מידע
שלום, ידוע לי שניתן למצוא מידע באתרים מסוימים, אבל מאחר ולא כולם גולשים ולא כולם יודעים היכן וכיצד לחפש, הייתי רוצה שתהיה יותר גישה למידע לכלל האוכלוסיה. הבעיה שלי קשורה בעיקר לשירותים שהקופות חייבות לתת במסגרת סל הבריאות. והיה ונתקלים בבעיה, החולה איננו יודע למי לפנות, איזה שירותים יקבל, איזה שירותים לא יקבל וכו'. לעתים, מה שעוד יותר חמור בעיני, הקופה (הרופא) מנצלת את הבורות ומונעת שירותים שכלולים בסל. דוגמה קטנה: חולי סכרת רשאים לקבל הפנייה לבדיקות והתיעצויות מספר פעמים בשנה, לא זו בלבד, אלא אף חייבים. לא כולם מודעים לכל, וקורה שהרופא אינו מזכיר ולעתים אינו מוכן לתת הפנייה בתואנות שונות. החולה, סומך על הרופא, אינו מוכן להתעמת איתו, ובסופו של דבר מוותר. הייתי רוצה שלכל חולה תהיה גישה למידע מסוג זה באופן הרבה יותר פשוט, הייתי רוצה לכל אדם ידע כיצד לנהוג במקרה מסוג זה. ואולי, אם הרופא ידע שלכל אדם גישה למידע, ימנע מלא להעניק לחולה מה שמגיע לו, למרות שאנו מצווים על חסכו. אני בטוחה שבסופו של דבר חיסכון זה יוצא בהפסד למטופל, לקופה ולחברה בכלל.
שלום, ידוע לי שניתן למצוא מידע באתרים מסוימים, אבל מאחר ולא כולם גולשים ולא כולם יודעים היכן וכיצד לחפש, הייתי רוצה שתהיה יותר גישה למידע לכלל האוכלוסיה. הבעיה שלי קשורה בעיקר לשירותים שהקופות חייבות לתת במסגרת סל הבריאות. והיה ונתקלים בבעיה, החולה איננו יודע למי לפנות, איזה שירותים יקבל, איזה שירותים לא יקבל וכו'. לעתים, מה שעוד יותר חמור בעיני, הקופה (הרופא) מנצלת את הבורות ומונעת שירותים שכלולים בסל. דוגמה קטנה: חולי סכרת רשאים לקבל הפנייה לבדיקות והתיעצויות מספר פעמים בשנה, לא זו בלבד, אלא אף חייבים. לא כולם מודעים לכל, וקורה שהרופא אינו מזכיר ולעתים אינו מוכן לתת הפנייה בתואנות שונות. החולה, סומך על הרופא, אינו מוכן להתעמת איתו, ובסופו של דבר מוותר. הייתי רוצה שלכל חולה תהיה גישה למידע מסוג זה באופן הרבה יותר פשוט, הייתי רוצה לכל אדם ידע כיצד לנהוג במקרה מסוג זה. ואולי, אם הרופא ידע שלכל אדם גישה למידע, ימנע מלא להעניק לחולה מה שמגיע לו, למרות שאנו מצווים על חסכו. אני בטוחה שבסופו של דבר חיסכון זה יוצא בהפסד למטופל, לקופה ולחברה בכלל.