מידול קופסת מתנה במקס.

מידול קופסת מתנה במקס.

ראשית כל - אני ממש מתחיל בקטע של התלת, אז נא לא לגחך אם השאלה פשוטה מדי... אני רוצה למדל קופסת מתנה פשוטה ב - 3D Studio. עכשיו, למדל את הקופסה עצמה, לכאורה - הדבר הכי פשוט בעולם. עושים ריבוע פשוט, ומקסימום אם רוצים מכסה, עושים ריבוע קצת יותר גדול בחלק העליון. הבעיה שלי היא איך לעשות את הרצועות האלו שמקיפות את הקופסה (הסרטים שסוגרים בדר"כ קופסאות מתנה). איך עושים כזה דבר? עושים עוד ריבועים, דקים דקים כמו גפרורים? חשבתי לעשות את זה ככה, ולהפוך אותם ל Editable Mesh, ככה שאני אוכל קצת לשחק איתם. אבל אח"כ מגיע החלק היותר קשה - איך לעשות את ה"שושנה" מהרצועות האלו, כזאתי שבדר"כ יש על החלק העליון של הקופסה? את זה כבר אין לי מושג איך עושים. עוד פעם עם ריבועים, ו Box Modeling? אשמח לקצת עזרה... אה, אם אתם לא מבינים על מה אני מדבר - אוכל לנסות לצייר את זה ביד ולהעלות לפה בתור תמונה.
 

מיכאל ג

New member
LOFT

תיצור SPLINE בצורה שאתה רוצה, ואז תיצור אובייקט LOFT עם המסלול בתור PATH ועם קו או מלבן דק בתור SHAPE.
 
אשמח אם תוכל לפרט קצת יותר...

כמו שכתבתי בהתחלה - אני ממש מתחיל במקס. עוד לא מכיר את כל האופציות. מה זה ה LOFT הזה? ואתה בטוח שאפשר ליצור SPLINE בצורה של סרט? כאילו רצועה דקה מ4 כיוונים?
 

מיכאל ג

New member
שתי שאלות

א. האם יש לך את קבצי העזרה והטוטוריאלים של מקס? ב. איך האנגלית שלך?
 
מה שצודק צודק. אבל עדיין...

האמת, שישר אחרי שכתבתי את זה, רצתי ללמוד את הנושא. אזהו, שהצלחתי להתקדם קצת, אבל ממש לא להגיע לרמה שאליה אני צריך. אתה בטוח ש LOFT זוהי השיטה הטובה ביותר? כי אני לא יודע איך לעשות את זה בצורה של "שושנה" אמיתית, כמו שבאמת יש על מתנות. לצורך המחשה, הנה מה שהצלחתי לעשות עם ה - LOFT (נא לא לגחך בבקשה, אוקיי? זה רק לצורך סקיצה!!) בתגובה הבאה תהיה תמונה של מה שאני רוצה להגיע...
 
אופס, התבלבלתי. זו התוצאה שאני צריך

להגיע אליה, בתמונה ההיא. זו ה"שושנה" האמיתית שאני רוצה ליצור. מה שאני יצרתי בעזרת הלופט, בכלל לא דומה. אפילו לא מתקרב. אני אנסה לשחק עוד קצת עם הפרמטרים, אבל אפשר הסבר קצר בכללי איך עושים את זה?
 

voguemaster

New member
נקודה למחשבה

אם הייתי יודע איך יוצרים כזו שושנה במציאות מפיסת נייר הייתי יכול אולי לתכנן נתיב כזה עבור ה-LOFT (או ULOFT אם אני אחליט לעבוד עם NURBS במקס). הנקודה היא שאם אתה לא יודע איך יוצרים כזו שושנה מנייר אמיתי אין שום סיכוי שתוכל למדל אחת כזו בצורה טובה. קח לך כמה דקות ללמוד את זה.
 
אתה בטוח שזה עסק מסובך?

