מיומנויות דרמטיות ממטפל נראטיבי

מיומנויות דרמטיות ממטפל נראטיבי

שלום לרינה ולשאר חברי הפורום רציתי לשאול, האם מטפל נראטיבי עובר בהכשרתו שיעורי משחק, שהרי ברור שהשפה היא רק אמצעי אחד וקיימת חשיבות גם באופן שבו "משוחק" הסיפור על ידי המטפל.
 
שילוב של אמצעים שונים

שלום לך עברי נסיך הגאות , בטיפולל נרטיבי ה"סיפור" מסופר ע"י המטופל בלבד, ובתהליך הטיפולי הוא יוצר אותו בהדרגה בעזרתו המכוונת של המטפל. חשוב להדגיש שהמטופל הוא המומחה היחיד לחייו והוא מגיע למהות הסיפור של חייו אך ורק בעזרת הכוונה מתאימה. ניתן לשלב ואף רצוי לשלב בטיפול גם אמצעים טיפוליים כגון משחק, יצירתיות מכיוונים שונים ועוד. זה מאד תלוי באישיותו של המטפל, כישרונותיו ופתיחותו. כמובן גם אלה של המטופל. בברכה, רינה בלום
 
חשבתי שגם המטפל שותף לניסוח

הכוונה כמובן לסיפור החלופי, הייתי בטוח שהמטפל שותף לניסוח הנראטיב החלופי אם המטופל תקוע בנראטיב "סגור". במקרה זה, הנחתי שקיימת חשיבות רבה לאופן שבו המטפל מציג את הסיפור: החל בבחירת אמצעים ספרותיים כמו לשון, זמן, עגה, גוף, שימוש בפעלים מסוימים וכו' וכלה בשפת הגוף של המטפל, מימיקה וכו' אני טועה?
 
אתה צודק בחלק מהדברים

שוב שלום לך, הייתי רוצה להסביר לך שוב לגבי הסיפור החלופי: הסיפור הזה ניבנה בהדרגה בתהליך הטיפולי והוא תוצאה של שלבי הטיפול השונים: החצנת הבעיה, חקירת ההסטוריה שלה, הבנת דרכי פעולתה והאסטרטגיות שלה, ראייה מדוייקת של הסיטואציות בהן היא משפיעה ואיך היא משפיעה וכו', ולאחר מכן מציאת "תוצאות ייחודיות" כפי שזה נקרא בטיפול נרטיבי: הכוונה למצבים בהם הבעיה אינה משפיעה על המטופל, שבתהליך הטיפולי "מעבים" ומרחיבים אותם עד שניתן להגיע לסיפור חלופי שהוא בעצם מערכת יחסים חדשה עם הבעיה וחיים שונים למטופל. בתהליך הטיפולי עצמו, כמובן שהמטפל יכול ורצוי שיעזר באמצעים לשוניים, בדימויים, אמצעים אומנותיים ואפילו המחזות, הכל לפי כשרונו ויכולויותיו, הכל כדי לקדם את הטיפול כמה שניתן. מקווה שהובנתי, מזמינה אותך להמשיך ולשאול,ולהביע את דעתך, רינה בלום
 
למעלה