מיואשת...

nogaash

New member
מיואשת...

אני עובדת בחברת תקשורת גדולה ומרגישה שאין לי פרטנרים לעבודה, איך אני אסביר את זה בדיוק?? אני שייכת למחלקת הכספים של החברה אבל אופי התפקיד שלי כולל עבודה מול מחלקות קלידה, שירות ומכירות, וזאת כיוון שאני מטפלת בלקוחות העיסקיים של החברה. התפקיד כולל כולל אחריות גדולה והמול יידע במנהלי עבודה של כל המחלקות מולם אני עובדת, בשורה התחתונה, כולם צריכים לקבל את האישור שלי כדי לבצע משהו. אני לא בתפקיד ניהולי ואני עובדת מול מנהלי המחלקות, אבל כיוון שאני מטפלת בכספים, וכל האחריות עליי (אני זאת שגם נותנת את הדין על טעויות) אז אני בעצם מאשרת את הפעילויות השונות הקשורות בלקוחות אשר בטיפולי. הבעיה היא שכיוון שיש לי יידע נרחב, הרבה מעבר לכל מי שאני עובדת מולו וכיוון שאני מאוד מקצועית בעבודה שלי, לפעמים אני גם מאוד ביקורתית כלפי אחרים, עד כדי כעס על זה שהם אינם מבינים, או חוזרים על אותה טעות מספר פעמים.. מנהלת מחלקת קלידה לדוגמא, מספר 1 בטעויות הקלדה ומספר 1 בהתחמקות מלקחת אחריות על הטעויות שלה, שבסופו של דבר אני יושבת לתקן כי היא לא יודעת איך או שאין לה את ההרשאה לכך. מחלקת שרות פונים אליי במיילים מוזרים בבקשה שאטפל בדברים פשוטים שבאופן הרגיל והשגרתי אמורים להיות מטופלים בשרות ואני חוזרת אליהם עם תשובה מפורטת במייל המסבירה להם איך לסגור טיפול ולאחר יומיים אני שוב מקבלת את אותו המייל (עם לקוח אחר) על אותה בעיה ואני מוצאת עצמי שוב חוזרת על אותו ההסבר שאינו נקלט או אינו נשמר בזיכרון שלהם למעלה מ 24 שעות. אילו דברים שיכולים לחרפן אותי.. אתמול הצלחתי לעלות קצת העצבים של מנהלת מחלקת שרות כשעניתי על מייל שוב בהסבר איך לסגור טיפול (משהו שאינו מהווה חלק מהתפקיד שלי כמובן) והוספתי מטה שזהו טיפול שגרתי בשרות וכל נציג שרות זוטר אמור לדעת את זה.. כולם התחרפנו מזה כאילו פגעתי בהם באופן אישי.. המנהל שלי הכניס אותי לשיחה אישית וטען שזו אינה התלונה הראשונה על צורת התבטאותי מול מנהלים במחלקות אחרות ןטען שהוא מגן עליי רק בגלל שאני מקצועית מאוד בעבודה. (האמת שהוא יודע שכרגע הוא זקוק לי יותר מאשר אני זקוקה לעבודה כי אני הולכת להחליף מישהי בתפקיד מאוד מסובך לתקופת חופשת הלידה שלה, וזאת בנוסף לתפקידים שאני ממלאת היום, משהו כמו עבודה ל 3 אנשים נורמלים, הוא יודע שיהיה קשה למצוא לי תחליף והוא בעצמו אמר שאין עוררין על המקצועיות שלי והיידע שלי). האמת שאני מרגישה שאני טובה מדיי למקום הזה ושהוא נהיה קטן עליי בכמה מידות, אני בנאדם ביקורתי מאוד כלפי עצמי וקשה לי מאוד עם בינוניות וכמו שאני מצפה מעצמי לטוב ביותר ככה אני מצפה גם מאחרים, לפעמים זה בא על חשבון נחמדות, אני יודעת שזה לא בסדר ושאני צריכה לעבוד על עצמי, אבל כרגע זה מה שיש לי, מקצועיות ושלמות בעבודה. אני עושה כל כך הרבה ונותנת מעצמי המון, לוקחת אחריות על טעויות של אחרים ויושבת לתקן ולסדר הכל שיהיה מושלם, נותנת שעות נוספות מעל ומעבר לכל בנאדם נורמלי, לוקחת על עצמי תפקידים נוספים ותחומי אחריות שאף אחת אחרת במחלקה לא מסוגלת לבצע.. אז לפעמים זה בא על חשבון נחמדות, אז אני לא הבנאדם הכי נחמד בעולם.. זה כל כך נורא?? וכל מה שאני מבקשת זה שיהיו לי פרטנרים לעבודה ולא אנשים שירגישו שאני האויבת שלהם...
 
