מיחושים במפרק הירך - האם יש דרך לחיזוק המפרק?

אראסמוס

New member
מיחושים במפרק הירך - האם יש דרך לחיזוק המפרק?

שלום לאנשים הרצים,

רקע: אני בן 51, רץ מזה כשנה וחצי, מאחורי מספר מירוצים של 10 ק"מ ואני מתאמן לקראת חצי מרתון בת"א בסוף פברואר.
בשלב הנוכחי בתוכנית ההכנה רצתי בשבוע שעבר 42 ק"מ בשבוע (ארבע פעמים ריצה - 14 ק"מ, 11 ק"מ, 9 ק"מ, 8 ק"מ - ועוד אימון חיזוק שרירים אחד). אני מתאמן לבד (ללא מאמן) אך תוכנית ההכנה נבנתה בעזרת מאמן שאצלו התאמנתי בעבר.
הריצות שלי הן במסלולים משתנים שכוללים כביש, דרכי עפר וקצת שטח
אני מתחיל כל ריצה בחימום מפרקים קצר, כחמש דקות הליכה בקצב מתגבר וכחמש דקות ריצה קלה בקצב מתגבר עד לקצב הריצה של אותו אימון. בסיום כל ריצה אני מבצע מתיחות במשך 5-10 דקות.

ישנה תופעה שמפריעה לי ולגביה אני מבקש את עצתכם:
אני סובל מ"מיחושים" במפרקי הירך. זה קורה בשני צדי הגוף, מופיע בשלבים שונים, החל מ- 3-5 ק"מ בד"כ, ואח"כ בא והולך מדי פעם לאורך זמן הריצה. השתמשתי במושג "מיחוש" ולא "כאב", כי זה לא כאב, אבל אני חש בזה מספיק כדי שיפריע. זה מגביל לי את גודל הצעד וגורם לי באופן כללי לפגיעה בהנאה מהריצה. במקרים קיצוניים, בעיקר במזג אוויר קר, המיחושים מורגשים גם בגב תחתון. אין החמרה בתחושה מריצה לריצה, ומחוץ לזמן הריצה זה דועך די מהר. לא זיהיתי שום משתנה (מסלול, נעליים, מזג אווויר וכד') שמשפיע על התופעה.

האם זה משהו שמוכר למי מכם?
האם יש תרגילי חיזוק כלשהם שיכולים לעזור לשיפור תנועת מפרקי הירך ולהפחתת / מניעת תופעה זו?

מודה מראש לכל התייחסות.
 

זכיר

New member
נדרשת בדיקה

בתור התחלה, לאיתור מקור הבעיה שיכול להיות במפרקי הירך או במפרקים קרובים (גב תחתון או מפרק הכסל והעצה) ולאחר מכן סוג הטיפול המתאים בהתאם לממצאים. אולי חיזוק שרירים, אולי מתיחות למפרק, אולי תרגילי יציבה.
בקיצור, ראה כותרת התגובה. ובהצלחה.
 

אראסמוס

New member
תודה על התשובה. איזו בדיקה אתה ממליץ לעשות?

האם מדובר בבדיקה אצל פיזיותרפיסט? אורתופד? אחר?
 

זכיר

New member
כן, בדיקה ע"י בעל מקצוע

אורתופד, פיזיותרפיסט או מקביל.
אני משוחד בדעתי לטובת בדיקה ע"י פיזיותרפיסט מכיוון שאני פיזיותרפיסט ומכיוון שלדעתי ארסנל הכלים הטיפוליים של האורתופד הוא פעמים רבות מעט מדי (נוגדי דלקת) או יותר מדי (ניתוח). ואילו הארסנל והמיומנות של הפיזיותרפיסטים מתאימים יותר למצבים שבין הכאב שהיה עובר גם ככה לבין הכאב\מגבלה שלא יכולים להשתנות בלי סכין.
 
למעלה