מיסבי BB SRAM GXP נשחקו אחרי 3000 ק"מ בלבד

quant1

New member
מיסבי BB SRAM GXP נשחקו אחרי 3000 ק"מ בלבד


ציפיתי שיחזיקו מעמד 10,000 ק"מ, אבל כבר אחרי 3000 ק"מ יש חופש ורעש של תקתוק כשמפעילים כח על הקראנק. ניסיון לפתוח את בורג הקראנק, לגרז את הציר ולהדק לא עזר. המיסבים שחוקים.

אני מפעיל הרבה כוח על הפדלים, כולל בספרינטים\האצות חזקות,עליות תלולות ואני אמשיך לעשות את זה.

האם יש BB אחר עמיד יותר שמתאים לקראנק SRAM Rival ?
 

rubber duck

New member
נשמע מאד קיצוני

סט מייסבים מקורי של sram החזיק אצלי כמה שנים טובות בתנאי שטח .........
עלות סט מייסבים בלבד תהיה זולה מאד
לעומת זאת זמן העבודה על חילוץ והתקנת הסט תהיה מעל שעת עבודה
ותדורש יד אומן
לא שווה את ההשקעה

אם אתה רוכב ממש חזק שומציא הספקים גובהים שקול החלפה לסט ציר מרכזי עם מיסבים קרמיים

שרון
 

quant1

New member
תודה שרון, אני בודק את כל האפשרויות. לגבי קרמי:

ביקורות של רוכבים אומרות שפעמים רבות דווקא הקרמי נשחק מהר, בגלל שהכדורים הקרמיים שוחקים את הפלדה שנמצאת סביבם בתוך המיסב. אני מניח שזה תלוי בעיצוב הספציפי של המיסב, וצריך לקרוא ביקורות לגבי כל דגם לפני שקונים.

ביקורות אחרות של קוראים אומרות שהציר של סראם נשחק מהר ברכיבות רטובות (כנראה שחודרת לחות וזה משפיע?). ואני רכבתי החורף הרבה בתנאים רטובים, כולל רכיבה חזקה בעליות תלולות.

אני נוטה לקבל את מה שאתה אומר לגבי קניית מיסבים בלבד - שהיא לא משתלמת, ושלבד ללא עזרת מכונאי לא אצליח להתקין אותם מספיק טוב.

אנקדוטה אחרונה:
הציר הקודם שלי שהיה קמפניולו ישן כבד וטוב - ציר סטנדרטי עם צילינדר פלדה (cartridge) שהמיסבים בתוכו, פנימיים לשלדה, החזיק שנים של רכיבות חזקות והוא עדיין במצב בסדר היום. את הציר החדש של סראם טחנתי תוך 4 חודשים...
 

rubber duck

New member
המייסבים של קמפי לא מתים !!!

הבעיה היא שיש מעט מאד אנשים שיודעים לבצע החלפה שלהם בארץ

אני יכול להמליץ על שני מוכנאים שאני מכיר שיודעיןם לעשות את הדברים הללי בצורה מעולה

עמית - האופן 17 בראש העין
יובל שוסטר - עובד בסדנה שלו ביד חנה ובסלאלום כפר מל"ל ( גילוי נאות יובל שוסטר הוא המוכונאי שבחרתי לתת מענה טכני לתחום היבוא שלי )

שרון
 

mk4th

New member
בGXP יש מיסב לא סטנדרטי בצד שמאל.

וצריך חולץ מיסבים ועוד כלי כדי להחזיק את בית המיסב. עדיף להזמין באינטרנט ולהחליף לבד. המחיר זול משמעותית מהמחיר בארץ וזה לא הרבה עבודה.
&nbsp
אתה יכול לטפל במיסב בנתיים. צריך לשלוף את השייבה שמגינה על המיסב מלכלוך, לנקות היטב עם דגריזר, אם יש אקדח אוויר, אז בכלל ברכה. לגרז מחדש עם גריז רך או שמן עבה. לסגור הכל ולהחזיר. זה בדרך כלל מחזיק עד לפעם הבאה שתרכוב בגשם.
&nbsp
המיסבים "של פעם" היו מוגנים מגשמים ופגעי הדרך, אז הם החזיקו הרבה יותר.
 

quant1

New member
יש מיסבים מסוימים שאתה ממליץ עליהם? מה דעתך על RWC?

הפעם הזמנתי שוב את אותו ה BB של סראם (ב 100 ש"ח, לפחות הוא לא יקר). כי ממילא עונת הגשמים עומדת להגמר.

אבל אני כבר חושב על אלטרנטיבות לשנה הבאה. זה צריך להיות או פתרון מאוד זול, ואז יהיה אפשר להתחיל להתייחס למיסבים כמו חלק מתכלה שמחליפים לפחות פעמיים בשנה, או BB\מיסבים שיחזיקו מעמד הרבה יותר קילומטרים.

מה דעתך על המיסבים האלה?
http://www.enduroforkseals.com/id528.html
http://www.enduroforkseals.com/id462.html
 

mk4th

New member
אני מקטין ראש ומטפל/מחליף בתדירות גבוהה

המיסבים של אנדורו, נחשבים לטובים מאוד, אבל שים לב לתג המחיר.
בכל מקרה, קח את הBB הישן ותנסה לחלוץ ממנו את המיסבים.
אם זה לא הולך לך בקלות, אז אין מה לדבר על החלפת מיסבים...
&nbsp
(אני מדבר אחרי ששבוע שעבר כשלתי לחלוץ מיסב מBB של שימנו כביש)
 
למעלה