Ccyclist
Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.
מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.
הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:
הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלילות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.
מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבנטי לשירות אוטובוסים.
החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.
המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.
מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.
הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:
North Circular Road - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלילות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.
מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבנטי לשירות אוטובוסים.
החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.
המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.
נערך לאחרונה ב: