מטס עמיר ביטול מרשה

avihart

New member
מטס עמיר ביטול מרשה

חברים זה עתה קיבלתי את המייל הבא
בוקר טוב אבי,

עפ"י הנחיות רת"א, עלי לבטל את האישור שניתן לכם לביצוע הטיסה הנ"ל.

בכל בירור ועניין אנא פנו ישירות לגורמי במבצעים אצלם.

תודה.

ההחלטה הסופית התקבלה ע"י ר' אגף פיקוח אוירי קברניט רמי ליבלינג
אם יש למישוהא הכירות עם רמי אשמח אם יצור איתי קשר
לצערי אני נאלץ לעצור את הכול
אבי
 

avihart

New member
מקווה שלא נוהל חדש בכול מקרה כרגע זה נדחה בגלל מזג האוויר

 
תקנות חדשות לממ"גים

האם זה קשור לתקנות הטיס החדשות שאושרו בכנסת בשבוע שעבר (ראו למטה מתוך האתר של רת"א)? מישהו מהעמותה יכול אולי להסביר את המשמעות?

תקנות כלי הרחיפה
ביום 16/2/2015 התכנסה וועדת הכלכלה של הכנסת לשם דיון בהצעת תקנות הטיס (כלי רחיפה) וכן 3 קבצים המהווים תיקונים נלווים בדיני הטיס: תיקון תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה), תיקון תקנות הטיס (רישיונות לעובדי טיס) ותיקון תקנות הטיס (אגרות רישום, רישוי ותיעוד).
לאחר דיון שכלל שמיעת הערות מציבור בעלי העניין והתייחסות נציגי הממשלה - רשות התעופה האזרחית (משרד התחבורה), משרד הביטחון (חיל האוויר), משרדי המשפטים והאוצר, הוועדה אישרה את הצעת התקנות.
התקנות מהוות לראשונה בתולדות מדינת ישראל, אסדרה כוללת, יסודית ומקיפה, של ענף כלי הרחיפה, הכולל 5 סוגי כלים: גילשון אוויר, גילשון אוויר עם מנוע עזר, מצנח רחף, מצנח רחף עם מנוע עזר (ממ"ר), ומצנח ממונע גלגלי (ממ"ג), הן בהיבט של רישוי אישי (למפעיל כלי רחיפה הפועל באופן מסחרי או כמדריך), הן בהיבט של מרחבי האוויר בהם יורשו כלי הרחיפה לפעול, והן בהיבט של כללים להפעלה בטוחה.
כמו כן, התקנות כוללות הוראות המעבר, ובהן התייחסות למפעילים של כלי רחיפה המחזיקים בתעודות חבר מאת אגודת מצנחי הרחף, אגודת גילשוני האוויר ואגודת הממ"גים- 3 אגודות אשר החזיקו בעבר ו/או מחזיקות בהווה רישיונות הפעלה מבצעיים מרשות התעופה האזרחית.
התקנות עתידות להיכנס לתוקף משפטי ביום 13/4/2015.
 

bensand

New member
התייחסות לנושא החקיקה


היי ארז, אכן כך אנחנו צריכים להוציא התייחסות לנושא אבל לבינתיים, אכן בישיבת ועדת הכלכלה האחרונה אושרו התקנות החדשות (תיקון תקונת הטיס), למעשה ההוראות כפי שאתה מכיר אותן היום למפעילים פרטיים (כלומר כל מי שלא מפעיל בית ספר, או מטיס לשם הכנסה) לא משתנות, למעשה רוב התקנות, ככולן, חלות על מפעילים מסחריים. בנוסף לתחום הממ"גים בהיבט המפעיל הפרטי, תקנות המעבר והתיקון לתקנות הטיס זהות, כלומר אין רישיונות למפעילים פרטיים, על המפעיל הפרטי להצטייד במכתב מאשר הכשרה מטעם בית הספר בו הוא למד לטוס, בית הספר יאושר ע"י רת"א שתרשיין אותו ותדאג לכשירות המדריכים, כך שלמעשה טייס שטס ללא מכתב או גרוע מכך ללא ההכשרה הנדרשת הוא עבריין.

