על עכירות, ועל "מה שיוצא מהמצלמה הוא מה שראה הצלם" ...
.
בחרתי שלא להשקיע זמן לתגובות בפורום, אבל לפעמים ממש כואב לי הלב שלא לתרום משהו, בעיקר כשמדור בסוגיה בסיסית (ועוד יותר כשאני נתקל ב-"מכשול לפני עיוור").
הייתי בטוח שהנושא שהעליתי, עכירות - במיוחד משום שהוא חזר הרבה בפורומים של חובבים - יעלה שאלות. נאדה (ואני תוהה אם משום שכולם מבינים אותו - או כי לא איכפת להם).
*
ימים תהיתי אם לתקן את ה-"מכשול לפני עיוור" שהונח כאן - שמה שיוצא מהמצלמה הוא מה שראה הצלם - וכל הזמן נטיתי שלא להוציא זמן בשביל 30-20 קוראים (שאפילו לא מעוניינים).
*
עכשיו, כשאני די מטושטש וממילא לא מסוגל לייצר - בחרתי לנצל ההזדמנות ולהוציא מהראש את האמירה המטעה הזאת.
=============================================================
כדי לחסוך לעצמי עבודה וזמן, אני מעתיק לכאן כמה טקסטים מפורומים אחרים, מזמנים אחרים - בתקווה שמהנאמר שם ניתן יהיה להבין מה אני מבקש לומר כאן.
=============================================================
=============================================================
"ואשמח אם תסביר מה הייתה מטרת התיקון שלך"
* * *
להלן תשובתי:
- מהי מסכה, לשיטתי? כאשר גוון מסויים נמצא בכל (!) מרחבי הצילום (במקרה הנוכחי חשבתי שהגוון הוא: "עכירות").
- כיצד אני בוחן את דעתי?
לצורך תשובה עלי להסביר כיצד אני מסביר לעצמי את תהליך autolevel/autocolor ב-PS, ו-Auto adjust colors ב-IrfanView:
אני חושב כי, כאשר התוכנות מגלות כי גוון מסויים נמצא בכל (!) מרחבי הצילום - המסקנה המתבקשת היא - הצילום כאילו/צולם דרך פילטר [פילטר אמיתי, או "פילטר-באוויר" (כתום של שקיעה, תאורה צבעונית בסביבה,...)], ואז -
התוכנה מסירה את הגוון הזה.
אני, לפני שאני מתחיל לעבד צילום - הדבר הראשון שאני עושה: autolevel/autocolor (נחוץ במיוחד, כי מדובר בפילמים סרוקים).
כך אני עושה גם כאשר יש לי חשד למסכה בצילום המוצג בפורומים - אני מוריד אותו למחשבי ובודק אותו עם IrfanView (מאחר שלאחרונה הם הוסיפו "Auto adjust colors" לתוכנה - נחסכת ממני העלאת PS הכבדה).
מאחר שחשדתי במסכת-עכירות בצילום שלך - כך עשיתי, והצגתי התוצאה (כלומר - זה לא תיקון מבחינתי, אלא רק הבאת תוצאת הניסוי ה-"מוכיח" כי, אכן, יש מסכת-עכירות).
אם זה תיקון - החלט בעצמך (בעיני ההבדל ג ד ו ל. לטובה).
=============================================================
תיקון אוטומטי - חשיבות העיבוד תפקידו בתהליך
הדגש היה על "תיקון אוטומטי" - שהשינוי בעזרתו מלמד, להבנתי, שעל הצילום יש מסכה עכורה - כלומר, שבכל פיקסל ופיקסל יש, בנוסף לצבעים שצולמו, איזשהי עכירות (כמו צולם מבעד לפילטר עכור).
העכירות נמצאת ב כ ל רחבי הצילום. להעכיר את כל הצילום - זו לא הדרך ליצור את "התאורה המקורית במקום" [ישבתי שלשום אצל מישהו ממשתתפי הפורום ולגבי הרבה צילומים שהוא סיים עיבודם הראתי לו שוב ושוב עד כמה נוח להתחיל עם התיקון האוטומטי, ועד כמה תוצאות העיבודים (ההכהה, במקום ה-"הפסד" של הכהות שגרמה העכירות) ש א ח ר י התיקון האוטומטי - נותנים תוצאות טובות יותר ממה שנותנת העכירות הכללית (ולא במקרה, כי ללא העכירות ההכהות הן במיקומים יותר ספציפיים (גם בשימוש גאמה על כ ל הצילום))].
-----
"... אבל אין לי סבלנות" - המסקנה שלי: אינך מכבד את הצילומים ו/או את משתתפי הפורום (ואולי גם את עצמך? ... זה נראה לי עמוק מדי לרגעים אלה, כשעדיין לא לגמרי התעוררתי).
-----
"חשוב לי לתפוס את התמונה, למען האמת".
אמנם גם אני כזה (ולו לכאורה), אבל זה תירוץ של עצלנים ו/או מי שאינו יודע לעבד (לעבוד עם התוכנה), ויותר גרוע: שאינו יודע מה לשנות כדי לתרום לצילום.
לך, כך עולה, נדמה שהצילום שלך טוב מספיק כמו שצולם (כאשר טכנית הוא בסדר גמור). נו, טוב, אתה מסתפק רק בחלק מתהליך הצילום [הנה שלב בתהליך שלגבי חלק מהצילומים שלי אני הרבה יותר גאה בהצלחתי בו, מאשר בשלב הצילום/החשיפה: שלב הבחירה. דוגמא נוספת: שלב החיתוך/קרופ (האין צריך לראות אותו כחלק משלב העיבוד?)].
=============================================================
אני לא דיברתי על חשיפה וגם לא על עריכה.
אני טוען שעל הצילום כולו יש מסכה עכורה (כמו צולם עם פילטר עכור!).
מה שהיה חשוב לי לומר - שהמציג צריך לראות זאת, או לנקוט בצעדים שיידעו אותו על כך.
מבחינתי,
לא ניתן להצדיק הצגת צילום עם מסכה עכורה.
זה לא עניין של חשיפה !!!
זה לא עניין של עיבוד !!!
=============================================================
.