מימד הזמן.
"אם נדמה את רצף הזמן לקו נקבל ציר של רצף מספרים ממינוס אינסוף עד לאינסוף. אנו חיים על הציר הזה שהוא רציף וקבוע. האדם מופיע על אותו ציר על פי המזדמן, לתקופה סופית של זמן. מחולל היחס בין הציר המרכזי לבין מקטע ימי חייו של האדם הוא המושכל, אשר באמצעות המחשבה מנהיר את תפיסת האובייקט בראיית ההסתכלות של הסובייקט. מארג הקונסטרוקציה הזה מנביע תהיות לגבי משמעותו שלו, בהקשר של ה"אני מכונן" הסובייקטיבי. מכאן יוצא, שה"אני מכונן" אינו מתקיים רק לגבי תקופת הסובייקט לכשעצמה, אלא יוצא מגדרו ופורץ אל תוך ציר הרצף של הזמן האינסופי. תוך כדי ניסוח אכסיומות, דוגמות, הנחות יסוד אפריוריות , והוכחות אפוסטריוריות שבהן הוא נעזר כדי לכונן עצמו בתוך היקום האינסופי. נגזרת קיומו הסופי בתוך היקום האינסופי בהיותו זקיף וכפיף בעת ובעונה, לא נוגד את חוק הסתירות. זקיף של הידיעה המושכלת וכפיף של הטבע מעצם זקיפות הטבע כשלעצמו. יחס זקיף וכפיף הוא במובנים שונים. ברם, נגזרת קיומו מחזירה את הסובייקט אל תוך ציר הזמן הפרטי שלו. תוך כדי דגשות נבדלותו מן ציר הזמן האינסופי. זאת ועוד , הנהרת נבדלותו מתבטאת בכך שהיחס הראשוני הוא סובייקטיבי וההתמרה מתקיימת בשל האובייקט, לתפיסתו המושכלת דרך מחולל היחס. ככל שתהיה מורכבת שאלת המהות, תהיה מופשטת תשובת הכינון של הסובייקט. עצם המורכבות של המהות מאיינת את נגזרת הסובייקט ומעמעמת את נבדלותו על ציר הזמן. לעומת זאת, הגישה האקזיסטנציאליסטית מדגישה את הנבדלות ומעמידה אותה ביחס לעצמה בלבד. תוך כדי התמזגות עם הציר המרכזי. או לחילופין, מכוננת ציר מרכזי קיומי משל עצמה על הציר המרכזי. שבה הסובייקט זקיף אולטימטיבי. ברוח הדברים הללו יש להבחין בהסתכלות ראייה נוספת של שלושה צירי זמן מקבילים. עבר , הווה, עתיד. כאשר ה"אני מכונן" עושה רדוקציה להווה ,התמרה לעבר וחסיון לעתיד. זה יוצר מארג צירים מורכב משלושה מימדים , כאשר תנועתו נסמכת על שלושה פקטורים מניעים על ציר הזמן המרכזי. מכאן יוצא, שתנועתו שונה מהמקובל אך יחד עם זאת , מורכבת ופרופורציונית. תלס ניסח את משפט תלס: ישרים מקבילים יוצרים על שוקי זווית קטעים פרופורציונים. באם שלושת מימד הזמן מקבילים, הרי אפשר ליצור מפגש פרופורציוני. על ידי אכסיומות, הנחות יסוד מטפיסיות, וארכיטיפים מן העבר. שזה בהחלט מסביר את אפשרות התפיסה הגיאומטרית". י.רבינוביץ. יש לי שאלה - מה המשמעות הסופית שלנו בתוך הקיום האינסופי ?
"אם נדמה את רצף הזמן לקו נקבל ציר של רצף מספרים ממינוס אינסוף עד לאינסוף. אנו חיים על הציר הזה שהוא רציף וקבוע. האדם מופיע על אותו ציר על פי המזדמן, לתקופה סופית של זמן. מחולל היחס בין הציר המרכזי לבין מקטע ימי חייו של האדם הוא המושכל, אשר באמצעות המחשבה מנהיר את תפיסת האובייקט בראיית ההסתכלות של הסובייקט. מארג הקונסטרוקציה הזה מנביע תהיות לגבי משמעותו שלו, בהקשר של ה"אני מכונן" הסובייקטיבי. מכאן יוצא, שה"אני מכונן" אינו מתקיים רק לגבי תקופת הסובייקט לכשעצמה, אלא יוצא מגדרו ופורץ אל תוך ציר הרצף של הזמן האינסופי. תוך כדי ניסוח אכסיומות, דוגמות, הנחות יסוד אפריוריות , והוכחות אפוסטריוריות שבהן הוא נעזר כדי לכונן עצמו בתוך היקום האינסופי. נגזרת קיומו הסופי בתוך היקום האינסופי בהיותו זקיף וכפיף בעת ובעונה, לא נוגד את חוק הסתירות. זקיף של הידיעה המושכלת וכפיף של הטבע מעצם זקיפות הטבע כשלעצמו. יחס זקיף וכפיף הוא במובנים שונים. ברם, נגזרת קיומו מחזירה את הסובייקט אל תוך ציר הזמן הפרטי שלו. תוך כדי דגשות נבדלותו מן ציר הזמן האינסופי. זאת ועוד , הנהרת נבדלותו מתבטאת בכך שהיחס הראשוני הוא סובייקטיבי וההתמרה מתקיימת בשל האובייקט, לתפיסתו המושכלת דרך מחולל היחס. ככל שתהיה מורכבת שאלת המהות, תהיה מופשטת תשובת הכינון של הסובייקט. עצם המורכבות של המהות מאיינת את נגזרת הסובייקט ומעמעמת את נבדלותו על ציר הזמן. לעומת זאת, הגישה האקזיסטנציאליסטית מדגישה את הנבדלות ומעמידה אותה ביחס לעצמה בלבד. תוך כדי התמזגות עם הציר המרכזי. או לחילופין, מכוננת ציר מרכזי קיומי משל עצמה על הציר המרכזי. שבה הסובייקט זקיף אולטימטיבי. ברוח הדברים הללו יש להבחין בהסתכלות ראייה נוספת של שלושה צירי זמן מקבילים. עבר , הווה, עתיד. כאשר ה"אני מכונן" עושה רדוקציה להווה ,התמרה לעבר וחסיון לעתיד. זה יוצר מארג צירים מורכב משלושה מימדים , כאשר תנועתו נסמכת על שלושה פקטורים מניעים על ציר הזמן המרכזי. מכאן יוצא, שתנועתו שונה מהמקובל אך יחד עם זאת , מורכבת ופרופורציונית. תלס ניסח את משפט תלס: ישרים מקבילים יוצרים על שוקי זווית קטעים פרופורציונים. באם שלושת מימד הזמן מקבילים, הרי אפשר ליצור מפגש פרופורציוני. על ידי אכסיומות, הנחות יסוד מטפיסיות, וארכיטיפים מן העבר. שזה בהחלט מסביר את אפשרות התפיסה הגיאומטרית". י.רבינוביץ. יש לי שאלה - מה המשמעות הסופית שלנו בתוך הקיום האינסופי ?