מטוס שהוא גם מסוק, המשך....

מטוס שהוא גם מסוק, המשך....

ביקשתי כאן לפני כמה ימים פרטים בקשר למטוס בעל רוטור בצורת X אשר במהירויות נמוכות, בהמראה ונחיתה מתנהג כמסוק בעל רוטור מסתובב ובמהירויות גבוהות הרוטור ננעל והופך לכנף קבועה ואז המטוס מתנהג כמטוס סילון קרב לכל דבר. "מכיוון שאם הרוטור (או פרופלור..)נעצר כאשר המסוק במהירות גבוהה אז הוא נעצר בפתאומיות שיכולה לגרום ל : 1) הסתובבות גוף המסוק ונפילה מערבולתית 2) האטה רצינית בתנועה - מה שדורש הפעלת הרוטור מחדש.." "לא כל כך חדש. אם אתה מתכוון להרייר הבריטי אז הרעיון לא כל כך חדש. הוא הגירסה המוצלחת ביותר של הכלאות מהסוג הזה. בכל מקרה, אין פרופלור סמסתובב אלא מנוע סילוני שמשנה כיוון או משהו כזה המאפשר למטוס להמריא ולנחות אנכית. שימושי בעיקר בנושאות מטוסים. ביי" בפירוש לא דיברתי על ההרייר, אמרתי בצורה מאד ברורה שיש למטוס רוטור שנינעל במהירות גבוהה והופך לכנף, על איזה הרייר אתה מדבר איתי???
בקיצור... דיברתי על המטוס בתמונה המצורפת, האם למישהו יש מידע בקשר אליו? מה השם שלו? מה מצבו מבחינת פיתוח? תודה מראש
 

Ekrembo

New member
בוא נחשוב ככה.....

מה יש במסוק, שאין במטוס. במסוק, מלבד רוטור הראש, יש את רוטור הזנב, עכשיו, בשביל מה רוטור הזנב קיים? בשביל שהסיבוב של המנוע לא יצור טורק, ויסובב את המטוס על ציר המנוע. זו עובדה אחת ששוללת את אפשרות. אפשר למצוא עוד, כמו משקל שלושת המנועים (שני מנועי סילון רגילים, ואחד לרוטור). מה עוד שהרוטור לא יבצע פעולה של כנף, ו...
 

ci

New member
רוטור הכנף

רוטור סובב של מסוק בהחלט לא יבצע עבודה של כנף רגילה בבמידה ויהיה במצב סטטי. רוטור סובב יוצר דיסקה אשר שיטחה הוא כשטח הכנף של מטוס ומהירות סיבוב הרוטור היא כמהירות טיסתו של המטוס. כנף מייצרת עילוי ע"י זרימה אוויר, תנועה בתוך אוויר. מהיכן תביא שטח שייצר עילוי במצב סטטי של הרוטור??? האם תטוס הרבה יותר מהר ככך שהמשוואה תתקיים? וחוץ מזה ברוטור הלהבים רודפים אחד את השני כיווני שפות ההתקפה הפוכים ועילו במטוס שני שפות ההתפקה מיוצבות לכיוון הטיסה.
 
למעלה