מידע שיכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש

lifex

New member
מידע שיכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש

בסוף השבוע האחרון היינו אני ובעלי במלון המלך שלמה באילת. העיסקה היתה מיום חמישי ה-23.6 ועד יום שבת 25.6. כמובן שהיינו בטוחים, לאור נסיוננו בעבר ומנסיונם של אחרים שהעזיבה ביום שבת היא במוצאי שבת. כך לפחות היה בכל המלונות שהתארחנו בהם עד היום. ביום שבת, בשעה 12 בצהריים, פתאום בלי שום אזהרה מוקדמת, נדרשנו, אנחנו ועוד אנשים כמובן, כל אלה שהיו באותה עיסקה, לעזוב את החדר או לשלם תוספת של 250 ש"ח עבור הזכות להישאר עד מוצאי שבת. היינו המומים מכך שלא הוזכרה מילה אחת על כך, לא בעיתונים, לא בסוכנות הנסיעות ולא במלון עצמו בזמן הרישום או בשלטים מתאימים. כלום. ואז נאמר לנו ע"י פקידי הקבלה שהנהלת רשת ישרוטל שינתה את הנהלים שלה לגבי השבתות לפני כחודשיים ומאז הם נאלצים (הפקידים) להתמודד עם אורחים עצבנים וממורמרים וכל שבת המחזה המביש הזה חוזר על עצמו. הכי הגדילו לעשות לגבי הדתיים. גם אורחים דתיים נדרשו לעזוב את חדרם או לשלם תוספת של 250 ש"ח. מי שלא הסכים הוכרח לעזוב את החדר ולשבת בלובי המלון 8 שעות לפחות עד יציאת השבת. היתה מהומה גדולה בשעות הצהריים וכל העסק היה מביש ומיותר. ומה שהכי הכי מרגיז בכל הסיפור שהם לא מיידעים על כך אף אחד ובכך בעצם שוללים מאיתנו את הזכות להחליט האם זה מתאים לנו או שאולי כדאי ללכת למלון אחר, מה שבטוח שכדאי ! פתאום הם מנחיתים את זה עליך וזהו. עד שהבורג של מי שהחליט על כך יחזור למקומו, עצתי לכם להמנע מללכת למלונות רשת ישרוטל, גם בגלל שצריך להחרים מלונות שלא מכבדים את אורחיהם וגם מי יודע איזו הפתעה אחרת תנחת עלינו במלון מבלי שנדע על כך מראש ! יש הרבה מלונות טובים ונעימים אחרים, לא צריך לתת פרנסה למי שלא יודע לכבד. לידיעתכם. כל מה שכתבתי כאן באחריות וממקור ראשון. לצערי על בשרי חוויתי זאת ואני עדיין כעוסה ביותר.
 

