מטוס חלומות - הביטו וראו Falco

צחי נבו

New member
מטוס חלומות - הביטו וראו Falco ../images/Emo99.gif

$100,000 מחיר הקיט... אבל נראה שזה מטוס מעולם אחר...
 
מטוס החלומות? חלום באספמיה!

המטוס הנ"ל הוא מאותם יצרנים המבטיחם "הרים וגבעות". אבל המבחן האמיתי הוא במספר המטוסים שנקנו, בנייתם הושלמה וגם טסים. חוששתני כי המטוס הנ"ל לא כל כך עומד במבחן הנ"ל בהצלחה. מה גם, שמחירו פי ארבע מקיטים של מטוסים טובים בהרבה (אם המחיר שנקבת נכון). אריאל
 

צחי נבו

New member
אני לא מתמצא בתחום הקיטים...../images/Emo88.gif

אבל אני מניח שיש יותר ממאה כאלה טסים בעולם, מספר 70 המריא ביוני שנה שעברה... לפי גודל האתר וההתכתבויות שבו אני מניח שיש תפוצה מכובדת למטוס הזה. אתה "מכיר" את הסיפור שלו ספציפית? לגבי המחיר - נכון, בשמיים, אבל ראית את המהירות? כמעט 200 קשר !!! המטוס הגיע בטיסה מאירופה - לאושקוש (ויגיע שוב השנה), שלא לדבר על העברה עצמאית לאוסטרליה.... חיפשתי עוד באתר ומצאתי עכשיו רשימה של 1067 בעלים רשומים. שוב, אני לא יכול להשוות למטוסים אחריפ אבל נראה לי מטוס "לגיטימי".
 

RAZ BAGG

New member
77000$$$ בלבד ../images/Emo4.gif FALCO

בקטלוג של KITPLANES דצמבר 2001 מופיע מאמר מלא העוסק בפלקו, נכתב שמחיר הקיט עומד על 77K $$ וכיום ישנם 65 מטוסים באוויר ( צחי יותר מעודכן אז 70...) המטוס הזה טס לראשונה כבר ב-1974 ואם נשווה את המכירות לחברת VANS למשל שמוכרת את הקיטים של ה-RV אז המכירות של פלקו לא מי יודע כמה, מעניין,אולי בגלל שמרבית בוני הקיטים מעדיפים עבודת פחחות על פני התמקצעות בנגרות?, אריאלי??
 
בנייה בפח מול קומפוזיט

לא חושב כי לטכנולוגיית הבנייה יש השפעה כה רבה על בחירת הקיט. עד כמה שידוע לי, מטוסים עשויים קומפוזיט (חומרים מרוכבים - פלסטיק
), נבנים בכמויות לא פחותות מאשר מטוסים מפח. נדמה לי כי מטוסים בציפוי בד נבנים במספרים קטנים, יחסית. מה שקובע, הם ביצועי המטוס, התמיכה של המפעל (איכות התוכניות והסברי הבנייה ותמיכה והענות לשאלות הבונים), נוחות התחזוקה ובעצם, כל מה שקובע בבחירת מטוס מרושיין - וכל אלו ביחס למחיר. נאמר כי המטוס טס מאתיים קשר. גם המטוסים של וואנס טסים באזור המאתיים קשר וגם הם דו-מושביים אבל קיט של המטוס עולה (רגיל כחמישה עשר אלף דולר וקיט לבנייה מהירה כעשרים וש/לושה אלף דולר - לא כולל מחיר המנוע, המדחף, הריפוד, המכשירים והצבע). ישנם קיטים של לנסייר בעלי ביצועים הרבה יותר טובים מאשר של הפלקון ומחיר הקיט כשלושים אלף דולר. ישנם קיטים (או יותר נכון היו) של גלזאייר שגם הם יותר טובים מהפלקון שעלו בזמנו כעשרים וארבעה אלף דולר. צריך להבין כי הרעיון שמאחורי כל תעשיית מטוסי הקיט הוא האפשרות הניתנת לבונה לבחור מה יהיה במטוס המוגמר, איזה מנוע ואיזה מיכשור. כך, שהמחיר הסופי של המטוס באויר אינו מוחלט והא מייצג, למעשה, את סה"כ התכולה והביצועים של המטוס. אכן, בגליון דצמבר של Kitplane Magazine מתפרסם דירקטורי של כל מטוסי הבנייה העצמית ושם ניתן ללמוד על סך כל המכירות של כל המטוסים - או יותר נכון סך כל המטוסים שבנייתם הושלמה והם טסים. ושלא יובן ממה שכתבתי כי הפלקון אינו מטוס טוב! בסה"כ צריך לראות את התמונה כולה. ואם יש מישהו מבין קוראי רשימתי או משתתפי הפורום המעונין להכנס ל"הרפתקה" של בניית מטוס, אשמח לעזור גם בבחירה וגם בבנייה. וכמובן נשמח להצטרפות חברים נוספים לסניף הישראלי של ה- EAA אשר נועד לעזור לבוני מטוסים מול המנהל. אריאל אריאלי בונה RV8A של וואנס (עם עוד שותפים) זנב 95% גמור כנפיים 95% גמורות גוף בבנייה 70% לפני רכישת קיט ההשלמה עדין אין מנוע
 