היי../images/Emo140.gif

קראתי את מה שרשמת. אני מבינה לליבך, את פרפקציוניסטית, העבודה חשובה לך, יש לך ידע נירחב, ואת מאוד מקצועית. לפי מה שרשמת, את מבינה שאת מתנהלת לא נכון. ציטוט: "לפעמים אני גם מאוד ביקורתית כלפי אחרים, עד כדי כעס על זה שהם אינם מבינים, או חוזרים על אותה טעות מספר פעמים.. " אני חייבת לומר, שלא כולם חייבים להיות כמוך. לא כולם מתייחסים לעבודה כך. זה לא תפקידנו לחנך אותם. תפקידך הוא לתת שירות, גם במחיר של שליחת אותו אימייל מספר פעמים או אפילו לגשת לאדם ששאל ולהראות לו כיצד לפתור את הבעיה. אולי כדאי שתארגני מידי פעם ישיבה שבה תעלי את השאלות הנפוצות, תעשי פרזנטציה לכולם, ותראי להם כיצד לפתור את הבעיות. כעס לא יוביל אותך למקומות טובים, וגם אימיילים עם ביקורתיות רק יפנו כלפייך אצבע מאשימה.זו בהחלט לא הדרך. אני למדתי בשנות עבודתי הרבות, שהיחסים הבינאישיים בעבודה הרבה יותר חשובים מהעבודה עצמה. אנשים יקשיבו לך יותר אם תהיי נחמדה אליהם, ותתיחסי אליהם בכבוד. את צריכה להבין שמקום עבודה הוא הבית השני שלנו, כדי שיהיה לכולם טוב שם, אנו חייבים להתנהג אחד עם השני בכבוד, גם אם לפעמים אנחנו מתעצבנים. אם התפקיד קטן עלייך, או שמיצית את עצמך, תבקשי להתקדם לתפקיד אחר. זו חברת תיקשורת גדולה, אני בטוחה שתהיינה הזדמנויות עבורך. לבינתיים, תנסי למצא דרכים להירגע. גם אני הייתי במקם שבו את ננמצאת, ברגע ששיניתי גישה, הכל השתנה לטובה.
 

nogaash

New member
אני יודעת שאת צודקת...

אבל אני גם לא יכולה להיות צבועה.. אם משהו מכעיס אותי, אני כועסת. אני מבינה את זה שלא כולם כמוני.. ולא כולם באמת באים לעבוד אלא יותר מגיעים לעבודה, ואני יודעת שזה לא תפקידי לחנך אותם, אבל באותה מידה זה גם לא תפקידי להעביר להם שיעורים על העבודה השגרתית שלהם.. חשבתי שאני אתחיל להקל על עצמי אם אני פשוט אמחק מיילים שלא קשורים לעבודה שלי ולתחומי האחריות שלי ולא אגיב עליהם.. ככה אני אחסוך לעצמי גם עצבים וגם עבודה מיותרת שלא קשורה אליי בכלל.. השאלה איך יראו את זה למעלה... כנראה שאני לא אדע אם אני לא אנסה
לגבי השאר, אני פשוט אצטרך לקבל את זה בשקט.. לדבר על קידום??? אין סיכוי, הם לא יוותרו עליי במחלקה הזאת בשום פנים ואופן, כבר ניסיתי, ברגע שהתפנה תפקיד שנורא חשקתי ניגשתי למנהל שלי אבל נתקלתי בסירוב.. כדי להתקדם אני אצטרך לעשות את זה במקום עבודה אחר.. לשם כך אני צריכה שיפטרו אותי מכאן, כי לבד אין לי אומץ לעזוב..
 