כי מהתבוננות בתמונה, זה לא נראה ממש ככה. סה"כ, כל ה'עלים' שם (או הקיפולים, או איך שתקרא להם) די דומים אחד לשני. אתה לא צריך לחבר את כולם ביחד, או לעשות את כולם בבת אחת. אתה יכול לעשות קיפול אחד, ואז לשכפל אותו. אני טועה? כך בכל אופן זה נראה לי ממבט שטחי. אני אנסה לעבוד על זה קצת יותר בימים הקרובים.
 

שירי ל

New member
הייתי עושה את זה עם לופט לחצי הסרט

ואז מוסיפה simetry ויוצרת לולאה אחת. אח"כ מעתיקה את הלולאה, מסובבת, מקטינה ומעוותת עם scale בזוויות שונות עד שמתקבל סרט כזה עמוס ותפוח. אגב, כדי ליצור את המראה הזה המקופל, פשוט תעשה בחלק התחתון scale להקטנה או בחלק העליון scale להגדלה תשחק עם זה עד שתגיע לצורת טרפז
 

מיכאל ג

New member
הסבר קצר בכללי יהיה קצת בעייתי

כי זה לא ממש נושא שאפשר לתמצת אותו. אבל, אם אתה רוצה לשחק בעצמך ולהבין איך להתקדם מכאן, אז הנה כמה כיוונים: א. לופט בנוי מ(לפחות) שתי צורות, מסלול וחתך. כשאתה יוצר משניהם אובייקט הם לא נעלמים. קח את האובייקט שלך ותזיז אותו הצידה, ותראה שהם עדיין שם - וכל שינוי בהם ישנה גם את הלופט. תתחיל לעוות את המסלול ותבדוק איך זה משפיע על הלופט. ב. ברולאאוט של הלופט, מצא את האזור שנקרא DEFORMATIONS. יש שם כמה כפתורים, כל אחד יפתח לך חלון בו תוכל לעוות את הלופט בעוד כמה צורות. לדעתי TWIST יעזור לך כאן. אגב, אולי כדאי שתפתח את המסלול שלך - כלומר שיהיה בו וורטקס סוף וורטקס התחלה נפרדים במקום לופ סגור.
 
התקדמות? לא בטוח...

טוב, נראה לי שקלטתי איך ה LOFT הזה עובד, ונסיתי קצת לשחק איתו... אפשר לומר שהתקדמתי קצת, אבל רק קצת.. עשיתי שילוב של כמה עיוותים (Twist באמצע + Scale בקצוות), כמו ששירי הציעה . עדיין, יש הרבה מקום לשיפור. הרבה? המון.. הבעיה היא שאני לא יודע איך. איך אני מפתח את הצורה הזאת? בכלל, די מעצבן לעבוד עם ה Line הזה (מה שמוגדר בתור ה Path). עשיתי בהתחלה חצי ממנו (כאילו רק צד שמאל) ונסיתי לשכפל אותו, כדי שיצור לי צורה סימטרית. הבעיה היא שאני לא מצליח לחבר את שניהם, כדי שה Loft יעקוב אחרי ה Path של שניהם יחד. איך אני משלב 2 קווים לקו אחד? Connect? בכל אופן, צירפתי פה כמה כתובות של דוגמאות של אנשים שעשו דברים כאלה. למה אצלם זה נראה כזה פשוט? אגב, שם יש 'שושנה' אחרת, בלי עיוותים של ה Spline. פשוט, קשר רחב, יותר דומה לצורה הראשונה שעשיתי עם ה Loft. בכלל, זה כל הקטע שמתיש אותי בתלת. כשאתה ניגש לתוכנה, הכל מונח לך בראש, וזה נראה כזה פשוט. ברגע שאתה מתחיל ליצור ת'דברים, אתה מגלה שזה ממש לא פשוט כמו שחשבת. אבל אני לא מתייאש כ"כ מהר!! (אולי עוד נסיון או שניים...)
 
למעלה