מטוס בן 70 לשנת ה70 של המדינה- ERCOUPE 415E

  • פותח הנושא tcu6
  • פורסם בתאריך

tcu6

New member
מטוס בן 70 לשנת ה70 של המדינה- ERCOUPE 415E

את המטוס הזה ראיתי בחצר משק בגני יהודה. וזה סיפור המטוס.

העלתי את התמונה בקבוצות בפייסבוק ובזכותם של לירן יוני ושי, למדתי שמדובר על מטוס יליד 1948, שעלה לארץ מארה"ב בשנת 1981, הובא בדרך הים. והוטס על ידי ג'רי רנוב במשך זמן קצר משדה דב בשנות ה80. 415E ERCOUPE מספר זנב N94861 .
הארקופ היה מהמטוסים הנפוצים ביותר בשוק המטוסים הפרטיים בארה"ב בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה.
למטוס מנוע בן 85 כ"ס, והיה המטוס הקל הוותיק ביותר שפעל באותה תקופה בארץ.
הפרטים על המטוס הופיעו בכתבה של נועם הרטוך, בגיליון 17 של בטאון "כנפיים".

 
שימש להדרכת נכי רגלים

למטוס לא היה הגה כיוון וניתן היה להפנותו בעזרת המאזנות בלבד, ללא שימוש ברגלים.
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
אני משער שהתכוונת "בשנים שאחרי מלה"ע השניה"

מאחר ולפני המלחמה יוצר מספר קטן למדי של מטוסים, ובמהלך המלחמה כל מאמץ הייצור האמריקאי הלך לתמיכה בלחימה (אפילו ייצור כלי הרכב הפרטיים הופסק).
&nbsp
המטוס הוא מטוס מרתק - הוא תוכנן על מנת לפתור בעיות בטיחות בקרב טייסים. אאלץ שלא להסכים עם אריאל - למטוס יש הגה כיוון, אלא שהוא אינו נשלט על ידי הטייס אלא נשלט אוטומטית עם שינוי מצב המאזנות (אין דוושות), כך שהמטוס "לבד" דואג לטיסה מתואמת (פחות-או-יותר). כמובן שהבעיה הנותרת היא נחיתה ברוח צד - הפיתרון הוא נחיתה ב-crabbing, כאשר הגלגלים (הראשיים) מסתובבים עם trailing link ומתירים נחיתה כאשר המטוס לא מקביל לציר המסלול.
היגוי על הקרקע מתבצע על ידי סיבוב גלגל האף (על ידי ה-yoke - כלומר זה "מרגיש" כמו מכונית...). הבלימה אינה נפרדת לכל גלגל אלא יש מין hand brake כזה ששולט על שני הבלמים יחד. הרבה מהמטוסים הוסבו אח"כ לבלימה נפרדת בשני הגלגלים כמו ברוב המטוסים.
&nbsp
טל
 
ואני בהחלט מסכים עם טל,,,

אכן היה לו הגה כיוון מסונכרן (Linked) עם המאזנות. התכוונתי לומר שלא היו לו פדלים להגה הכיוון.
אריאל אריאלי
 

tcu6

New member
טל תודה עלההסבר. וכנראה שאתה צודק לגבי התקופה.

הבאתי את עקרי מהמאמר שכתב נועם הרטוך.שהועלה בפייסבוק, מ"כנפיים" מספר 17. ייתכן ולא הבנתי נכון את הכתוב שם. במקור צויין שיצור המטוס אכן הופסק במהלך המלחמה וחודש במספרים גדולים לאחריה.
 
למעלה