מיום שישי: אוטובוס השבת מתל אביב מגיע לרעננה

כשלוגי

Active member

העיר ה-14 מצטרפת למיזם התחבורה החינמי נעים בסופ"ש, שבו עוקפות הרשויות המקומיות את האיסור של משרד התחבורה על תחבורה ציבורית בסופי שבוע​

 

Ccyclist

Well-known member

העיר ה-14 מצטרפת למיזם התחבורה החינמי נעים בסופ"ש, שבו עוקפות הרשויות המקומיות את האיסור של משרד התחבורה על תחבורה ציבורית בסופי שבוע​


Screenshot_20240724-125225_Messenger.jpg
היוזמה ברוכה, המסלול גרוע, "קו עוקף רעננה". חצי עיר תהיה קילומטר הליכה מהקו.

שלחתי מייל למיטל להבי ובו הבעתי את אכזבתי מהמסלול ומחוסר הקישוריות בין ערי השרון. לא לקו הזה קיווינו. אני מקווה שתהיה חשיבה מחדש הן של המסלול והן של הנתק בין ערי השרון.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member

העיר ה-14 מצטרפת למיזם התחבורה החינמי נעים בסופ"ש, שבו עוקפות הרשויות המקומיות את האיסור של משרד התחבורה על תחבורה ציבורית בסופי שבוע​


אגב - היה תענוג לראות היום שני אוטובוסים של נעים בסופ"ש עוצרים בתחנה מאחורי כתבת ה BBC בטיילת בתל אביב. השני הגיע תוך דקה או שתיים מהראשון.

חבל שמה שנורמאלי לחלוטין בכל מקום אחר - חייב להיות מאבק.
 

Ccyclist

Well-known member

העיר ה-14 מצטרפת למיזם התחבורה החינמי נעים בסופ"ש, שבו עוקפות הרשויות המקומיות את האיסור של משרד התחבורה על תחבורה ציבורית בסופי שבוע​


אגב - בגיגול מהיר מצאתי שהקו יסע רק פעם בשעה.

אתקשה להמליץ למארחיי ללכת קילומטר לקו שמחיר פספוס האוטובוס זו המתנה של שעה שלמה.

אם לא יהיה שיפור משמעותי עד "שש אחרי המלחמה" - יתכן מאד שאבחר שוב לשכור רכב.
 

luisluis

Active member
אתה מאוכזב כי אתה מצפה למשהו אחר.
בסיס היוזמה הזאת הוא שאתה רוצה להגיע לתל אביב.
זה לא עבור נסיעה מרעננה לרמת גן או הרצליה.
זה בדיוק גם הבעיה בשירות הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מאוכזב כי אתה מצפה למשהו אחר.
בסיס היוזמה הזאת הוא שאתה רוצה להגיע לתל אביב.
זה לא עבור נסיעה מרעננה לרמת גן או הרצליה.
זה בדיוק גם הבעיה בשירות הזה.

אני מאוכזב כי מארחיי צריכים לצעוד קילומטר רק להגיע לתחנה.

בקבוצות של תושבי רעננה משווים את המסלול להושבת נשים מאחורה.

ברעננה - אחוזה ממזרח לבן גוריון זה האזור הכי עירוני ובר הליכה. האוכלוסיות הכי מבוססות תח"צ גרות באזור שהקו בוחר להחמיץ.

החיבוריות לשאר השרון היא החמצה שניה. הקו עצמו אינו נגיש לחצי עיר.
 

luisluis

Active member
אבל מה מהות הטענה?
זה לא הנחתה מלמעלה. זה מה שהעירייה בחרה.
לא טוב לתושבים? שיעשו מחאות מול בניין העירייה. זה לגמרי בסמכות ראש העיר לתקן את זה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל מה מהות הטענה?
זה לא הנחתה מלמעלה. זה מה שהעירייה בחרה.
לא טוב לתושבים? שיעשו מחאות מול בניין העירייה. זה לגמרי בסמכות ראש העיר לתקן את זה.

מהות הטענה היא שהאזור המסומן באדום מרוחק מדי מהקו.

