מיסוי על קצבת פנסיה

My other nick

New member
אבל זה הענין, שזה 30K ברוטו

אם אני הולך לשלם על זה מס לפי מדרגות המיסוי אז נטו זה יהיה משמעותית פחות ואז הפער בין מה שיישאר לי אחרי מס לכמה קצבה אקבל במשך 20 שנים הוא די קטן.
&nbsp
שלא לדבר שאת רוב הסכום אני יכול להחזיק בפיקדון ללא סיכון שיכניס לי בקלות עוד 7,8 אלף כל חודש (סכום שיילך ויקטן עם השנים כמובן כי הסכום יקטן).
&nbsp
אז בעצם נראה שכאשר סכום הפנסיה הצפוי מגיע לרמות האלה של 25K וצפונה כשאני ממילא עמוק במדרגת מס של 35% שווה לשקול פשוט למשוך את הכל לפני הפרישה וזהו.
&nbsp
אז נכון, אני יכול לחיות גם מעבר ל -20 שנים בפנסיה. מצד שני, מי באמת צריך 20,000 ויותר בחודש בפנסיה (בנוסף לקצבת זקנה כמובן)?
&nbsp
יכול להיות שאני מפספס משהו?
&nbsp
&nbsp
 

My other nick

New member
אבל אני לא חייב לחזור לסכום המקורי

כי אני לא באמת הולך לקבל אותו, אני הולך לקבל קצבה חודשית לפי תוחלת החיים שתהיה כשאפרוש ועל הקצבה הזו אני הולך לשלם מס (שאני מעדיין מנסה להבין כמה בסכומים בסדר גודל הזה).
&nbsp
האלטרנטיבה כאמור זה למשוך את הכסף ולהישאר עם מליונים רבים בבנק שאני יכול להשקיע אותם כרצוני, לעזור לילדים עם דירה וכו או סתם לסגור בפיקדון ולקבל סכום חודשי שיספיק לי לחיות ממנו ואז להוריש להם סכום כסף מכובד.
&nbsp
שוב, זה מאוד תלוי בכמה מס משלמים על הקצבה, אם מדובר בסכום משמעותי, נשמע לי הרבה יותר כדאי להחזיק את הכסף אצלי, גם אם זה רק שני שליש מאשר להיות תלוי בקצבה חודשית.
&nbsp
בגדול אני לא מסכים עם המטרה, קבלת הקצבה זה אמצעי ולא המטרה. המטרה היא שיהיה לך מספיק כסף לחיות בפנסיה ושתהיה לך יכולת לעזור לילדים במידת הצורך.
&nbsp
האמת שמאחר והפנסיה שלי מחולקת לפנסיה וביטוח מנהלים, יכול להיות שאשקול למשוך את הפנסיה כשיגיע הזמן והלשאיר את היבטוח המנהלים (עם מקדם הקיצבה המובטח הגבוה למדיי אמנם אבל בעוד 30 ומשהו שנים כנראה יהיה נמוך ואטרקטיבי).
 

My other nick

New member
מיסוי על קצבת פנסיה

שלום,

לאחרונה ישבתי עם סוכן הפנסיה שלי, עשו לי את הסימולציות והמצב נראה טוב. מאחר ואני מפקיד מגיל צעיר (23) ועל שכר מאוד גבוה הפנסיה החודשית שלי צפוייה לחצות את ה- 30,000 ש"ח.
אבל, הבנתי שאני אמור לשלם מיסים על הפנסיה הזו לפי מדרגות המס המקובלות (עם איזה פטור).

אם זה המצב, למה לא בעצם רגע לפני הפרישה פשוט למשוך את הכל, לשלם את ה- 35% מס ולחיות מצויין מהכמה מליונים טובים שיישארו לי?
 

מייקל2019

New member
מיסוי על קצבת פנסיה

שלום,
בהנחה שבצעת רצף קצבה במהלך השנים -
אם תבצע בסמוך לפרישה את הצעתך , שהיא משיכת חלק הפיצויים בפנסיה - בבצוע חרטה מרצף קצבה , (בהנחה שהמצב הוא לא משיכה שלא כדין), אזי מלוא הפדיון - המשיכה תתוסף להכנסתך השולית של אותה שנה - ותשלם 47% מס +3% מס יסף על חלק ניכר מהסכום...
( ה35% ניכוי במקור - זה רק מקדמה)
מדרגת מס שולי 35% הינה על הכנסה חודשית מ 20201 עד 42030 שקל.

עדיף להגיע לגיל פרישה למשוך פנסיה גבוהה ממזערית ( 4600 שקל) ולשקול לבצע היוון. (יש להדגיש - זוהי רק אפשרות אחת מתוך כמה, ואינה בגדר המלצה, בהעדר נתונים נוספים... )

מומלץ בחם ללכת ולהתייעץ עם רואה חשבון שהוא מומחה בנושא, לשם תכנון נכון ( הפרשי החיסכון במס יכולים להסתכם במקרה שלך בעשרות אלפי שקלים ומעלה...).

למידע בדבר "פטור ממס בפרישה", ישנם מספר אתרים מתמחים בנושא באינטרנט.
להלן שני מאמרים מאתר שלי שיכולים לעזור לך בבחירתך:
https://www.pension-tax.co.il/review
https://www.pension-tax.co.il/pension-or-lump

בברכה
מייקל
 
למעלה