שמר2

New member
הם לא לבד

במידה זאת או אחרת, גם רשת דן ועוד כמה מלונות עצמאיים נוקטים באותה מדיניות. לגבי חוסר ההצרעה המוקדמת, הרי שגם אם הזמנת בסוכנות ועם אם ישירות במלון, יכולת בהחלט לקבל שובר/סיכום הזמנה ושם תמיד רשום שפינוי החדרים הוא ב11:00 או 12:00 ללא הסתייגות לגבי מוצ"ש - עיתונים הם לא המקום לפרסם עניינים כאלה, ולמרות שבארץ "מקובל" פינוי חדרים בצאת השבת (בעיקר כצעד ההופך את המלון למושך יותר מבחינת התמורה), הרי שהמלון למעשה לא חרג משום חוק או נוהל גלובלי (ואנחנו הרי מאוד אוהבים להשוות את עצמינו לגויים מעבר לים) ומחובתכם היה לבדוק תנאים כאלה אם ראיתם אותם כחשובים - (להבדיל מבחינת המשמעות והחומרה, זה כמו שמישהו שחנה שנים במקום אסור ומעולם לא נקנס, טוען שהוא חשב שהחניה היא חוקית אחרי שהוא נקנס!). ועוד שתי הערות: 1. רשת ישרוטל היא תמיד הרשת המובילה בהחמרות מדיניות: כבר עכשיו נודע לי שהם החמירו במדיניות דמי הביטול (הישראלים התרגלו לבטל מתי שהם רוצים ולא לשלם דמי ביטול), שדרוגים (כולם חושבים שאם היה להם יומולדת לפני שבועיים הם יקבלו חדר בקומה עליונה, נוף פנורמי לים, עוגת שוקולד ובקבוק שמפניה לחדר) ופינוי חדרים בשבת. חלק מהעניין הוא חסכון בהוצאות (לנקות מלון שלם אחרי שבת לוקח זמן, ואם מתחילים ב 13-14 אז אפשר לסיים עוד באותו ערב) וחלק אופורטוניזם וניצול העובדה שהמצב הכלכלי ותנועת התיירים, השתפרו פלאים - לא נעים ולא ממש הגון, אבל כמו כל עסק, גם המלון הוא לא יד שרה ולא יחלק חינם שום דבר. יש גם מקרים שקבוצות תיירים מגיעות למלון בלילה של מוצ"ש. 2. רשתות אחרות בוודאות ילכו בעיקבות ישרוטל, אז אל תמהרו להחרים. 3. ישרוטל היא עדיין הרשת הטובה ביותר, וגם אחרי הסיפור הזה, היא עדיפה על מלונות פתאל או הולידי אין. 4. אני לא עובד בישרוטל ואין לי מניות שם. 5. זה באמת מעצבן לפנות חדרים בשבת ב12:00. זה גם מעצבן לשלם 12 ש"ח לכל ביקור רופא... ישראל הביתית חומקת מבין ידינו. 3.
 

lifex

New member
שמר, לפני די הרבה זמן, אני לא

זוכרת בדיוק מתי, קראתי בעיתון במדור כלכלה של ידיעות אחרונות לגבי עזיבת מלונות במוצאי שבת ונכתב שם בפירוש שעזיבה במוצאי שבת זה דבר שמעוגן בחוק ולא איזושהי טובה שעושה המלון לאורח וזאת משום שבארץ יש את העניין של מניעת חילול השבת. אני מוצאת טעם נפגם בכך שהמלון משנה מדיניות מבלי לידע את הסוכנים או את כלל הציבור וביחוד את הדתיים שבעצם מצאו עצמם במילכוד - לשלם תוספת בלתי מוצדקת או לשבת שעות בלובי ולחכות לצאת השבת. עובדה שהדבר יצא בנוהל מפורש ואם זה היה מובן מאליו כפי שאתה מציין הרי לא היה צריך להוציא נוהל. גם עובדי המלון הודו בפנינו שיש פה פגיעה לא מוצדקת בנופשים ושהם מקווים שהדבר ייפסק. זה היה מחזה מאוד לא יפה ולא נעים לראות את כל האנשים יושבים על מזוודותיהם בלובי וכפי שציינתי במיוחד אנשים עם כיפות שלא יכלו פשוט להיכנס לאוטו וליסוע משם. היו אנשים מבוגרים וזה היה מבזה. אני חייבת לציין שבשיחה עם הסוכנת שהזמינה לנו את העיסקה גם היא הביעה פליאה ואכזבה לגבי הנוהל הזה והסכימה איתנו שזו הפעם הראשונה שהיא שומעת שמלון דורש מאורחיו לעזוב בשבת בצהריים, ויש לה הרבה נסיון. נכון שהתיירות לארץ השתפרה אבל אני עדיין זוכרת שעד לא מזמן המלונות שסבלו מחוסר בתיירים התחננו והתחנחנו בפני הציבור הישראלי שיגיע אליהם לחופשה ורצוי לא לשכוח בזמן של גאות את ימי השפל כי הם יכולים לחזור, ביחוד במדינה כמו שלנו. לגבי מלונות ישרוטל, אני חייבת לאמר לך שטעות בידיך. רוב החופשות שלי היו במלונות שלא שייכים לישרוטל ומאוד נהנתי מיחס טוב והכל היה טוב. הייתי בקראון פלאזה ששייך לרשת הולידיי אין, בהילטון וכו' ואינני מוצאת שישרוטל עולה עליהם. גם עכשיו לא הייתי מגיעה למלך שלמה פשוט הוא היה המלון היחידי שהיה בו מקום פנוי. לסיכום, אני יודעת שאפשר לראות את העניין הזה לכאן ולכאן אבל לאור הכעס וההתמרמרות הכללית במלון ולאור דבריהם של פקידי הקבלה שהדבר חוזר על עצמו בכל שבת אני מגיעה למסקנה שמשהו פה פשוט לא בסדר !!!!!!!!!
 

