מטוס הGAMBIT

עמית ג

New member
מטוס הGAMBIT

ראיתי תמונה שלו בספר "אלבום המטוסים והטילים", עם כמה שורות על המטוס עצמו. המטוס נראה לא רע, אבל לא זכור לי שנתקלתי בו בשום מקום. מישהו יודע פרטים על המטוס ומה עלה בגורל הייצור (שכנראה) שלא הלך.
 

רן בג

New member
גמביט ז"ל

נסיון ישראלי באמצע שנות ה-80 ליצר HOMEBUILD ישראלי ראשון ולנסות להפיצו בעולם. נבנו שני אבות טיפוס כולל "גלילה" מכובדת שנעשתה במגידו. המטוס היה מסוג "קאנרד" דומה מאוד למטוס שהיה קיים כבר בשוק (ואשר ישנם עוד כשלושה כמוהו..) המנוע היה 532 מנוע שקדם ל-582 (שתי פעימות וכו´) המטוס הוצג באושקוש ועורר התענינות רבה (לדברי מציגיו..). בתחילת סוף ה-90 נמוג הפרויקט לאור אי כדאיות כלכלית. (אל תתפסו אותי עם דיוק התאריכים). הסיבות לכישלון (דעתי הפרטית):- יחסית למטוסי אותה תקופה היה המטוס יקר. המטוס לא הפגין כל יתרון יחסי על מטוסים דומים שהיו כבר בשוק. אורך הנשימה הפיננסי של החברה (ציקלון -או איזה חברת בת שהקיימו לדבר) היה קצר וכמו כל ישראלי ציפו האנשים שם לתוצאות מידיות ..המטוס לא היה יפה ומספיק "גברי". הקונים הפוטנציאלים של סוג מטוסים אלו ירצו לראות בחצרם מין לאנסייר, גלאסאייר או RV אשר יזכירו להם את חלומות ילדותם..ה"גמביט" לא מילא פונקציה זו.(לא לקחת דוגמא מהצלחתם הבלתי מסוברת של מטוסי רוטאן) חבל.. אני לא חושב שדבר זה צריך לרפות ידיהם של יזמים פוטנציאלים בשטח זה ואם יש כאלה ,כתובתי ידועה..
 

נתי ניב

New member
גמביט נכון להיום

המטוס מוצב במפעל ציקלון (כ 10 ק"מ מערבית לכרמיאל על כביש עכו צפת) קרוב לשער המנחת. ראיתי אותו השבוע כשהייתי שם (אני מבקר שם הרבה). המטוס מוצב כמעט שלם כמזכרת, הבעייה היא שמפעם לפעם ביחוד בחורף, רוח חזקה הופכת אותו ואז אנשי המפעל מחזירים אותו למקומו (ושוב לא קושרים) וחוזר חלילה - התוצאה הסופית אינה מרשימה.
 
ההפיכות האלה זה מכוון...

בשביל להזרים את הדם
 
למעלה