זהו גם האזור היותר תח"צי בעיר, בנייה רוויה של בנייני 4 קומות ישנים של אוכלוסייה וותיקה ושוכרי דירות.

בנוסף אני חושב שזום החוצה יראה שהאזור טיפה יותר גדול כי המפה שנשלחה אלי לא כוללת את כביש 4.

יש טענות שזו "התחשבות" בקהילה הדתית לאומית בעיר, אך רעננה היא עיר מעורבת ללא שכונות נפרדות לפי רמת דתיות.

ברעננה - כשמתרחקים מאחוזה לפרדס משותף ולוויצמן - מגיעים לאזורים צמודי קרקע פחות תח"ציים. תושבי בנייני הדירות ברחובות הנושקים לאחוזה במרכז העיר זקוקים לתח"צ יותר מתושבי צמודי הקרקע ממש מדרום לוויצמן.
 

קבצים מצורפים

  • 20240802_175839.jpg
    20240802_175839.jpg
    KB 396.9 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240802_181719_Maps.jpg
    Screenshot_20240802_181719_Maps.jpg
    KB 682 · צפיות: 5
נערך לאחרונה ב:
מהות הטענה היא שהאזור המסומן באדום מרוחק מדי מהקו.

זהו גם האזור היותר תח"צי בעיר, בנייה רוויה של בנייני 4 קומות ישנים של אוכלוסייה וותיקה ושוכרי דירות.

בנוסף אני חושב שזום החוצה יראה שהאזור טיפה יותר גדול כי המפה שנשלחה אלי לא כוללת את כביש 4.

יש טענות שזו "התחשבות" בקהילה הדתית לאומית בעיר, אך רעננה היא עיר מעורבת ללא שכונות נפרדות לפי רמת דתיות.

ברעננה - כשמתרחקים מאחוזה לפרדס משותף ולוויצמן - מגיעים לאזורים צמודי קרקע פחות תח"ציים. תושבי בנייני הדירות ברחובות הנושקים לאחוזה במרכז העיר זקוקים לתח"צ יותר מתושבי צמודי הקרקע ממש מדרום לוויצמן.
הטענה שזה התחשבות ברגשות דתיים (כאילו הם אי פעם התחשבו ברגשות של אחרים), נובעת מכך שהדתיים התנגדו אמנם באופן עקרוני לקו, אבל התנגדו ביתר שאת לנסיעה במקטע המרכזי של אחוזה שזה הרבה יותר בולט לעין. זה הכל וזה הפספוס. כי אחוזה רחוב מוצלח ביום יום בעיקר כי זה רחוב שהמון רחובות נשפכים אליו וקל להגיע אליו ברגל מהרבה מאד בתי אב, והיתרון הספציפי הזה נכון גם בשבת (כשהכל סגור באחוזה כמובן). בקיצור, מסלול מחקה 347 בתוך רעננה שעושה אפילו כיסוי נמוך יותר ברעננה (ולכן יעיל יותר) היה עשוי להשיג תוצאות טובות יותר.

(בעולם אידיאלי הייתי עושה אישור שבת ל-213 מטייבה טירה ומפעיל אותו כדי שישלים אותו).
 

EHP12

Well-known member
הטענה שזה התחשבות ברגשות דתיים (כאילו הם אי פעם התחשבו ברגשות של אחרים), נובעת מכך שהדתיים התנגדו אמנם באופן עקרוני לקו, אבל התנגדו ביתר שאת לנסיעה במקטע המרכזי של אחוזה שזה הרבה יותר בולט לעין. זה הכל וזה הפספוס. כי אחוזה רחוב מוצלח ביום יום בעיקר כי זה רחוב שהמון רחובות נשפכים אליו וקל להגיע אליו ברגל מהרבה מאד בתי אב, והיתרון הספציפי הזה נכון גם בשבת (כשהכל סגור באחוזה כמובן). בקיצור, מסלול מחקה 347 בתוך רעננה שעושה אפילו כיסוי נמוך יותר ברעננה (ולכן יעיל יותר) היה עשוי להשיג תוצאות טובות יותר.