שמר2

New member
כמה עובדות ובלי פרשנות

אין לי עניין להכנס לפרשנות מרחיקת לכת של עולם הצרכנות והשירות הישראלי, למרות שיש לי לא מעט מה להגיד בנושא (כעובד בתחום השיווק, ולא מעט שנים). רק כמה עובדות, כאלה שכל אחד יכול לברר: 1. אין, לא היה ולא יהיה מצב שבו החוק, או התאחדות בתי המלון או משרד התיירות, יכתיבו לבתי המלון מתי לדרוש מהלקוח פינוי חדר. בית המלון הוא עסק פרטי, וזכותו לקבוע מהי המדיניות לגבי ענינים אלה ואחרים הנוגעים לשהיית האורחים בו (גם אם האחרונים לא ממש מרוצים מהעניין, לדוגמא: איסור על הכנסת מוצרי מזון למלון (כדי שתקנו במזנון), הגבלת מספר הנפשות בחדר, גם אם הוא מרווח (כדי שתשדרגו לסוויטה) והגבלת מספר הילדים, או גביית תשלום מלא עבורם בכדי לצמצם את מספר הילדים במלון, כמו במלון אגמים). במדור תיירות בYNET אפשר למצוא בכל רגע נתון לפחות שתי כתבות לא מבוססות על ענף התיירות, כאלה שבשיחת טלפון אחת היה אפשר לבסס. 2. המלון לא צריך לעדכן את הסוכן, הסוכן צריך לברר במלון... זה הסדר הנכון של הדברים. פינוי חדרים מקובל להתבצע ב11:00 או 12:00, הפינוי המאוחר במוצש הוא נוהג נפוץ מאוד, אבל ממש לא נוהל. אני יכול להבין את הסוכן שלא טרח להתעדכן, אבל רק בגלל שככה עובדות סוכנויות. אני איש שיווק ופרסום, שנוגע באופו חלקי בענייני תיירות נכנסת וצליינים. אם אני מקבל את התזכירים של הרשתות האלה (דן, ישרוטל וכו') ומעודכן, אז על אחת כמה וכמה שהסוכן אמור להיות מעודכן. יש לי מידע על איך הדברים מתגלגלים בסוכנויות, אבל כאן זה לא המקום. 3. את תמימה אם את רואה בהצדקויות של הסוכן ופקיד הקבלה, עובדה מבוססת. כל נותני השירות הזוטרים בארץ, עובדים תחת לחץ ומשכורת נמוכה. גם אני במקומם הייתי אומר לך "את צודקת, גם אני מרגיש כמוך", "זו פעם ראשונה שאני שומע על זה" ו"זו ממש שערוריה, אבל לא אני המחליט", אם הברירה היתה לחטוף שטיפה מקבוצת אנשים, שביניהם בטוח גם נמצא הפרא הצווחן הרגיל שמנפנף בידיים ואפילו נגרר ליותר מכך. כמו שציינתי כבר, אפילו אני מכיר כבר את המדניות של ישרוטל, ועוד מלפני כמה שבועות. ללקוחות פלח השוק שאני מטפל בו, בכלל אין את הפריבילגיה של פינוי מאוחר, ומעולם לא היתה. 4. רוב הישראלים לא שומרים שבת, המלונות הם מחללי שבת עצומים (רק בלי אספרסו) ומלבד עוגמת הנפש במקרה שלך (שכן, ייתכן ולא היית בכלל נוסעת לאילת (כמו ני לדוגמא) אם לא היה ברור לך שהנופש מתאים לך מבחינת שעות יציאה) רוב הישראלים מעונינים בפינוי מאוחר מטעמי נוחות, ולא דת. כולנו מכירים את ה"דתיים" שמעשנים בלובי, אבל לא נוסעים בשבת. אולי אם רק אלה שבאמת דתיים היו מבקשים פינוי מאוחר, אז לא היתה למלון בעיה. 5. השבת בתקופה זו יוצאת ב20:00 בערב. קצת קשה לנלון להערך ליום שלמחרת, אפילו אם חצי מהחדים יפונו בשעה זו. הכל עובדות, גם עם על סעיף 4, יש שיתווכחו איתי.
 