אריאל-תכולת המחיר הכולל?

האם המחירים שאתה מציין כוללים את כל המכלולים,כגון:מנוע וכד´..?? תודה
 

RAZ BAGG

New member
אריאלי- שאלה ענינית.

זכור לי שלפני שש שנים ,באחת מנסיעותי לאושקוש צילמתי לך ,לבקשתך, סט צילומים של RV 8 שהיה בתצוגה , סיפרת לי שאתה בונה משהו דומה . חלפו שש שנים והעסק עדיין רחוק מסיום.באחד הגליונות האחרונים של קיטפלין שאתה מרבה לצטטו מובא סיפור של שני חברים שבנו מטוס כזה ב-10 חודשים (עבודה חלקית שניהם עבדו באותו זמן). אני פגשתי כאן חבר´ה שתוך כשנה הרימו מטוס לאויר. מעניינת אותי מה הבעיה בארץ. האם המרחק ממפעל האם בעוכריך? או הבירוקרטיה מקרקעת אותך??
 
תשובות - שתיים

לצביקה - ראה את תשובתי הקודמת. המנוע, המיכשור, הריפוד והצבע אינם כלולים במחיר הקיט. אוב היצרנים מאפשרים לבונים בחירה ככל שיעלה על דעתם. מחיר מנוע לייקומינג 200 כ"ס לטיסה הפוכה כארבעים אלף דולר - חדש. אפשר למצוא מנועים משופתים או עם הרבה שעות במחצית ואם יש מזל, אפילו ברבע מחיר. מחיר מדחף פסיעה משתנה שני להבים כחמשת אלפים דולר. מחיר גוורנר (מתקן המבקר את פסיעת המדחף) עוד כאלף וחמש מאות דולר. מיכשור: בסיסי VFR סדר גודל של 4000 דולר. IFR מלא - אפילו השמים אינם הגבול! רז - עפ"י נתוני היצרן, לבניית מטוס RV8A דרושות כאלפיים ומאתיים ש"ע. מראש אני מוסיף עוד עשרה אחוז. בתנאי הארץ, כאשר כל חלק חסר צריך להזמין מחו"ל יש להוסיף זמן כלנדרי רב. בחו"ל, רוב בוני המטוסים הם פנסיונרים הבונים את המטוס בגרז´ שמתחת הבית. אני עדין עובד לפרנסתי, ואף כי אנחנו כמה שותפים, באופן טבעי יש מי שמשקיע יותר בבנייה ומי שמשקיע פחות. בממוצע, אנו משקיעים כשש שעות עבודה בשבוע (נסיעות לחו"ל לתקופות ארוכות - עבודה) ועיסוקים אחרים. בארץ ישנה בעיה קשה של מקום לבנייה. הפרוייקט שלנו עבר חמישה מקומות עד היום! מקובל כי בממוצע, רוב הפרוייקטים אורכים כשבע שנים. אנחנו השקענו עד היום ארבע שנים וכנראה שיידרשו עוד שנתיים. כך, שאנחנו במקום טוב באמצע. אם מישהו, בארץ, הצליח לסיים פרוייקט בנייה בשנה - מדובר כנראה באולטראלייט. אריאל
 

