מיעוט הקווים על הכביש הצפון מעגלי, A406 North Circular Road

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלילות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבנטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

נתחיל במערב. כפי שציינתי - בשלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש אין תחנות או קווי אוטובוס.

483, הקו הראשון שעולה על הכביש משתמש במקטע קצר ממנו כחלק מהמסלול.

112, השני, מצטרף טיפה צפונה יותר ועושה את המקטע הראשון ב"מירוץ השליחים" של הכביש.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-064216_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-064216_Maps.jpg
    KB 778.1 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240625-064256_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-064256_Maps.jpg
    KB 676.4 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

ממשיכים לכיוון צפון מערב.

קו 232 מצטרף לעסק וממשיך את מירוץ השליחים של 112 סביב הכביש, אם כי באזור מסויים בצפון העיר יש לו מקטע קצר מצפון לכביש שהופך שם לממונהר וממוחלף.

הכביש בשלב הזה יותר פרברי עם בניינים הפונים אליו, אך יש גם מקטעים מופרדים.

צירפתי צילום מסך עם קו 102 שמשתלב בעסק כקו שנכנס ויוצא מהצפון מעגלי למספר שכונות הגובלות בו. במפה הכוללת אותו ניתן לראות איך הוא יוצר לולאות מקבילות לכביש מול הקווים הצמודים לכביש.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-064430_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-064430_Maps.jpg
    KB 773 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240625-064719_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-064719_Maps.jpg
    KB 982 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240625-064700_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-064700_Maps.jpg
    KB 957.3 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

וצפונה, לנקודה שקו 34 מהיי בארנט ל-ווולת'אמסטו מצטרף למירוץ השליחים עם המקטע המרכזי שלו.

בצד הצפוני יש בכביש גם אזורים מיושבים עם בתים שנפתחים ממש אליו או לכביש שירות שלידו. לאט לאט הכל נהיה יותר דמוי אוטוסטרדה ונפרד.יש מקטעים של מנהרות מתחת לצמתים באזור אנפילד / אדמונטון בהצטלבות עם ה A10.

כשמתקרבים לגדה המערבית של נהר ה-לי ( Lea/Lee שני האיותים נכונים כולל ישובים עם שמות נגזרים שמתחילים ב Ley , פלאי האיות האנגלי ) הכביש עולה לשורת גשרים מעל לצמתים וחוצה את הנהר השני של לונדון עם כל מאגרי המים שלו על גשר כביש שמעולם לא הותאם להולכי רגל או רוכבי אופניים. האזור הגובל בכביש מאד תעשייתי והגישה אליו היא בדרך כלל ממחלפים היורדים מהכביש לצירי אורך באוריינטציה של צפון - דרום.

ל 34 מיודעינו מצטרף קו 444 שעושה מקטע קצר בכביש בכל התחנות הרגילות.

בתחנה שנמצאת טיפה יותר מזרחה ישנה תחנה של קו האקספרס החדש SL1 , חלק מרשת הסופרלופ ההיקפית החדשה. שימו לב שבמקטע המערבי שלו הקו אינו נוסע על הכביש הצפון מעגלי אלא על ציר מקביל, פרברי יותר. ההחלטה היא לשרת מוקדים תח"ציים יותר כמו מסוף North Finchley/ Finchley Tally Ho Corner שהוא מסוף אוטובוסים די חשוב המחבר בין קווים לפרברים צפוניים ולמרכז העיר.

בגדה המזרחית הכביש כבר מופרד וממוחלף בחפיר. יש גם שורת גשרי רחוב החוצים אותו ללא מחלף גם בצירים ראשיים יחסית.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-065035_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065035_Maps.jpg
    KB 826 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-065050_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065050_Maps.jpg
    KB 864.8 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-065404_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065404_Maps.jpg
    KB 806 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-065415_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065415_Maps.jpg
    KB 811 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-065442_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065442_Maps.jpg
    KB 878 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

ועכשיו לסוף המזרח, המחלף מעל למעגל צ'ארלי בראון.

מבט קצר במפה יבלבל אתכם: הכביש ממשיךכ 8 ק"מ דרומה, אך אוטובוסים עקרונית - אין. (למעט מקטע קצרצר ממש בסופו).