lifex

New member
שמר, אני מבינה מה שאתה אומר אבל

קשה לי להסכים איתך. אני מבינה לגבי שעת העזיבה אבל עצם העובדה שדברים התנהלו בצורה מאוד מסויימת במשך שנים רבות והעובדה שהנהלת הרשת מצאה לנכון להוציא נוהל מסודר בעניין אומרת שגם היא היתה מודעת לכך שעד היום היה מקובל דבר מסויים וממחר הם רוצים שדברים יתנהלו אחרת ולכן אני, עדיין, מוצאת שהאחריות ליידע את אורחי המלון חלה על המלון ולא על סוכני הנסיעות או הציבור. אני מוצאת שבמקרה הזה המלון שיחק אותה ראש קטן ולא הסוכנויות או האורחים. עצם העובדה, ששבוע אחר שבוע, מוצאים עצמם עובדי המלון עומדים מול אותה סיטואציה בלתי נעימה, אומרת שמשהו פה לא מתנהל כראוי. מדוע לשחק משחקים של ילדים קטנים? מדוע שהמלון לא יקח על עצמו את האחריות כגורם המארח שנהנה ממיטב כספנו ואמור להעניק לנו גוד טיים, ויאמר בזמן ההזמנה לסוכן לעדכן את המזמין לגבי השינוי בזמן העזיבה, או במרכז ההזמנות הישיר שלהם, מדוע שלא יעדכנו אנשים שמתקשרים? מדוע שלא יפרסמו הודעה מסודרת בעיתון כמו שעשו לא פעם לגבי האמנה שלהם שמודיעה שמתאריך מסויים העזיבה בשבתות היא בצהריים ומי שזה לא נראה לו שלא יזמין או לא יבוא?!!!! אני לא מצליחה להשתחרר מהתחושה החזקה שלי ושל אחרים שדיברתי איתם שישנה פה הסתרה מגמתית של המידע הזה ונסיון של המלון להרוויח עוד קצת כסף על הסכום ששילמנו עבור החבילה וגם ככה ידוע שהמלונות בארץ גובים מחירים מעל ומעבר להיגיון. בקשר להכנת החדרים בזמן, אם הם באמת כ"כ לחוצים בגלל שמוצ"ש יוצא מאוחר והם פוחדים שלא יספיקו להכין חדרים, מדוע הם מציעים את האופציה של התשלום? תאר לך מצב, דמיוני כמובן, שכולם היו מסכימים לשלם את הסכום ונשארים בחדרים, אז מה, אז אין בעיה? ברור שלא היתה פה בעיה של סידור החדרים אלא רצון לרוויח עוד כסף !!!!! אני מאמינה לך שישנם דברים שאנשים כמוני לא יודעים. יכול להיות שבאמת ישנו בלגן בסוכנויות הנסיעות, במלונות והשד יודע איפה עוד, אבל דבר אחד אני כן יודעת, שתמיד הלקוח, כמו במקרה הזה, הוא זה שמשלם את המחיר וזה לא בסדר !!!!!!!!!! הגיע הזמן שהצרכן הישראלי ידע לעמוד על שלו ולא יתן לכל מיני גורמים להתעמר בו ולהרוויח כסף סתם על חשבונו. בנוסף, אני חייבת לומר לך שההבדל בין המדינה שלנו למדינות אחרות הוא נושא הדת שאוסר על המאמינים ליסוע בשבת ולכן יש להתחשב בעניין זה שמבדיל אותנו מאחרים כי רק אצלנו ישנו האיסור על נסיעה בשבת. מה שקרה פה, שגם אנשים דתיים באמת, נדרשו לשלם או לעזוב את החדר וזה כבר ממש בזיון כי בעצם מה שאומרים לציבור הדתי זה שהם לא יכולים להזמין חבילות מהסוג הזה (עזיבה במוצאי שבת) אפילו אם זה עונה על הצרכים שלהם. תראה שמר, זה נושא די בעייתי. אנחנו לא מדינה כ"כ נורמלית. יש אצלנו כל מיני נושאים שיש להתחשב בהם ואי אפשר לנהוג פה שחור או לבן - ישנם גם שטחים אפורים שיש להתחשב בהם. בנוסף, כאשר תיירות החוץ לארץ טובה מזלזלים בתייר הישראלי ומתנהגים כמו עכשיו ואז פתאום המצב הבטחוני מבריח את התיירים מחו"ל וראה זה פלא, התייר הישראלי מחוזר ומבטיחים לו הרים וגבעות רק שיגיע ויתן פרנסה. המלונות צריכים להבין שיש לשמור על התייר הישראלי בכל מצב, כשרע ועוד יותר כשטוב למען ימים רעים. אי אפשר לשחק איתנו כמו בכדור ואנחנו נאלץ לסבול ולהשלים כל פעם עם הגחמות של מי שבא לו.
 

