עוד יוסף פנדריך
Member
מידיעה כללית בלבד ובלי להיות בקי בנושא
התרעומת נגד הצעת חוק העמותות החדש היא שהוא מחייבת לציין תורמים לעמותות שהם מדינות או ארגונים אך לא תורמים פרטיים. הטענה של האופוזיציה היא שהצעת החוק נועדה לשתק את ארגוני השמאל שנתמכים על ידי ממשלות זרות, בעוד שתורמי הימין הם אנשים פרטיים.
לדעתי יש טעם רב בטענה שאין להפלות בין התורמים. כנגד הטענה שאין להניח למדינות זרות להתערב בנעשה בישראל, אפשר לומר שגם לאנשים פרטיים אין זכות להתערב ולהשפיע. מה ההבדל?
לכאורה הצעת החוק לוקה באי שיויון. הבעיה שהשיויון לא מוכר כזכות חוקתית וספק אם ניתן לפסול את החוק בבגצ.
שאלה נפרדת היא אם מותר בכלל לחייב חשיפת תורמים לארגונים. האם אין כאן פגיעה בחופש ההתאגדות? האם תורמים לא יחששו להיחשף ולממן ארגוני אופוזיציה? לכאורה זוהי מטרתה של הצעת החוק. התוצאה תהיה שארגונים המואגדים בישראל כחוק יימחקו.
הצעת החוק איננה חוקתית.
התרעומת נגד הצעת חוק העמותות החדש היא שהוא מחייבת לציין תורמים לעמותות שהם מדינות או ארגונים אך לא תורמים פרטיים. הטענה של האופוזיציה היא שהצעת החוק נועדה לשתק את ארגוני השמאל שנתמכים על ידי ממשלות זרות, בעוד שתורמי הימין הם אנשים פרטיים.
לדעתי יש טעם רב בטענה שאין להפלות בין התורמים. כנגד הטענה שאין להניח למדינות זרות להתערב בנעשה בישראל, אפשר לומר שגם לאנשים פרטיים אין זכות להתערב ולהשפיע. מה ההבדל?
לכאורה הצעת החוק לוקה באי שיויון. הבעיה שהשיויון לא מוכר כזכות חוקתית וספק אם ניתן לפסול את החוק בבגצ.
שאלה נפרדת היא אם מותר בכלל לחייב חשיפת תורמים לארגונים. האם אין כאן פגיעה בחופש ההתאגדות? האם תורמים לא יחששו להיחשף ולממן ארגוני אופוזיציה? לכאורה זוהי מטרתה של הצעת החוק. התוצאה תהיה שארגונים המואגדים בישראל כחוק יימחקו.
הצעת החוק איננה חוקתית.