זה

לא קשור לצביעות. פשוט תביני שהכעס לא יוביל אותך למקומות טובים. תמיד יהיו דברים שיכעיסו אותנו בעבודה. השאלה היא כיצד אנו מתמודדים עם הכעס. אם כולם יכעסו אחד על השני, תפוקת העבודה של כולם תרד, ויהיה יותר נזק מאשר תועלת. את צריכה ללמוד כיצד להתגבר על הכעס ולהפיק ממנו דברים חיוביים ולא שליליים. זה קודם כל יהיה טוב עבורך, עבור השקט הנפישי שלך וגם לסביבת העבודה שלך. התעלמות ממיילים זה לא פיתרון, אולי כדאי שתכיני לך בקובץ וורד נוסח קבוע של תשובות לשאלות שחוזרות על עצמן, וכל פעם ששאלה כזו תגיע תצרפי את הקובץ? כפי שאמרתי, המקצועיות, הידע שלך והלויאליות שלך חשובים מאוד. אבל באותה מידה יחסי האנוש שלך חשובים מאוד, ויחסי אנוש יכולים לקלקל מאוד את חוות הדעת עלייך. וחבל!
 

mosdan

New member
למיואשת

אני מסכימה ומתחברת לכל מה שכתבה לביאה בהקשר ליחסים בעבודה. בהחלט תקשורת הוא הבסיס ליחסים! ועד שלא תקחי אחריות על התקשורת שלך עם הסביבה יש להניח שהסביבה לא תשתנה ואנשים ימשיכו להרגיש שאת האויבת שלהם. אני רוצה שתראי שהקולגות בעבודה פוגשים בך משהי ביקורתית, כועסת, לא נחמדה, מלחיצה, מסתכלת עליהם מלמעלה, - אם את היית פוגשת אחת כזאת איך היית מגיבה אליה? תוך כדי קריאה שאלתי את עצמי איך את בתקשורת מחוץ לשעות העבודה? את מי פוגשים החברים מחוץ לעבודה? בנוסף לכל מה שנכתב אני שומעת ממך תסכול על כך שאת לא בתפקיד הראוי לך בחברה, ועל כך שהקולגות שלך הנמצאים בתפקיד ניהולי "פחות מבינים ממך". את אף כותבת שהתפקיד קטן עלייך בכמה מידות. כל זה כמובן יוצא בכל תקשורת שלך בתוך החברה. יש לי את התחושה שבצורה לא מודעת את רוצה לגרום שיעשה לך טובה ויפטרו אותך? כנראה שלמרות כל מה שכתבת נוח לך מאד במקום החם המוכר והנעים הזה. ששם את מרגישה הגדולה והמקצועית. רשמת שאין לך אומץ לקום ללכת? ממה את חוששת? לעשות שינוי מצריך יציאה מאיזור הנוחות לאיזור פחות מוכר...... מה הרווח הגדול שלך שם למרות התסכול והכעס? יום נפלא אריאלה מוזדן - קסיופיאה מאמנת קריירה ויועצת ארגונית הקשבה כבסיס להצלחה! נייד 0507877373 www.seastar.co.il
 