(בעולם אידיאלי הייתי עושה אישור שבת ל-213 מטייבה טירה ומפעיל אותו כדי שישלים אותו).
ממה שאני מכיר ברעננה גרה אוכלוסייה דתית "ליברלית". לא פנאטים
 
ממה שאני מכיר ברעננה גרה אוכלוסייה דתית "ליברלית". לא פנאטים
דתי מרגיש מחויב להתנגד לחילול שבת, זו הפרשנות שלו ל"כל ישראל ערבים זה לזה" (שזה הפוך לגמרי לפרשנות החילונית לאותו פתגם שמקדשת יותר את החיה ותן לחיות) - הליברליות נמדדת בעיקר בעוצמת ההתנגדות, ואכן, העובדה שהקו אושר והחל לפעול מעידה על ליברליות יחסית.

יחד עם זאת, השנה וחצי האחרונות הביאה להקצנה של כולם. סביר שגם שלי כחילוני וגם של דתיים רבים שאני מכיר אמנם הגמל לא תמיד רואה את דבשתו ורוב האנשים שתדבר איתם לא מודעים לזה על עצמם, אבל כולנו נמצאים במגמת הקצנה. אז רעננה של היום היא קצת פחות ליברלית מפעם... וסביר שבכל מתווה קואליציוני אחר לא היתה שום התגמשות וראיית האחר מצידם.
 

Ccyclist

Well-known member
דתי מרגיש מחויב להתנגד לחילול שבת, זו הפרשנות שלו ל"כל ישראל ערבים זה לזה" (שזה הפוך לגמרי לפרשנות החילונית לאותו פתגם שמקדשת יותר את החיה ותן לחיות) - הליברליות נמדדת בעיקר בעוצמת ההתנגדות, ואכן, העובדה שהקו אושר והחל לפעול מעידה על ליברליות יחסית.

יחד עם זאת, השנה וחצי האחרונות הביאה להקצנה של כולם. סביר שגם שלי כחילוני וגם של דתיים רבים שאני מכיר אמנם הגמל לא תמיד רואה את דבשתו ורוב האנשים שתדבר איתם לא מודעים לזה על עצמם, אבל כולנו נמצאים במגמת הקצנה. אז רעננה של היום היא קצת פחות ליברלית מפעם... וסביר שבכל מתווה קואליציוני אחר לא היתה שום התגמשות וראיית האחר מצידם.

תמיד התקבלתי בברכה בבתי כנסת אורתודוקסיים באנגליה שהגעתי אליהם בתח"צ בשבת כולל לארועים משפחתיים כמו בר מצווה.

אף אחד מהנוכחים לא חשב שזו בעיה, אלא קיבלו את פנינו בברכה כאורחים מהארץ.

משהו השתבש בדת בארץ.
 

raya

Well-known member
תמיד התקבלתי בברכה בבתי כנסת אורתודוקסיים באנגליה שהגעתי אליהם בתח"צ בשבת כולל לארועים משפחתיים כמו בר מצווה.

אף אחד מהנוכחים לא חשב שזו בעיה, אלא קיבלו את פנינו בברכה כאורחים מהארץ.

משהו השתבש בדת בארץ.
זה לא חדש, הרבה השתבש בארץ.
ההקצנה הדתית עלתה לגובה. הדרישות של הדתיים/חרדים בלתי הגיוניים.
בקיצור - קשה לחיות כאן בשקט ושלווה, מכל הבחינות.
וחבל שזה כך.
 

Ccyclist

Well-known member
הטענה שזה התחשבות ברגשות דתיים (כאילו הם אי פעם התחשבו ברגשות של אחרים), נובעת מכך שהדתיים התנגדו אמנם באופן עקרוני לקו, אבל התנגדו ביתר שאת לנסיעה במקטע המרכזי של אחוזה שזה הרבה יותר בולט לעין. זה הכל וזה הפספוס. כי אחוזה רחוב מוצלח ביום יום בעיקר כי זה רחוב שהמון רחובות נשפכים אליו וקל להגיע אליו ברגל מהרבה מאד בתי אב, והיתרון הספציפי הזה נכון גם בשבת (כשהכל סגור באחוזה כמובן). בקיצור, מסלול מחקה 347 בתוך רעננה שעושה אפילו כיסוי נמוך יותר ברעננה (ולכן יעיל יותר) היה עשוי להשיג תוצאות טובות יותר.