אלדר א

New member
הצעת עזרה

אם מישהו מבין מרכיבי המטוסים צריך עזרה אשמח לסייע. אין לי שום נסיון קודם וגם לא רשיון טיס. כל שאוכל להציע הוא את זמני בסופי שבוע ואת שתי ידי. אולי תצטרכו להשקיע בי קצת בכל הקשור להסברים והוראות מה צריך לעשות אבל אני מבטיח המון מוטיבציה, התמדה ויכולת. כמובן שההצעה שלי היא בהתנדבות - אני ארוויח מכך הגשמת חלום וזה מספיק לי.
 
עזרה

היי אלדר, בתור התחלה, אתה מוזמן לבקר ולראות את הפרוייקט בכל עת שתחפוץ. רק תאם מראש אריאל
 
ביקור בפרוייקט

גם אני אשמח לבקר בפרוייקט למרות שנסניוני בבניה הוא בבנית קיט של סוואנה בלבד, איך אפשר ליצור איתך קשר?
 

צחי נבו

New member
ואללה אריאל...../images/Emo24.gif

אתה פשוט תותח, אין מלים. אני מטיל ספק בכושר ההתמדה שלי להיכנס ל"מפעל חיים" שכזה אבל ברור לי שאין מה להשוות את התוצר לעומת $ שמושקעים נאמר במטוס "רגיל" ואפרורי. ישר כח, אני מזמין את עצמי לביקור באתר הבניה בעוד כחצי שנה... אגב, ראיתי כאן (מיוצר בטוסון אריזונה) מטוס שאמור לקחת רק 400 שעות. אין מה להשוות את הביצועים. אגב, הססמה שלהם היתה: "you´ll not be flying as fast as RV but you´ll be flying fater!"
 

RAZ BAGG

New member
היי צחי, שים לב לרשימה../images/Emo132.gif

יצאתי לבדוק הכצעקתה (רשימת בעלים) ומצתי קפיצות בסדרות חשבוניות לא קבועות כמו קפיצה ממטוס 974 לבא אחריו-1048 וקפיצה ממטוס 235 למטוס 401 הרשימה מתחילה במטוס 102-אב הטיפוס... לא ברורה לי צורת המיספור הסדרתי של הפלקו, לאיטלקים הפתרונים.
 

צחי נבו

New member
שמתי לב לקפיצות... ../images/Emo160.gif

אני מניח (אולי באופן נאיבי), שפשוט לא כל מספר זנב מתועד שם. כמה RV טסים, לשם השוואה?
 
כמה RV טסים

קשה להאמין! המטוס בבניה עצמית שממנו טסים הכי הרבה מטוסים הוא הקיטפוקס. השני ברשימה הם מטוסי וואנס. 2880 מטוסים של וואנס, בנייתם הושלמה והם טסים! אריאל
 
"קפיצות ברשימה"

שתי סיבות יש לקפיצות ברשימת הבעלים. האחת - המפעל ממספר את המטוסים לפי מהדורות (revissions), כך שבכל פעם שמעלים גרסה מתחילים ממספר מרוחק. השנייה - מקובל כי בערך 30% מרוכשי הקיטים משלימים את הבנייה. כלומר אם נמכרו אלף מטוסים, בין משלימי הבנייה ניתן יהיה למצא את כל המספרים בין הראשון לבין האחרון - אבל בקפיצות. למעשה, אחוז השלמות הבנייה הוא המדד הטוב ביותר לאיכותו של הקיט ולתמיכה שהמפעל נותן לבונים. אריאל
 
למעלה