מילון המילים שאני לא מכיר

amitoosh

New member
מילון המילים שאני לא מכיר

שמעו, אני רק בן 11 וחצי, והמון פעמים שההורים מדברים איתי או אנשים שהם מבוגרים, מדברים בשפה גבוהה, או מדברים פשוט כאילו בשפה אחרת, למזלי את הרוב אני מבין אבל אתן לכם הרבה מילים שאני לא מבין: 1. שוביניסטי 2. אתיקה 3. סכיצופרניה 4. סימולציה 5. סיטואציה 6. גרביטציה 7. דיסטלקציה 8. קולקציה 9. לת מאן דפליג 10. אין ניפקא מינא 11. ניחא ואלו עוד האלה שאני זוכר. והורים יקרים, זה בשבילכם... אל תדברו אל ילדכם עם מילים כאלה או מהסוג הזה כי הייתי יכול לתקוע כאן עוד 20 כאלה! מעמית בן 11 וחצי...
 

sharon91

New member
מממ תראה..

דבר ראשון, כשמדברים אתך ככה, ובמיוחד ההורים, אני לא מבינה למה אתה מתבייש לשאול אותם מה הכוונה.. ובקשר למילים שכתבת.. שוביניסט- ההפך מפמיניסט, אבל בהנחה שגם את המילה הזו אתה אולי לא יודע.. אז, זה אחד שכאילו מפלה את הבנות וחושב במקומן במטבח וכו`.. אתיקה- אני אתן לך את הדוגמא על אתיקה עיתונאית, שהיא ``חוקים`` של העיתונות שאסור לעבור, כמו למשל שאסור לפרסם דברים לפני שנבדקו אם הם אמת.. למשל. סימולציה- זה כשמעמידים פנים או מזייפים או משהו כזה.. סיטואציה- מצב גרביטציה- כוח הכבידה דיסלקציה- זאת בעיה של אנשים בכתיבה ולעיתים קריאה, זה לא אומר על שום פגע באינטיליגנציה שלהם, אבל הם לא כותבים ברור, ולפעמים גם לא מסוגלים לקרוא טוב, כי המילים מתבלבלות להם, או משהו דומה. מקווה שעזרתי קצת..
 

שלומצי

New member
השלמות...

אגב, הדרך הכי טובה היא לא ללכת לפורום ולשאול (על אף שאנחנו תמיד לשירותך) אלא לעצור ולבקש הסבר בכל פעם שאתה לא מבין משהו וזה לא רק מילים, אלא התנהגות, או משהו שלא מסתדר לך בהרגשה, או בהבנה. ככה מתרגלים לחיות בתחושה של ביטחון. נראה לי ככה. אבל----- השלמות להסברים המופלאים של שרון- סכיזופרניה: מחלת נפש שיכולה להתבטא בפיצול אישיות סימולציה: זה בעברית ``הדמיה``- כמו הדמיה של טיסה, אתה יושב על כיסא נוסעים, יש רעש, והרגשה של טיסה, אבל לא טסים לשום מקום. קולקציה: אוסף. בעיקר כשמדברים על סדרה של בגדים חדשים (לקיץ, לאביב וכו`). ניחא: זה כמו הביטוי ``נו טוב``, או ``לא משנה``, או משהו כזה. לגבי הארמית או האידיש או מה שזה לא יהיה..... באיזה שפה מדברים אצלכם בבית?!
 

קלימרו

New member
עוד השלמות...

שני המשפטים האחרונים שלא תורגמו הם בארמית ומשמעות היא: זה לא עקרוני... אין זה משנה... ובכך הושלם המילון שלך....
 
למעלה