(בעולם אידיאלי הייתי עושה אישור שבת ל-213 מטייבה טירה ומפעיל אותו כדי שישלים אותו).

לפני שבועיים ביקרתי במתחם בית הכנסת האורתודוקסי והמרכז הקהילתי ב Hove, שממש בכניסה אליו יש תחנת אוטובוס שבעבר הגעתי דרכה לבית הכנסת בשבת. מה שקורה בארץ זו לא יהדות אלא שתלטנות.

קווים 29 ו 247 פועלים באחוזה משעה מסויימת בצהרי השבת, והפתרון האידאלי לדעתי הוא להרחיב את שעות הפעילות לקראת הבוקר ובערב שישי. אלו קווים מאושרי שבת, השאלה היא לגבי שעות הפעילות.

מבחינת "בין אדם לחברו" - הפרשנות המודרנית ל"לא תעשוק גר יתום ואלמנה" היא משהו כמו "לא תעשוק עובד זר, חד הוריות, ואוכלוסייה וותיקה". הקו שדורש מאוכלוסיות אלו לצעוד מרחקים גדולים ממרכז אחוזה לתחנה שלא ברור אם היא בבן גוריון דרומית לאוסטרובסקי, או בכלל בפרדס משותף - זו פשוט התעללות בשכבות שצריכות תח"צ.

ראיתי מספיק יהודים (חילונים ומסורתיים) בשבת בכיכר דה שליט וחוף השרון, במרינה הרצליה, קניון מול הפארק כולל הקולנוע, או שמורת השרון וגן לאומי אפולוניה - שמדינת ישראל גובה דמי כניסה אליו בשבת - לדעת שמה שעושים למי שלא נוהגים בישראל זו צביעות. מארחיי לא פחות יהודים מכל מי שראינו כשהסעתי אותם למקומות אלו בשבתות שביקרתי בארץ.

הפיכת הרכב הפרטי לתנאי בסיסי לחיי פנאי בישראל פוגעת לא רק באוכלוסיות שלא נוהגות, אלא גם ביכולת לבחור שלא לנהוג.
 
נערך לאחרונה ב:

luisluis

Active member
אני מסכים לגמרי אך אם התושבים לא מוחים זה בעיה שלהם.
במקרה הזה שבו כל הכוח נמצא אצל העירייה, התושבים בהחלט יכולים להוביל לשינוי בקלות.
אם הם בוחרים שלא לעשות זאת אז זו בעיה שלהם.

אני נלחם חודשים ארוכים במשרד התחבורה כדי להזיז תחנת אוטובוס מסכנה.
במקרה שלך, המלחמה היא מול הרשות המקומית שזה דבר הרבה יותר קל.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מסכים לגמרי אך אם התושבים לא מוחים זה בעיה שלהם.
במקרה הזה שבו כל הכוח נמצא אצל העירייה, התושבים בהחלט יכולים להוביל לשינוי בקלות.
אם הם בוחרים שלא לעשות זאת אז זו בעיה שלהם.

אני נלחם חודשים ארוכים במשרד התחבורה כדי להזיז תחנת אוטובוס מסכנה.
במקרה שלך, המלחמה היא מול הרשות המקומית שזה דבר הרבה יותר קל.

הבעיה היא שלאוכלוסייה שלא נוהגת יש כוח פוליטי מוגבל.

אני מקוֹוה שתהיה התרעמות גדולה מספיק לשנות את מה שהוחלט, אך היחס של "טובה" "להם" מצד עירייה שביטלה את הקו הוורוד וידועה בהעדפת נהגים - לא מבטיח.

בעיה נוספת היא שבגלל שהקו לא מגיע לאזור עם האוכלוסייה בוגרת תלויית תח"צ - הנסועה תהיה נמוכה והעירייה תחשוב שהמענה מספיק.
 
