מים אפורים

מים אפורים

מחזור מים אפורים בסביבה הביתית
ישראל נמצאת באקלים חצי מדברי, את זאת כולנו מרגישים מרבית ימי השנה. האקלים היבש בנוסף לעלויות הגבוהות של המים יוצר מצב בו בתקופה הצחיחה של השנה הגינה שלנו מצהיבה ומתייבשת. מערכות לטיהור ומחזור של מים אפורים יכולות לייצר חסכון במים ובכסף, גינה ירוקה כל השנה ושימוש יעיל ומהנה יותר במים אותם אנו צורכים בביתנו.
צריכת מים ממוצעת לנפש בישראל היא כ- 170 ליטר ליום
צריכת מים ממוצעת לגינה פרטית היא כ- 500 ליטר ליום
מים אפורים מהווים כ-60% מצריכת המים הביתית וכוללים מי כיורי רחצה, מקלחות, מכונות כביסה, מי עיבוי ממזגנים (אינם כוללים מי אסלות ומי כיור מטבח). מים אילו מכילים כמות קטנה יחסית של מזהמים אורגניים ופתוגניים (גורמי מחלות) ולכן איכות המים האפורים הינה כזו שאינה מצריכה הרבה אנרגיה ועלויות גבוהות בכדי להביאם לאיכות הדרושה להשקיה. על כן, רצוי להשאירם בסביבה הביתית ולטפל בהם באופן מקומי, פתרון זה, במידה ונעשה בצורה אחראית ונכונה יכול לאפשר שימוש חוזר בטוח במים ולחסוך כסף.
להמשך קריאה יש לעיין בקישור המצורף.

גילי לוין- מהנדס סביבה מנוסה והבעלים של חברת אקוסייקל. יועץ לבניה ירוקה. חבר במרכז SID לבניה מתקדמת וירוקה. מומחה לאיכות מים. חוקר מים חיים.
נקבל כלים מעשיים לחיים בריאים יותר בתוך בייתינו, נלמד על פתרונות וטכנולוגיות חדשניות לחסכון במשאבים, נלמד מהם מים חיים וכיצד נוכל לשתות מים חיוניים ואנרגטיים הרבה יותר.
http://www.ecocycle.co.il/he/home

גילי יעביר הרצאה בבית ההוביטים בפרדס חנה ביום ה הקרוב 05.01.17
לדף האירוע בפייבוק - https://www.facebook.com/events/1839714286307942/
להרשמה: https://goo.gl/forms/oMXjxMC1JMz4lFEB2
ההרצאה בעלות סמלית של 30 ש"ח
 
לדעתי אין שום הגיון

למחזר מים אפורים. מכמה סיבות:
1. למיטב זכרוני זה עדיין לא חוקי.
2. לא בטוח שהעלות הכספית שווה את ההשקעה במערכות כאלו , בהנחה שאת צודקת לגבי צריכה ממוצעת אזי מדובר על שימוש של כ 100 עד 150 קוב מים בשנה - לערך, שזה בתעריף היקר, בין אלף לאלף חמש מאות שקל בשנה, לא שאני מזלזל בסכום זה אבל העלות בהשקעה למים אפורים בוודאי יקרה יותר בהרבה.
3. כיום בישראל ברוב הרשויות המים ממוחזרים ממילא.
 
למעלה