לקיחת אחריות

מעבר לעצות הטובות שכבר קיבלת כאן, אני מתרשם שאת לקוחת לעצמ ך אחריות על עבודתם ועיותיהם של אחרים. זה רק מנציח את המצב ולא נותן להם סיבה לנסות ולהשתפר. אם תפסיקי לתקן טעיות של אחרים הם יאלצו לקחת אחריות על עבודתם. ברור שבשלב הראשון זה ייצור משברים וקונפליקטים - לא להישבר - אם המנהל שלך יבוא אליך בטענות, פשוט תציגי לו את הסיבות לתקלות שנוצרו - בלי כעס ובאופן ענייני. אני ממליץ לך לתעד טעויות ותקלות שנוצרות במחלקות אחרות ולשלוח דו"ח למנהלי אותן מחלקות ולמנהלים שלהן. הדגש כאן הוא שוב על "נתונים יבשים" בלי לערב רגשות בעניין (אפילו שזה ממש ממש מעצבן). אחרי שהמנהלים של אותם מנהלי מחלקות יחשפו למידע, תציעי את שירותיך בלימוד הדרכה של אותם גורמים הזקוקים לכך. כך גם לא תצטרכי לעשות עבודה של אחרים וגם תהפכי את עצמך לאדם מוערך יותר בארגון. אני לשירותך אם תרצי פירוט נוסף לגבי דרכי הפעולה הכדאיות במצב זה. נתקלתי ויעצתי למספר עובדים ומנהלים שנתקלו בסיטואציות דומות וזה בהחלט פתיר.צריך רק לזכור שהפתרון מתחיל אצלך. יובל
 

nogaash

New member
ניסיתי, עשיתי כל מה שכתבת...

באמת.. הצעתי את שירותי בהדרכה, תיעדתי כל טעות ועידכנתי מיידית את הגורמים הרוולנטים, התעלמות מוחלטת, כאילו.. זה מה יש ותתמודדי, אפילו המנהלים שלי לא עושים עם זה שום דבר. מעבר לזה, היום כבר עברו כל גבול.. פשוט חוצפה שבל יתואר, אחת הבנות במחלקה שלי שאני מגבה אותה בזמן שהיא לא נמצאת, יוצאת לחופש לשבוע מיום ראשון הקרוב, החוצפנית הזאת כבר מאתמול עידכנה את הססטוס שלה במייל שהיא בחופשה ומפנה את כולם אליי להמשך טיפול כשהיא עדיין כאן בעבודה גם היום, אמרתי לה שזה לא מקובל עליי ואני לא צריכה את העבודה שלה כשהיא נמצאת במשרד והיא התחילה לצרוח עליי כמו מטורפת.. אין לי מושג איך להתמודד יותר עם כל הכשלים ונמאס עליי המקום הזה ברמות אבל אני לא מסוגלת להתפטר, מה גם שחבל לי לוותר על חמש שנים של פיצויים. האמת שאני כבר לא יודעת מה לעשות.
 
שינויים מגיעים לאט

אם במקביל לתיעוד ולהצעות ההדרכה, את ממשיכה לקחת על עצמך משימות של אנשים אחרים, זה לא יעזור. אם זה לא "יכאב" להם, לא יהייה להם אינטרס לעשות שינוי.
 
ועוד דבר

נסי לחשוב מי עוד נפגע מצורת ההתנהלות הזאת. את מי עוד את יכולה לגייס למאבק? יתכן וחיבור לגורמים נוספים יאפשר יצירת לחץ רב יותר על המערכת בכיוון הדרוש.
 

nogaash

New member
יש עוד בעיה...