הבעיה היא שלאוכלוסייה שלא נוהגת יש כוח פוליטי מוגבל.

אני מקוֹוה שתהיה התרעמות גדולה מספיק לשנות את מה שהוחלט, אך היחס של "טובה" "להם" מצד עירייה שביטלה את הקו הוורוד וידועה בהעדפת נהגים - לא מבטיח.

בעיה נוספת היא שבגלל שהקו לא מגיע לאזור עם האוכלוסייה בוגרת תלויית תח"צ - הנסועה תהיה נמוכה והעירייה תחשוב שהמענה מספיק.
זה בגלל היעדר סולידריות מצד אוכלוסית הנהגים, בעיקר ה"מסורתיים" ו"חובבי השקט". זאת בלי לקחת בחשבון שלא לעולם חוסן. כל אחת מן הנסיבות הללו עשויה להפוך נהג ,האדיש לנוסעי האוטובוסים, למשתמש תחב"צ אובליגטורי, או בעדיפות גבוהה, או זמני:
-מצב כלכלי
-גיל
-בריאות
-תאונות ושלילות
-תקלות רכב קשות (האוטו במוסך)
-מיסוי ואגרות גודש למיניהן
-החמרה בפקקים שתהפוך את הנהיגה היומיומית ואת אחזקת הרכב ללא כדאית
-נסיבות אחרות (למשל, עבודה חדשה במרחק הליכה מהבית)

כל אחד צריך לחשוב מה יעדיף בנסיבות כאלה: תחבורה ציבורית בשבת, או לשלם על מוניות בשביל כל פעילות פנאי, למען מסורת ישראל סבא והצביון. למשל, האם כאשר האוטו "מאושפז" שבוע-שבועיים במוסך, הוא מוותר על רכב חלופי ועל בילויי השבת?
ואת הכוח הפוליטי להפעיל בהתאם.
 

Ccyclist

Well-known member
זה בגלל היעדר סולידריות מצד אוכלוסית הנהגים, בעיקר ה"מסורתיים" ו"חובבי השקט". זאת בלי לקחת בחשבון שלא לעולם חוסן. כל אחת מן הנסיבות הללו עשויה להפוך נהג ,האדיש לנוסעי האוטובוסים, למשתמש תחב"צ אובליגטורי, או בעדיפות גבוהה, או זמני:
-מצב כלכלי
-גיל
-בריאות
-תאונות ושלילות
-תקלות רכב קשות (האוטו במוסך)
-מיסוי ואגרות גודש למיניהן
-החמרה בפקקים שתהפוך את הנהיגה היומיומית ואת אחזקת הרכב ללא כדאית
-נסיבות אחרות (למשל, עבודה חדשה במרחק הליכה מהבית)

כל אחד צריך לחשוב מה יעדיף בנסיבות כאלה: תחבורה ציבורית בשבת, או לשלם על מוניות בשביל כל פעילות פנאי, למען מסורת ישראל סבא והצביון. למשל, האם כאשר האוטו "מאושפז" שבוע-שבועיים במוסך, הוא מוותר על רכב חלופי ועל בילויי השבת?
ואת הכוח הפוליטי להפעיל בהתאם.

הבחירה שלא לפנות שמאלה מבן גוריון לאחוזה באזור שממערב למרכז רעננה יצרה חבורה של "חובבי שקט" ברחוב משה דיין שהקו עובר דרכו. ראיתי פוסטים זועמים שלהם במקומות אחרים.

אני צריך להדגיש שהמצב ייחודי. אין מקומות אחרים בעולם בהם התח"צ מושבת יום שלם ( 27 שעות על פני יומיים ) ולכן במקומות אחרים הגיבוי לכל המצבים שתיארת קיים.

הרעיון שבעיר של 75,000 תושבים יהיה קו אחד, שעתי, עוקף - פשוט מופרך. זו אותה ההתעללות, רק שעכשיו יטענו שהקו האיום שלהם "ריק".
 
למעלה