תשובות - שתיים
לצביקה - ראה את תשובתי הקודמת. המנוע, המיכשור, הריפוד והצבע אינם כלולים במחיר הקיט. אוב היצרנים מאפשרים לבונים בחירה ככל שיעלה על דעתם. מחיר מנוע לייקומינג 200 כ"ס לטיסה הפוכה כארבעים אלף דולר - חדש. אפשר למצוא מנועים משופתים או עם הרבה שעות במחצית ואם יש מזל, אפילו ברבע מחיר. מחיר מדחף פסיעה משתנה שני להבים כחמשת אלפים דולר. מחיר גוורנר (מתקן המבקר את פסיעת המדחף) עוד כאלף וחמש מאות דולר. מיכשור: בסיסי VFR סדר גודל של 4000 דולר. IFR מלא - אפילו השמים אינם הגבול! רז - עפ"י נתוני היצרן, לבניית מטוס RV8A דרושות כאלפיים ומאתיים ש"ע. מראש אני מוסיף עוד עשרה אחוז. בתנאי הארץ, כאשר כל חלק חסר צריך להזמין מחו"ל יש להוסיף זמן כלנדרי רב. בחו"ל, רוב בוני המטוסים הם פנסיונרים הבונים את המטוס בגרז´ שמתחת הבית. אני עדין עובד לפרנסתי, ואף כי אנחנו כמה שותפים, באופן טבעי יש מי שמשקיע יותר בבנייה ומי שמשקיע פחות. בממוצע, אנו משקיעים כשש שעות עבודה בשבוע (נסיעות לחו"ל לתקופות ארוכות - עבודה) ועיסוקים אחרים. בארץ ישנה בעיה קשה של מקום לבנייה. הפרוייקט שלנו עבר חמישה מקומות עד היום! מקובל כי בממוצע, רוב הפרוייקטים אורכים כשבע שנים. אנחנו השקענו עד היום ארבע שנים וכנראה שיידרשו עוד שנתיים. כך, שאנחנו במקום טוב באמצע. אם מישהו, בארץ, הצליח לסיים פרוייקט בנייה בשנה - מדובר כנראה באולטראלייט. אריאל