שמר2

New member
תשלום עבור פינוי מאוחר

מקובל בעיקר בחו"ל. השאלה התאורטית "מה יקרה אם כולם ישלמו" אינה במקומה, משום שלא כולם, ולא הרוב, וכמעט אף אחד, לא ישלם. יש כאן נסיון לחזור לסטנדרטים המקובלים בנופש, ובכלל בענייני שירות, נסיון שלמרות שחבלי הלידה שלו קשים ומעליבים כלפי לקוחות כמוכם, אני אישית מברך מאוד על התוצאה שלו שהיא מדיניות מסודרת של תשלום-תמורה, ולא קומבינה-פראייר , מה שקיים כיום. הגיע באמת הזמן שכל ענף הצריכה-שירות ישנה פניו וכמו שנותני השירות אמורים להשתפר ולתת שירות ראוי ללא תירוץ, כך גם הלקוחות המקומיים חייבים להתרגל לעובדה שעבור שירות משלמים, ופרטים אישיים כמו סטטוס אישי (דתי, חייל, סטודנט וכו') אינם מעניינו של נותן שירות מהמגזר הפרטי. אני אישית נופש בחו"ל, ולמרות שיש ברשותי את כל ברטיסי הVIP למיניהם (פריאוריטיקלאב זהב של הולידי אין, הילטון הונורס, סטרווד של שרתון) אני בכל זאת מפנה שת החדר ב11:00 או 12:00 - לאחר שעה זו הוא ננעל. עבור שהיה עד 15:00 גובים ממני סכום ממוצע של 25$ ועד 19:00 50% מעלות לילה! חרגנו בהרבה מנושא הדיון, אבל דעתי האישית היא שימי מדינת ישראל המבוססת על "כוונות טובות" עברו חלפו, גם משום השתנות הזמנים, וגם משום שהרבה ישראלים למדו לחלוב את מה שטוב ובשום אופן לא לתרום איפה שרע. הגיע הזמן לבגרות צרכנית: אם זה שווה בשבילך, תשלמי.
 