אני מאמין שבימים הקרובים נוציא התייחסות מפורטת לכלל התקנות מטעם העמותה, שנכחה בדיונים בכנסת וייצגה את קהל הטייסים (בין נציגים נוספים של בית הספר, תחומי רחיפה אחרים כיוב') כיוון שיש עוד התייחסויות שראוי להדגיש ולהנגיש לקהל הטייסים, על הפרק גם מפגש עמותה בנושא התקנות החדשות והשפעותיהן עלינו, אני מאמין שזימון יצא בקרוב גם כן.

התאריכים שציינת נכונים (אבל שוב, משפיעים מעט מאוד על חיי הטייסים הפרטיים) בתחומי הרישיון, הטיסה ואחזקת הכלי.
בגלל זה מאוד הופתעתי מהמכתב שקיבל אבי בנוגע למרשה.

אם למי מחברי הוועד יש תיקונים, תוספות או הערות, אשמח לקבלן.
 

OrionHobby

New member
לא מזמן אושרה טיסה כזו

אני הייתי מהחברה שחיכו בנען ועזרו בתידלוק הכלים וכו
היו המון חיוכים על המסלול והיה נחמד כשחבורה אחת מבקרת במסלול הבית של חבורה אחרת
&nbsp
איתן
 

bensand

New member
כפי שאבי הסביר אין בין התקנות לאי אישור המרשה...

 
בן, קראת את התקנות?

ואם קראת האם הבנת?

כתבת: "למעשה ההוראות כפי שאתה מכיר אותן היום למפעילים פרטיים (כלומר כל מי שלא מפעיל בית ספר, או מטיס לשם הכנסה) לא משתנות, למעשה רוב התקנות, ככולן, חלות על מפעילים מסחריים. בנוסף לתחום הממ"גים..."

המושג "ככולן" ממש לא נכון והנך מטעה את הציבור.
 

bensand

New member
אחלה. עכשיו אחרי שהלבנת פני ברבים בצורה ככ נחמדה


בא לך גם לכתוב מה אתה מבין מהתקנות ואיך זה משפיע על ציבור הטייסים הפרטיים?
 
וואוו איזו רגישות על !! - ראשית אני מתנצל.

לא היתה לי שום כוונה להעליב אותך בן.
אם נפגעת אני מתנצל.

יש בתקנות יתייחסות למפעילים כללים (פרטים).
פרק ג מתייחס למפעיל הכללי ולא עושה עמכם חסד. בזכות המושג חריג בפרק זה הדבר יתוקן בפמ"ת ובהמשך יתוקן גם בתקנות (עוד השנה) על ידי שר הביטחון (הבא).

איני נציג רת"א או דובר מטעמם והם אמורים לארגן פגישות הסבר והסדרי העברת מידע מסודרים לציבור.
יש ניסיון לעשות זאת כבר במרץ אך זה יקרה גם באפריל ובמאי.

בתקווה שהקובץ עלה, מצורפות התקנות הסופיות (שים לב הסדר ישתנה).
 

bensand

New member
כבוד על ההתנצלות


ראשית תודה על ההסבר. תוכל אולי לבער, קראתי את הסעיף הזה בעבר, ועכשיו שוב, לא הצלחתי להזהות מה שונה בהן. האם זה מבטל את מפת הבועות? ומגביל אותנו מלקבל מירשים באיזה אופן? חפשתי את תקנות ההפעלה ולא הצלחתי למצא... האם הכוונה שמחר חיל אויר "ילאים שטחי אויר"?

תודה איתי!
 

bensand

New member
למען הסר ספק, כן, לא רק שקראתי...

ישבתי לידך בועדת הכלכלה... ביום בו אושרו התקנות.
אשמח לשמוע איך לראות עינייך המקצועיות חיי כטייס פרטי מושפעים מתקנות המעבר או מהתקנות החדשות... אנא השכל קהל הקוראים...
 

bensand

New member
טוב מכיוון שאיתי מתמהמה עם התשובה אנסה לקלוע לדעתו


ההבהרה היחידה שאני יכול לומר בנוגע לאמירותי, שאני מצאתי אותה סמנטית ולא קריטית לחיי כטייס ממ"ג היא שלמעשה מ2012 ועד אפריל השנה אנחנו כולנו עברייני תעופה, כלומר לפי החוק אסור לנו לטוס.
לא מצאתי אף אדם שלא טס בעקבות כך, לא מצאתי אף גורם בתעשייה לרבות עורכי דין אשר ממליצים לא לטוס או כן לטוס לאור עובדה זו, לא מצאתי אף גורם מקצועי בתחום, מוסכים, טכנאים, ספקי מצנחים שמסרבים למכור סחורה או שירות לאדם כתוצאה מכך, ולכן לא התייחסתי לכך באופן רשמי בהודעתי למעלה (אם הטעתי אדם או גוף או את כלל הציבור אני מתנצל).