אם אני אפסיק לתקן טעויות יהיה תוהו ובוהו.. זה לא כזה פשוט בשבילי, למעשה זה בילתי אפשרי.. מעבר לזה שהטעויות הן רבות, אני אתן לך דוגמא.. בסוף שנת 2008 היתה מסה גדולה הקלדות וחידושים של כל הלקוחות שנמצאים תחת טיפולי.. בין ינואר למרץ 2009 רק תיקנתי טעויות, שלושה חודשים תמימים שישבתי לתקן טעויות. ולמה אני חייבת לתקן את הטעויות האלה?? קודם כל כי רק לי יש הרשאה לגעת בהתחייבויות, אחרי שקלידה סיימו את העבודה שלהם אין להם יכולת לשנות או לתקן, אין להם הרשאות לכך, וכל מי שעובד מולי אין לו את ההרשאת לכך במערכת, ככה שגם אם הם רוצים לתקן הם לא יכולים. בנוסף, כיוון שאני זאת שמנפקת את החשבוניות על סמך ההקלדות, בסופו של דבר אני אחראית על הכל, אם אני אשלח ח-ן לא תקינות זו תהיה אשמתי, ככה שהתפקיד שלי כולל בעצם גם בקרה של העובדים מולי ותיקון הטעויות שלהם בשוטף. המנהלת שלי מיואשת מהם ולכן גם לה כבר אין מה להגיד ולמנהלת שלהן לא איכפת, נשאר לי בעצם רק לאכול את הלב ולשתוק או להבין שזה חלק מהעבודה שלי ואין לי ברירה, אלא פשוט לקבל את זה.. בסופו של דבר הבעיה היא אצלי, אני צריכה להשתנות, האמת שמההתחלה נתתי למנהלים שלי להבין שאפשר לסמוך עליי בהכל ואפשר להפיל עליי הכל ואני תמיד אעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ולכן גם תמיד הכל נופל עליי, והכי מצחיק זה שאני בכלל לא קורסת תחת הנטל הרב.. ככל שמעמיסים עליי יותר התפוקה שלי הרבה יותר גדולה והרבה יותר איכותית, אני כל הזמן מרגישה שאני צריכה להוכיח את עצמי שאני הטובה ביותר... לעומת זאת אני רואה את שאר הבנות במחלקה שאף אחד לא מצפה מהן לכלום והחיים שלהם ממש קלים ויפים בעבודה, אחת משחקת באבלס, שנייה יושבת עם חברה על כוס קפה ועוגיות, שלישית מטיילת באינטרנט, רביעית מטיילת בבניין וכ"ו.. לפעמים ראש קטן אכן משתלם.
 
אז יהייה קצת תוהו ובוהו

במקרה הגרוע יפטרו אותך ותקבלי פיצויים על חמש שנים, במקרה הטוב, אנשים יבינו שאי אפשר להמשיך להתנהל בצורה הזאת. בכל מקרה, נשמע לי שמקום העבודה שלך זקוק לקצת עזרה.
 

nogaash

New member
מה שבטוח, אתה צודק

מקום העבודה שלי אכן זקוק לעזרה. וזה לא כזה נורא אם יהיה קצת תוהו ובוהו.. אני אצטרך להתרגל לזה כי זה בניגוד לאופי שלי, להשאיר בלאגן ולא לטפל בדברים, אבל אם זו הדרך לגרום להבין שאי אפשר עוד לעבוד בצורה הזו, אז זו הדרך
והכי גרוע שיכול לקרות, זה מה שאני מחכה לו כבר זמן מה
אני לא מרגישה גם ככה שאני ממלאת את הייעוד שלי שאין לי מושג מהו עדיין אבל זה בטח לא בתחום החשבונאות.
 

nogaash

New member
אוקי, אז פעלתי בדרך הזו..

היום שוב ביצעתי התחשבנות ללקוח ענק ושוב עליתי על טעויות הקלדה, אבל על המון טעויות הקלדה, ספרתי עד 10 הרגעתי את עצמי ושלחתי מייל למנהלת בכירה יותר במחלקה שלהן בנוסח הבא: "אבקש לפתוח להן הרשאות לטיפול בהתחייבויות כדי שתוכלנה לתקן את הטעויות שלהן בעצמן, אולי כשזה "יכאב" להן אז מספר הטעויות יצטמצם למינימום האפשרי, במצב הנוכחי לצערי, רק לי זה כואב." תוך שניות קיבלתי מייל תשובה שהיא מסכימה איתי לחלוטין והיא מטפלת בזה
וואלה, זה עובד
 
שמח לשמוע ../images/Emo13.gif

עכשיו רק חשוב להתמיד בצורת העבודה הזאת, לוודא שהנושא אכן מטופל ולהיות "נודניקית" אבל בצורה עניינית וחיובית.
 
למעלה