aviru49

New member
אני רואה בעיה אחת בלבד בכל הסיפור

הבעיה היא שלא הודיעו קודם,כל השאר מקובל עלי לגבי אורחים חילוניים,אבל לא לגבי אורחים דתיים,אני למשל מודיע לאורחי שהכניסה ביום ההגעה בשעה 15:00 והפינוי היום הפינוי בשעה 12:00 אומר ומוסיף שאם ביום הפינוי לא יהיו לי אורחים תוכלו להשאר אם תרצו עוד מס' שעות,בשבתות אם האורחים דתיים והם אומרים לי שהם דתיים,אני במפורש אומר להם שהם יוכלו להשאר עד מוצ"ש כמובן זאת במקרה ואין לי אורחים במוצ"ש,במידה ויש לי אורחים במוצ"ש אני לא מקבל את ההזמנה ומסביר באדיבות שמאחר ויש לי אורחים במוצ"ש ומאחר וכמובן אני לא רוצה לגרום להם חילול שבת (או לתת להם לשבת בלובי או בדשא בחוץ) לא אוכל לקבל הזמנתם.
 

lifex

New member
אבירו היקר. אני מסכימה איתך

שזה לא בסדר שלא הודיעו קודם ואף ציינתי שזה מה שהכי הרגיז אותנו אבל הרשה לי לחלוק על יתר דבריך. אי אפשר להפלות בין דתיים לחילוניים מכיוון שישנם הרבה חילוניים שלא נוסעים בשבת, לא מדליקים אש בשבת וכו'. אתה לא יכול להחליט שאם אדם חילוני אז באופן אוטומטי הוא נוסע בשבת. בנוסף אי אפשר להפלות בין אורח לאורח. או שכולם הולכים או שכולם נשארים. הרי אי אפשר להתחיל לראיין כל אחד ואחד ולערוך מישאל. כמו שבחדר האוכל, בערב שבת ובשבת כל אורחי המלון בלי הבדל בין חילוניים לדתיים מקבלים אוכל מחומם ולא מכינים לחילונים חביתה על הבוקר, כך כולם בסירה אחת גם לגבי עזיבת המלון. לגבי אורחים נוספים במוצ"ש, העובדה היא שהוצעו לאורחים שלוש חלופות: לעזוב את החדר מיידית, להוסיף 250 ש"ח ע"מ להישאר עד מוצ"ש או לשלם תשלום מלא, לפי מחירון, עבור לילה נוסף, כלומר הם לא חיכו לאורחים. כפי שהסברת שאתה נוהג באורחיך בהגינות ובגילוי מוחלט, במקרה שלנו ושל כולם באותו מעמד, לא נהגו כלפינו בהגינות ובגילוי מידע.
 

aviru49

New member
לא הובנתי כראוי

lifex אני חושב שלא הבנת אותי,אם לקוח מזמין סוף שבוע אני אומר לו מראש כניסה ביום חמישי בשעה 14:30 ופינוי ביום שבת בשעה 12:30 ,למה פינוי ב-12:30 ? כדי שיתאפשר להכניס אורחים נוספים בשבת 14:30 (צריך לנקות להחליף מצעים) זה כמובן במידה ויש הזמנה למוצ"ש (את לא מציעה לא לקבל הזמנה במוצ"ש) במידה ואין לי אורחים במוצ"ש אני מיוזמתי אומר לאורחים שבאים לחמישי שישי שהם יוכלו להשאר עד מוצ"ש,אורחים שאומרים לי מראש שהם דתיים אז אם יש לי כבר הזמנה למוצ"ש אני אומר להם שלא ניתן לקבל את ההזמנה שלהם כי כמובן אני לא רוצה שהם יחללו שבת ,ואם אין לי הזמנה למוצ"ש אני מקבל אותם ודואג לא לקבל הזמנה למוצ"ש,או מקבל את ההזמנה בבקתה אחרת.כמובן מה שעשו לכם זה לא בסדר,
 

