מינהור המסילות בחיפה (תת"ל 65 ב) הוא פרויקט אשר נועד למנהר את המסילות הקיימות
בנוסף לבנייה של שתי מסילות נוספות אשר תהיינה מיועדות לרכבות מהירות.
הפרויקט יכלול שתי מנהרות, מנהרה לרכבות הפרבריות ומנהרה לרכבות המהירות, הן יהיו כמעט באותו תוואי.
הכרייה תתבצע בשיטת TBM מה שיאפשר המשך פעילות על המסילות הקיימות בזמן הבנייה
אבל גם יעשה את הפרויקט ליקר.
הפורטלים של המנהרות הפרבריות יהיו באזור גשר פז ומלונות חוף הכרמל,
הפורטלים של המסילות המהירות יהיו דרומית למרכזית המפרץ ודרומית למרכזית חוף הכרמל.
במסגרת הפרויקט תחנת בת גלים תזוז קצת לשדרות ההגנה, תהיה תת קרקעית ויעצרו בה רק רכבות פרבריות,
תחנת מרכז השמונה תתבטל ובמקומה תיבנה תחנה בקרית הממשלה.
לפי איזשהו מקור שקראתי עלות הפרויקט היא 15 מיליארד ש"ח,
ממש לא זול וזה בעצם פרויקט שבא ביחד עם ריבוע מסילות החוף ומסילות חמש ושש באיילון.
לדעתי מדובר בפרויקט חשוב לתחבורה הארצית בכלל ולחיפה בפרט,
נקווה שיתבצע בקרוב אבל כנראה שלא.
תוואי המסילות
תחנת קרית הממשלה
הצגת הפרויקט בות"ל
יש לי הרבה הערות, אני אציין אחת,
המיקום של תחנת חוף הכרמל הוא מיקום די גרוע,
אין מוקדי שימושים סמוך לתחנה, מוקפת בכבישים מהירות ומרכזית האוטובוסים די גדולה ביחס לצרכים.
לדעתי להסיט את המסילה ולהעתיק את התחנה (את תחנת הרכבת ומרכזית האוטובוסים) קצת מזרחה לצומת של כביש 4 ודרך משה פלימן.
יש הרבה יתרונות למיקום זה, לא אציין את הכל, זה בעיקר מוקדי שימושים סמוך לתחנה
וגם קווי אוטובוסים, למשל, כיום יש קווי אוטובוס בין טירת הכרמל לחיפה ובין טירת הכרמל למרכזית חוף הכרמל,
אם המרכזית תהיה על כביש 4 לא יהיה צורך בשני קווים אלא באחד.
בתמונות שצירפתי נראה שהתוואי עובר בשטח בנוי, אך אלו עתידים להתפנות.
בנוסף לבנייה של שתי מסילות נוספות אשר תהיינה מיועדות לרכבות מהירות.
הפרויקט יכלול שתי מנהרות, מנהרה לרכבות הפרבריות ומנהרה לרכבות המהירות, הן יהיו כמעט באותו תוואי.
הכרייה תתבצע בשיטת TBM מה שיאפשר המשך פעילות על המסילות הקיימות בזמן הבנייה
אבל גם יעשה את הפרויקט ליקר.
הפורטלים של המנהרות הפרבריות יהיו באזור גשר פז ומלונות חוף הכרמל,
הפורטלים של המסילות המהירות יהיו דרומית למרכזית המפרץ ודרומית למרכזית חוף הכרמל.
במסגרת הפרויקט תחנת בת גלים תזוז קצת לשדרות ההגנה, תהיה תת קרקעית ויעצרו בה רק רכבות פרבריות,
תחנת מרכז השמונה תתבטל ובמקומה תיבנה תחנה בקרית הממשלה.
לפי איזשהו מקור שקראתי עלות הפרויקט היא 15 מיליארד ש"ח,
ממש לא זול וזה בעצם פרויקט שבא ביחד עם ריבוע מסילות החוף ומסילות חמש ושש באיילון.
לדעתי מדובר בפרויקט חשוב לתחבורה הארצית בכלל ולחיפה בפרט,
נקווה שיתבצע בקרוב אבל כנראה שלא.
תוואי המסילות
תחנת קרית הממשלה
הצגת הפרויקט בות"ל
יש לי הרבה הערות, אני אציין אחת,
המיקום של תחנת חוף הכרמל הוא מיקום די גרוע,
אין מוקדי שימושים סמוך לתחנה, מוקפת בכבישים מהירות ומרכזית האוטובוסים די גדולה ביחס לצרכים.
לדעתי להסיט את המסילה ולהעתיק את התחנה (את תחנת הרכבת ומרכזית האוטובוסים) קצת מזרחה לצומת של כביש 4 ודרך משה פלימן.
יש הרבה יתרונות למיקום זה, לא אציין את הכל, זה בעיקר מוקדי שימושים סמוך לתחנה
וגם קווי אוטובוסים, למשל, כיום יש קווי אוטובוס בין טירת הכרמל לחיפה ובין טירת הכרמל למרכזית חוף הכרמל,
אם המרכזית תהיה על כביש 4 לא יהיה צורך בשני קווים אלא באחד.
בתמונות שצירפתי נראה שהתוואי עובר בשטח בנוי, אך אלו עתידים להתפנות.