מיסבים גליליים

מיסבים גליליים

לפי מה שהבנתי ככה קוראים לזה. השאלה שלי הולכת ככה: המיסבים הגליליים עומדים בלחץ יותר גבוה(נכון?) החסרון הוא שהגלילים צריכים לשכב ישר בדיוק אחרת הם מתגלגלים קצת הצידה ותוקעים את המיסב(נכון?) האם הזה באמת קורה, האם זה באמת נתקע למישהו תוך כדי נסיעה?
 

timon1

New member
אם אתה מתכוון למיסב מחטים

אלו שבמקום גולות יש בהם מוטות [מחטים] אז אין ממש שחר לחששותיך, יש מיסבי מחט קוניים כך שזו לא ממש בעיה. נשאלת השאלה לאיזה חלק באופניים אתה צריך מיסבים עמידים יותר מהכדוריים האיכותיים אבל אתה לא חייב לענות
 
דבר ראשון

לא הבנתי מה זה מיסבי מחט קוניים. דבר שני אני מדבר על המיסבים בגלגל ועל הציר המרזי (אלה שסוחבים את המשקל)
 

timon1

New member
אז אני אסביר את כוונתי:

מיסב מחט קוני [מלשון קונוס] הוא פשוטו כמשמעו הווה אומר, המחטים אינם ניצבים לכיוון הגלגול כי אם נוטים בזווית כלשהי כלפיו. או במילים אחרות, המיסב במבט צד נראה כטרפז.
 
אז מה

מה היתרון של הקונוס הזה, הוא מונע תקיעות? הוא לא גורם שכל העומס יהיה רק על צד אחד של המיסב?
 

קוב

New member
דגם\ סוג מיסב זו שאלה הנדסית

קצת, ממש על קצה המזלג על מיסבים - מיסבים כדורים הם מיסבים בעלי חיכוך נמוך. חלקם בנויים לעומסים ראדיאלים עם יכולת מוגבלת לעמידה בעומס צירי, חלקם לעומס צירי בילבד (מיסבי לחץ) וחלקם לעומס משולב. הסוג האחרון נפוץ מאוד באופניים וניתן לימצוא אותם בצירי גלגלים, מוט הקידון וכדומה. מיסבי גלילים הם מיסבים לעומס ראדיאלי גבוה ללא יכולת כלשהיא לעמידה בעומס צירי למהרויות נמוכות יחסית. גירסה "מוקטנת" ניקראת מיסבי מחטים. במיסבים אלה קוטר ה"גלילים" קטן ומאפשר מהרויות גבוהות יותר. למיסבים אלה יש ווריאציות שונות המשלבות ומשכללות את המיסב. אחת הווריאציות הוא מיסב קוני המסוגל לסבול כוחות צירים וראדיאלים גבוהים. מיסבים כאלה מקובלים בטבורים של גלגלי משאיות, טרקטורים וכדומה. לא ממש רלוונטים לרוכבי אופניים... משהו ממש על קצה המזלג כדי לבאר מספר שאלות.
 
למעלה