lifex

New member
אבירו, כל הכבוד לך, ואני באמת

מתכוונת לזה. אתה לא מוליך שולל את אורחיך ובהחלט פועל נכון ובהגינות. זה בסדר גמור לקבל אורחים בשבת אחה"צ, סה"כ מדובר בעסק ואין שום סיבה שתצא מופסד. אתה מיידע את האנשים שמזמינים את הצימר, מראש, לגבי התנאים ונותן להם את זכות הבחירה האם מתאים להם או לא ואני חייבת לציין שמה שהכי מוצא חן בעיני זה שאתה לא נוהג בחמדנות כלומר, אם אין לך הזמנות לאחה"צ אתה מאפשר לאורחיך להנות קצת יותר מתוך רצון טוב ורוחב לב. זה בדיוק מה שהייתי מצפה במקרה שלי מהמלון. שינהג בגילוי לב והגינות ויגיד בעת ההזמנה מהם התנאים המדוייקים ולא יגרום למתארחים עוגמת נפש שנובעת מחוסר ידע. אני לא מתווכחת על זכותם לקבוע את הנהלים אני בהחלט מגנה אותם על הסתרת המידע וחוסר ההגינות. ושוב, כל הכבוד והרשה לי לציין שאני אזכור אותך למקרה שארצה להינפש באיזה צימר.... הרבה בריאות והצלחה
 
המלצה לעתיד

בזמן ביצוע העסקה תקפידו לשאול על שעת עזיבה ואם חשוב לכם לעזוב במוצאי שבת תציינו שאתם שומרי מסורת ואינכם נוסעים בשבת. בכל מקרה חשוב לסכם מראש את שעת העזיבה.
 
אלטרואיסט, סביר להניח שזה מה

שהייתי אולי עושה בפעם הבאה אבל במקרה הזה זה לא היה עוזר כי, כפי שהסברתי קודם, גם אנשים דתיים אולצו לשלם תוספת או לעזוב את החדר ולשהות בלובי עד צאת השבת. נושא הדת וחילול השבת בכלל לא עניין את הנהלת המלון, הם רק רצו שכולם יצאו מהחדרים. מה שהוסיף לכיעור שבכל העניין היה שבזמן העזיבה הסתובב קצין ביטחון במזדרונות המלון עם רשימה ועצר כל אחד ואחד ווידא עזיבה. זה נראה נורא, זה הרגיש נורא וגרם למלון להראות נחות. יש דרך לעשות דברים, זו לא הדרך.
 

lifex

New member
האמת שפניתי למשרד התיירות

ןקיבלתי תשובה שהם בודקים את זה. אינני יודעת מה יצא מזה... כמו כן יידעתי את משרד הדתות על מנת שידאגו לידע את הציבור הדתי בדרך כלשהי להימנע מלהגיע למלונות אלה ולמצוא את עצמם במילכוד או לחילופין שיידעו את הציבור הדתי לגבי התשלום הנוסף על מנת שידעו מראש ויוכלו להחליט אם מתאים להם או לא.
 

באאבו

New member
כל הצדדים צודקים....

המלון - שאמור לקבל תמורה לשירות שהוא נותן. וזמן, כאמור זה כסף. האורחים הדתיים - שיודעים בתמימות שעזיבת מלון בארץ היא במוצ"ש ולא בצהריים. מה לעשות שמנהג של שנים השתרש כמשהו וודאי וברור? אני, כדתיה, יודעת שהייתי נאנסת לשלם תוספת של 250 ש"ח ומאחר ובוודאי לא הייתי יכולה לעשות צ'ק אאוט או לארוז את התיק בשבת. זו לא אופציה עבורי לשבת בלובי מהצהריים ועד 21:00 בערב ובוודאי לא עם ילדים. אין מחיר לחילול השבת. אני עכשיו שמחה יותר על החלטתי שקיבלתי לפני כשנתיים להתארח רק בבתי מלון "דתיים". (מאחר וגיליתי שבאמת שמירת שבת במלונות לא אפשרית. מספיק שהגלאי בחדר לא מתנתק, ויוצא שכל השבת מחוללת...) אגב, שלום
סליחה שקפצתי בהפתעה. קראתי כאן והרגשתי צורך להגיב.
 
למעלה