מימוש אובדן כושר עבודה

fibus

New member
מימוש אובדן כושר עבודה

יש לי שתי תוכניות חיסכון לילדים (מנורה,מגדל) הכוללות מרכיב ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה כלומר חב' הביטוח מתחייבת לפטור אותי מתשלום הפרמייה במקרה הנ"ל.אני בן 59 בפנסיה מקבל עקב מחלות הוכרה לי נכות ע"י הביטוח הלאומי 100% דרגת אי כושר לצמיתות,לפיכך אני שוקל פנייה למימוש זכויותיי עפ"י הפוליסות הנ"ל, מעיון מעמיק בפוליסות הבנתי שהם רשאיות לבדוק אותי בדיקות רפואיות ולפי החלטת הרופאים שלהם (שהם מעסיקים ומשלמים להם) יחליטו אם מגיע לי !! הייתכן והם יכולים לקבוע אחרת מביטוח לאומי הידוע כמחמיר ?בנוסף נרשם שאם אתחיל לעבוד עלי להודיע להם ולשלם פרמיה מחדש שאלתי כמה שעות בשבוע נחשב עבודה,האם כמורה מחליף מס' בודד של שעות יחשב כמי שחזר למעגל העבודה ובגין כך אני עלול לאבד את זכויותיי ?כידוע חברות הביטוח עושות הכל כדי לא לממש את המגיע למבוטח, האם עפ"י החוק יש סף מותר. למשל עפ"י ביטוח הלאומי מותר לי להרוויח עד 1,950 ש"ח מבלי שזה יפגע בקצבת הנכות ? האם במקרה כזה חברת הביטוח יכולה לטעון שאני כשיר ?
 
לא ברור לי

איך אתה אמור לקבל פיצוי מתכניות חיסכון לילדים ואיך הן כוללות מרכיבים של אכ"ע? ובוודאי אכ"ע שלך?
&nbsp
בכל אופן אתייחס לשאלתך ככל שאלת ביטוח חיים ואכ"ע אחרת.
המוסד לביטוח לאומי אינו מחייב את חברת הביטוח ומסקנותיו אינן קודש.
חברת הביטוח בודקת אותך עם רופאים שלה והם מקבלים את ההחלטה בעניינך.
אם ההחלטה שלהם אינה מקובלת עלחך - אתה יכול להגיש תביעה לבית המשפט. אגב, גם בית המשפט מסקנות המל"ל אינן מחייבות ואתה צריך להביא חוות דעת מומחה רפואי מטעמך.
&nbsp
אם הפוליסה כוללת תגמול בגין אובדן כושר עבודה מלא אזי צריכה להיות נכות תפקודית של מעל 75% כדי שתקבל פיצוי. אם יש הרחבה לתגמולים בגין אכ"ע חלקי, אזי תהיה זכאי לתגמולים המותאימה לדרגת הנכות שלך, החל מגובה של 25%.
&nbsp
אם אתה מחליט לעבוד כמה שעות בחודש זה לא אומר שזה כל מה שאתה מסוגל לעבוד. כלומר, היקף העבודה שלך אינו מעיד על היכולת. לכן חברת הביטוח רוצה לוודא שאתה לא נח בבית להנאתך אלא באמת מוגבל מלעבוד וממשיך להיות זכאי לתגמולים.
במצבך, עם 100% נכות מהמל"ל, קשה לי לראות איך חברת הביטוח תוכיח שאתה כשיר להתפרנס.
&nbsp
שים לב שאתה בביטוח יתר. אם מגדל תשלם לך תגמולים בגין נכות מלאה, לא תקבל תגמולים כאלו גם מכלל או להיפך. אתה לא יכול לקבל תגמולים הגבוהים מ-75% מהשכר המדווח.
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה