מייקה גם בפירנאים, הקטע האחרון בהרים, ועוד

gadis13

New member
מייקה גם בפירנאים, הקטע האחרון בהרים, ועוד

קטע נוסף בהרים הגבוהים. מראה משובב נפש היה לראות את מייקה, קורץ, בשובבות, לנו הצופים, מודע לנוכחות המצלמה - נוכחותנו שלנו - ליכולתו, מתמרן את דרכו בחוכמה, בשליטה מלאה. מייקה מנצח בקטע ההרים השני שלו בטור הנוכחי, הפעם בפירנאים, בקטע מסובך מאין כמוהו, שהצריך ממייקה הבנה מעמיקה במתרחש, דבר שלא היה פשוט כלל ועיקר במיוחד לאור האנרכיה שהשתררה בו, והצריך מהפולני לכלכל צעדיו וכוחותיו בתבונה, בכדי להביא אותו בסיום לאחר צליחת כול המכשלות לידי כך שינצח.
מייקה כול רצונו היה לשמור על חולצת הפסים, זו שהצליח לרכוש, בעמל רב, וגם אז בתבונה, בקטע הקודם, מה שאמר היצמדות לפוריטו רודריגז, יריבו הישיר בתחרות המטפס המצטיין.
קבוצת בריחה ראשונה שעליה נמנו Cyril Gauthier (Europcar), Tom Jelte Slagter (Garmin-Sharp), Martin Elmiger (IAM), Yukio Arashiro (Europcar), Nicolas Edet (Cofidis), Biel Kadri (AG2R La Mondiale), Jens Voigt (Trek) Sergio Paulinho (Tinkoff-Saxo) הצליחה לצאת מיד קרוב לזינוק, אך כפי שהתברר חסרונה בנציג קטיושה העביר את הקבוצה הרוסית לחזית הדבוקה בניסיון להצר צעדיה. וכך יצא שכבר בטיפוס הראשון של הקטע נוצר המפגש המיוחל של 'קבוצת רודריגז' עם הבורחים (רובם החלו לחזור מיד לאחר מכן לאחור), וקבוצה חדשה, בת 21 רוכבים, שאליה כבר השתייך מייקה, המשיכה בטיפוס מעלה. אך מייקה היה נדמה שלא עושה מאמצים גדולים מדי ואפשר לרודריגז לקטוף את מרב הנקודות בפסגה, ואז, בירידה, מתגבשת לה קבוצת בריחה חדשה, גדולה אף יותר - Pierre Rolland, Cyril Gautier Yukio Arashiro (Europcar), Jurgen Van Den Broeck (Lott-Belisol), Frank Schleck (Trek), Peter Velits Amaël Moinard (BMC), Tom Dumoulin (Giant-Shimano), Jakob Fuglsang (Astana), Jon Izagirre, Jesus Herrada and Giovanni Visconti (Movistar), David Lopez Garcia Vasil Kiryienka (Sky), Biel Kadri (AG2R-La Mondiale), Rei
 
המלחמה על החולצה המנוקדת

יאיר בן עמי נותן בשוונג את התסריטים השונים במלחמה על החולצה המנוקדת. רק אוסיף שהמנצח בפסגת הטורמאלה (באמצע הקטע) מקבל 25 נק' והמנצח באוטאקאם בסיום מקבל 50 נק'. לדעתי, לטינקוף-סקסו יש כלים רבים יותר לסייע למייקה מאשר לקטיושה וזה נותן לו יתרון נוסף.
נקודה נוספת שלדעתי קורצת למי שרוצה להתקדם בדרוג הכללי היא הקטע שבין הירידה מהטורמאלה לתחילת הטיפוס לאוטאקאם. מדובר על 17.5 ק"מ עם אחוז שיפוע ממוצע (במורד) של פחות מ-2%. כלומר, יש משמעות לכך שרוכב שירכוב לבד בקטע זה (כי תקף למשל בירידה), או יאולץ על ידי חבריו לדבוקה לרכוב בראשם (כי הוא רודף אחרי המתחרה שלו שתקף בירידה), ייאלץ לעשות עבודה קשה לעומת יריביו שיעבדו בשיתוף וכל זאת, לפני העלייה הקשה והמסיימת של היום. לכן, אני מאמין שרוב קבוצות רוכבי הדרוג הכללי ינסו לשלוח לפחות רוכב אחד לבריחה (ועדיף רוכב שיודע לרכוב נגד השעון), כדי שיסייע במידת הצורך באותו קטע למוביל הקבוצה. אתמול AG2R שלחו את קדרי לבריחה בדיוק בשביל אותה מטרה, אבל התזמון לא עבד טוב וקדרי לא הצליח לטפס במהירות הנדרשת והדבוקה חלפה על פניו לפני שהיה יכול לעזור לברדה.
 
למעלה