחד שמיועד לילדים קטנים שיש להם בעיות גרפו מוטוריות?
 
../images/Emo39.gif אמא של ../images/Emo39.gif

ייתכן שיש מחשב שיש בו פחות פונקציות מאשר הגדול ואולי יכול להתאים. אולי כבר יש בעברית תוכנה שהופכת את הכתוב למודפס. השאלות שלי - מה זה "ילדים קטנים" ? ומהן הבעיות הגרפומוטוריות של הילד ? ו... מהי המטרה בשבילה מיועד המחשב ?
 
../images/Emo39.gif

מדובר בבת שלי שעולה לכיתה א ' קטנה הרמה הגרפומוטורי שלה תואמת גיל 3-4 ע"פ האבחון שנעשה לה ואני מתלבטת האם , ומתי לתת לה לעבוד עם מחשב היא מזהה חלק מהאותיות החשש שלי היא שהצורך בכתיבה יקשה עליה את הקליטה של האותיות שגם ככה לא קלה לה
 
הרעיון שלי

כל מה שקשור בהוכחה ובקבלת ציון - שתעשה בכל דרך אחרת מאשר כתיבה. לעצם העניין, אסור לוותר על כתיבה לכל אורך השנים. זה מוקדם מדי לוותר על כתיבה. עוד פרט חשוב ביותר - צריך שכיתה א' תהיה כייפית ולא עונש, ולכן גם אם לא תרכוש את הכתיבה, ואם יהיה קשה, שיקבלו כמו שזה, ולא להפסיק לעבוד על כתיבה ותוצריה בדרכים חלופיות. משחקים, משחקים משחקים. שהכתיבה לא תהיה טראומה בשבילה. לפעמים - עצם האימון בכתיבה מעלה את רמת הגרפומוטוריקה.
 
בדקי מה מציעה חברת intellitools

http://www.intellitools.com יש להם מקלדת שאפר לתכנת אותה כך שתתאים אישית ללקוחות עם צרכים מיוחדים שונים ויש להם עוד כלים מלבד המקלדת. חבל שזה לא מעשי בשבילי לפגוש אותך. המנחה שלי מתעסקת בדיוק בנגישות מחשב.
 

FOR THE LD

New member
לפני שמחפשים חלופות, צריך לנסות

ולטפל בקושי באופן ישיר, במיוחד לנוכח גילה הצעיר של הילדה. היא רק בתחילת הדרך, בכל הקשור ללימוד הכתיבה. אין סיבה למהר ולחפש מקלדות מותאמות ושאר עזרים טכנולוגיים. כדאי לבדוק את הכיוון של ריפוי בעיסוק (אבחון וטיפול), לצד יישום ההמלצות ע"י מחנכת הכתה/המורה להוראה מתקנת וההורים. לא חסר מה לעשות בנושא, לפני ש"מרימים ידיים" ומוותרים כל כך מהר על הכתיבה הידנית.
 
סיוע טכנולוגי אינו הרמת ידיים.

סיוע טכנולוגי נועד הרבה פעמים כדי לסייע במדיניות של 'הפרד ומשול'. את הכתיבה מתרגלים בשיעורי כתיבה ואת מה שתלוי בכתיבה עושים עם טכנולוגיה מסייעת כד שהכתיבה תסתדר. כך לא מעקבים את מה שתלוי בכתיבה, לא מפגישים את הילדה עם הצרות שלה על כל צעד ושאל ולא בונים תסכול.
 

FOR THE LD

New member
עדו, אני לא מסכימה איתך.

צריך להפעיל שיקולי דעת. אנחנו מדברים כאן על תלמידה שעולה לכתב א'. זה כמו לתת מחשבון לתלמיד כתה א', לצורך חישוב עובדות היסוד בעשרת הראשונה. א. צריך לערוך אבחון מסודר כדי לעמוד על מקור הקושי (ריפוי בעיסוק, הערכת המוכנות לכתה א'). ב. צריך לפעול בהתאם להמלצות האבחון, ע"י בניית תכנית עבודה שיהיו שותפים להפעלתה מס' גורמים. ג. צריך לערוך מעקב אחר ההתקדמות, ולקבוע יעדים חדשים בהתאם. כמובן שמדובר בתהליך ממושך. באם יוכח כי טיפול ישיר אינו מועיל, רק אז כדאי יהיה לבחון אופציות אחרות - נוספות או חלופיות.
 
אין לי מושג מה יעשו איתה בתחילת השנ

ואני מודאגת שמתוך הצורך של אנשי המקצוע יחשפו אותה לתסכול גבוהה מידי שעלול לטעמי לעשות נזק אין לי מושג מה עושים בכיתה א קטנה האם הם יושבים כל היום סביב שולחן ? כבר נראה לי בלתי אפשרי לבת שלי
 

FOR THE LD

New member
עכשיו הבחנתי ברצף המילים

"כתה קטנה". אני מבינה שאת קצת מוטרדת, גם מפאת חוסר הידע אודות הנעשה בכתה קטנה. חשוב שתשוחחי עם אנשי הצוות - המחנכת ויועצת ביה"ס לגבי הנעשה בכתה זו. עלייך להיות סמוכה ובטוחה שהתלמידים הלומדים בכתה קטנה לא "יושבים כל היום סביב השולחן". בדרך-כלל הלמידה בכתה זו הרבה יותר פעילה ורב-חושית, בהשוואה לצורת הלמידה האופיינית לכתה הרגילה. המטרה אינה לחשוף את התלמיד לתסכול גבוה מדי, שכן קצב העבודה, כמות החומר ומורכבותו מותאמים ככל האפשר ליכולות התלמיד. לכל תלמיד נבנית תכנית לימודים אישית (תל"א), שנותנת מענה הולם לקשייו, תוך התחשבות והכרה ביכולותיו. שיהיה בהצלחה!
 
החשש נובע בעיקר בגלל אי הודאות

היא היתה בגן טיפולי נהדר עד היום ואני רק מתפללת שגם בבית הספר ימשיך טוב.
 
בהחלט שצריך אבחון.

ובהחלט ייתכן שהמאבחנת תומר שיש טעם לנסות לתת לילדה לגשת לכל משימות הכתיבה כמו יתר חבריה. אלא שייתכן שהמאבחנת תומר דבר אחר. ייתכן שהיא תומר שהסיכוי שהילדה תעמוד במשימות הכתיבה בהן יעמדו חבריה אם היא תודרך באופן שונה לגמרי ואם יינתן לה הרבה יותר זמן למשימות האלה ולכן חשוב שמחלק מהמשימות יניחו לה לעקוף את הקושי וייתנו לה אימונים רלוונטים לכתיבה אחרי הצהריים.
 
האמת היא

שיש מורה משלבת בבית הספר שלא ממש לטעמי ואני לא אוהבת את שיטותיה ואני לא חושבת שהיא גמישה מספיק ואני חוששת שהיא (למרות שאני לא יודעת האם היא תלמד אותה ) עלולה ל"סגור " את הילדה שלי ולא ללכת איתה
 
את דעתי על בחירת מורים השמעתי

אולי קצת יותר מדי. אני עברתי כיתה פעם בשביל לקבל מורה יותר טובה ואת המורים של בני- הן מהמגזר הפרטי והן מהממלכתי אני בוחר בפינצטה (וכך נראה חשבון הבנק שלי). פה, בפרוורים של שיקגו זה מאוד מקובל לעבור דירה כדי לעבור בית ספר ממלכתי כדי להיפטר ממורה מסויים או מקבוצת מורים מסויימת.
 
למעלה