אבל... (אנחת רווחה) החל מאפריל השנה, כל אדם שיש לו הכשרה רשמית וברשותו מסמך* המאשר זאת (*ואני נמנע מלומר מהו אותו מסמך כיוון שאינני יודע), למעשה יטוס כחוק (ציינתי את זה גם בהודעתי הקודמת), האם לזה התכוונת איתי?

ושוב כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, אם טעיתי, שגיתי, חטאתי, אשמח אם גורם רשמי כזה או אחר יכתוב בפורום.
 

OrionHobby

New member
איך הגעת למסקנות האלה

אני באמת לא מבין מאיפה שאבת את הרעיון שהיה אסור לטוס
&nbsp
עובדות:
&nbsp
א. כל מי שהחזיק ברישיון לא מוגבל לתקופת זמן אז אין לו בעייה בכלל
ב. רישיון שהוגבל בזמן לא ניתן היה לחידוש
ג. מי שלא החזיק ברישיון אבל למד בבית ספר החזיק הסמכה מבית הספר
ד. התקנות החדשות חיכו לאישור כמעט מאותו זמן
ה. באופן רישמי לא הייתה אכיפה של שום חוק או תקנה
ו. שום גורם מיקצועי מעולם לא טען שאנו טסים בניגוד ל..איזה חוק?
ז. הגורמים המקצועיים המשיכו להסמיך מדריכים ועסקים
ח. מרשה היה עניין שבשגרה כמו כן התקשרות מול מערכת הביטחון שמעולם לא חשבו שאנו מחוץ לאיזה חוק
&nbsp
לגבי המסמך
קראתי את התקנות המוצעות ממש מזמן ולא יודע אם שינו אבל כל טייס צריך איזשהו אישור ממדריך מוסמך נדמה לי שהמסמך תקף לשנה ודורש חידוש אבל זה באמת היה מזמן ולא בטוח כאן בפרטים
&nbsp
איתן
 

bensand

New member
מסכים כמעט עם כל מה שכתבת למעט...

סעיף ו. מתנגש עם סעיף ד. שלך למעשה המדינה לא הכירה במכתבים שסופקו לנו כתחליף לרישיון שנתנה בזמנו העמותה בצורה רשמית, הכרה זו תכנס לתוקף החל מ-אפריל למיטב ידיעתי ולכן תחת הבנה זו אנחנו טסנו ללא היתר.
אבל סעיף ה. מכסה את הכל. (תתייעץ עם עורך דין לגבי סעיפים אלו, אני מניח שהוא יגיד לך שטסת בניגוד לחוק)

לכן הגדלתי ואמרתי שבמרחב המחייה של הטייסים הפרטיים (מה שנקרה היום מפעיל פרטי) אין בתקנות (למיטב הבנתי וידיעתי) חדשות... כלומר לא אתמול, לא מחר, ולא באפריל אני אצטרך להתנהג אחרת בכדי לטוס כדת וכדין...
ולכן אני מפנה אותך להודעתי הראשונה
 

OrionHobby

New member
למעט האישור החדש שכן משנה אני מסכים או לפחות מבין אותו הדבר

אגב יש איפשהו לינק לתקנות כפי שאושרו ...הגיע הזמן לחזור על החומר
 

bensand

New member
העמותה תזמן את החברים במהלך חודש מרץ

לקריאה מודרכת של התקנות עם עוד מבפר הפתעות. התאזרו בסבלנות. זימון יצא בקרוב.
 

avihart

New member
כפי שהוסבר לי נכון לעכשיו הביטול אינו קשור לתקנות

חלק מהמסלול ממנחת נען חזרה לעין ורד אנו חולקים את האוויר עם האזמי"ם
ולכן הם חוששים אני מנסה לטפל בזה
כשיהיו לי חדשות אעדכן
אבי הרטמן
 
למעלה