מינהור מסילות הרכבת בחיפה.

toto9

Active member
מינהור המסילות בחיפה (תת"ל 65 ב) הוא פרויקט אשר נועד למנהר את המסילות הקיימות
בנוסף לבנייה של שתי מסילות נוספות אשר תהיינה מיועדות לרכבות מהירות.

הפרויקט יכלול שתי מנהרות, מנהרה לרכבות הפרבריות ומנהרה לרכבות המהירות, הן יהיו כמעט באותו תוואי.
הכרייה תתבצע בשיטת TBM מה שיאפשר המשך פעילות על המסילות הקיימות בזמן הבנייה
אבל גם יעשה את הפרויקט ליקר.
הפורטלים של המנהרות הפרבריות יהיו באזור גשר פז ומלונות חוף הכרמל,
הפורטלים של המסילות המהירות יהיו דרומית למרכזית המפרץ ודרומית למרכזית חוף הכרמל.

במסגרת הפרויקט תחנת בת גלים תזוז קצת לשדרות ההגנה, תהיה תת קרקעית ויעצרו בה רק רכבות פרבריות,
תחנת מרכז השמונה תתבטל ובמקומה תיבנה תחנה בקרית הממשלה.
לפי איזשהו מקור שקראתי עלות הפרויקט היא 15 מיליארד ש"ח,
ממש לא זול וזה בעצם פרויקט שבא ביחד עם ריבוע מסילות החוף ומסילות חמש ושש באיילון.

לדעתי מדובר בפרויקט חשוב לתחבורה הארצית בכלל ולחיפה בפרט,
נקווה שיתבצע בקרוב אבל כנראה שלא.

תוואי המסילות
מנהור.PNG
תחנת קרית הממשלה

קרית הממשלה.PNG
הצגת הפרויקט בות"ל

יש לי הרבה הערות, אני אציין אחת,
המיקום של תחנת חוף הכרמל הוא מיקום די גרוע,
אין מוקדי שימושים סמוך לתחנה, מוקפת בכבישים מהירות ומרכזית האוטובוסים די גדולה ביחס לצרכים.
לדעתי להסיט את המסילה ולהעתיק את התחנה (את תחנת הרכבת ומרכזית האוטובוסים) קצת מזרחה לצומת של כביש 4 ודרך משה פלימן.
יש הרבה יתרונות למיקום זה, לא אציין את הכל, זה בעיקר מוקדי שימושים סמוך לתחנה
וגם קווי אוטובוסים, למשל, כיום יש קווי אוטובוס בין טירת הכרמל לחיפה ובין טירת הכרמל למרכזית חוף הכרמל,
אם המרכזית תהיה על כביש 4 לא יהיה צורך בשני קווים אלא באחד.
בתמונות שצירפתי נראה שהתוואי עובר בשטח בנוי, אך אלו עתידים להתפנות.
מרכזית חוף הכרמל.PNG מרכזית חוף הכרמל 2.PNG
 
מינהור המסילות בחיפה (תת"ל 65 ב) הוא פרויקט אשר נועד למנהר את המסילות הקיימות
בנוסף לבנייה של שתי מסילות נוספות אשר תהיינה מיועדות לרכבות מהירות.

הפרויקט יכלול שתי מנהרות, מנהרה לרכבות הפרבריות ומנהרה לרכבות המהירות, הן יהיו כמעט באותו תוואי.
הכרייה תתבצע בשיטת TBM מה שיאפשר המשך פעילות על המסילות הקיימות בזמן הבנייה
אבל גם יעשה את הפרויקט ליקר.
הפורטלים של המנהרות הפרבריות יהיו באזור גשר פז ומלונות חוף הכרמל,
הפורטלים של המסילות המהירות יהיו דרומית למרכזית המפרץ ודרומית למרכזית חוף הכרמל.

במסגרת הפרויקט תחנת בת גלים תזוז קצת לשדרות ההגנה, תהיה תת קרקעית ויעצרו בה רק רכבות פרבריות,
תחנת מרכז השמונה תתבטל ובמקומה תיבנה תחנה בקרית הממשלה.
לפי איזשהו מקור שקראתי עלות הפרויקט היא 15 מיליארד ש"ח,
ממש לא זול וזה בעצם פרויקט שבא ביחד עם ריבוע מסילות החוף ומסילות חמש ושש באיילון.

לדעתי מדובר בפרויקט חשוב לתחבורה הארצית בכלל ולחיפה בפרט,
נקווה שיתבצע בקרוב אבל כנראה שלא.

תוואי המסילות
צפה בקובץ המצורף 119356
תחנת קרית הממשלה

צפה בקובץ המצורף 119357
הצגת הפרויקט בות"ל

יש לי הרבה הערות, אני אציין אחת,
המיקום של תחנת חוף הכרמל הוא מיקום די גרוע,
אין מוקדי שימושים סמוך לתחנה, מוקפת בכבישים מהירות ומרכזית האוטובוסים די גדולה ביחס לצרכים.
לדעתי להסיט את המסילה ולהעתיק את התחנה (את תחנת הרכבת ומרכזית האוטובוסים) קצת מזרחה לצומת של כביש 4 ודרך משה פלימן.
יש הרבה יתרונות למיקום זה, לא אציין את הכל, זה בעיקר מוקדי שימושים סמוך לתחנה
וגם קווי אוטובוסים, למשל, כיום יש קווי אוטובוס בין טירת הכרמל לחיפה ובין טירת הכרמל למרכזית חוף הכרמל,
אם המרכזית תהיה על כביש 4 לא יהיה צורך בשני קווים אלא באחד.
בתמונות שצירפתי נראה שהתוואי עובר בשטח בנוי, אך אלו עתידים להתפנות.
צפה בקובץ המצורף 119358 צפה בקובץ המצורף 119359
לגבי תחנת חוף כרמל, המיקום שלה מתאים בדיוק למטרה שלה. HUB לנוסעים למרכז/מהמרכז לחיפה. יש בה חניון גדול למשתמשי הרכבת וגם קישור של הרבה קווים עירוניים ומטרונית. כל הקווים שמגיעים אליה עוצרים גם בצומת שבה אתה מציע להקים את התחנה, אבל בצומת של כביש 4 אין מקום לתחנה מרכזית ובטח לא לתחנת רכבת. כל האזור מוקף בבנייה, קניון חיפה ומגרשי ספורט בצד מזרח, הייטק ובניני משרדים ממערב.
 
למעלה