הסיבה היא שבמקטע זה הכביש היה אמור להיות המשכה הדרומי של אוטוסטרדת ה M11 ( שהצומת הראשונה שלה במחלף מעל צ'ארלי בראון ממוספרת כצומת 4 - המילה האנגלית היא Junction אף שמדובר במחלפים ). המקטע תוכנן בסטנדרטים של אוטוסטרדה ונבנה כך. באוטוסטרדה בריטית אסור למקם מפרצים וכבישי שירות כמו שיש בכביש 2 ולא ממקמים תחנות על הרמפות שלה אז פיזית אין איפה לעצור אוטובוסים לאורך המקטע.

קווים 123 ו SL2 עוצרים בתחנה האחרונה ממערב לצ'ארלי בראון, אך מסלולם במזרח הוא ברחובות ראשיים המקבילים לכביש הצפון מעגלי, בעיקר לאורך ציר ה A123 הכולל את הרחוב הראשי של העיירה אילפורד.

שוב ישנה העדפה של רחובות ראשיים ברי הליכה על פני הכביש הראשי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-065605_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065605_Maps.jpg
    KB 989 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

לסיפא הלונדונית:

הדגשתי את הכביש בצהוב המזוהה עם הקו המעגלי של התחתית. אפשר לראות איך הוא חותך צירי רכבת תחתית ואוברגראונד רבים, אף שאי אפשר לראות את הרכבות הפרבריות של הרשת הארצית בזום הזה וחסרות 8 רשתות / קווים ראשיים במפה שלפניכם, אלא אם תבחינו בסימון האפור הדקיק שלהם.

כתושב אזור 3 הצפון מעגלי די תחם את מרבית העולם שגרתי בו בלונדון תוך מתן קישור ישיר ברכב למקומות שכנוסע הייתי צריך להכנס פנימה כדי להחליף בין הקווים השונים שחצו אותו. אודה שבאזור שלי הייתי ממשיך טיפה צפונה לצד השני שלו לאזורים 4 ו 5.

כנוסע הכביש היה די עולם נפרד, לנהגים. צ'ארלי ברוקר (מראה שחורה) ביטא זאת בדוקומנטרי מעולה על הזרות של מערכת הכבישים עבורו, כאדם שלא נוהג. העובדה שיש עליו אי-אילו אוטובוסים לא הופך אותו למוקד תח"צי חשוב. מעכת התח"צ הלונדונית מעדיפה להעביר את הקווים ההיקפיים הרבים שלה במקטעים אורבניים יותר, מקומות שיש לנוסעים מה לעשות בהם, מקומות שיש בהם צירי אוטובוסים חוצים ותחנות רכבת, לא מקומות על כביש ראשי שמצאימים אולי לתרמילאים וטרמפיסטים.

בעבר הכביש השתייך לרשת הכבישים הלאומית (במיוחד לפני השלמת אוטוסטרדת ה M25 ההיקפית ב 1986). אומרים שמצב המיחלוף וההפרדה בכביש משקף תחרות בין מאגי ת'אצ'ר שהיתה אחראית לו דרך שר התחבורה שלה ואף גזרה את הסרט בטקס פתיחת ה M25 כי הפוליטיקה שלה תיעדפה את הרכב הפרטי, לבין קן ליווינגסטון שהיה ראש מועצת לונדון רבתי עד שזו פוזרה בידי מאגי ב 1986, מה שהשאיר אל לונדון רבתי בלי ממשל אזורי משולב עד הקמת רשות לונדון רבתי ב 2000 וחזרתו של ליווינגסטון כראש העיר. ליווינגסטון היה אחראי על הכביש הדרום מעגלי, ה A205, מספר כביש שהוא יותר המלצה מציר ברור, חיבור מאולץ של רחובות בדרום לונדון היוצרים סוג של מסלול דרומי על המפה לפחות, אף שלמי שרצה לחצות את העיר מדרום בעבר היה עדיף להרחיק ל A232.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-130712_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-130712_Maps.jpg
    1.3 MB · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלעתות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבמטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

ולמקבילה הישראלית: כביש גהה

למי שרוצה לטעון שבגלל שהצפון מעגלי הוא היקפי - אין לו תפקיד בינעירוני - אציין שהוא מתחבר ל 4 אוטוסטרדות ( M4, M40, M1, M11) ושורת כבישי A ראשיים בני מספר בודד או זוגי - הכבישים הראשיים ביותר.

מהבחינה הזו ניתן היה ליצור שלל חיבורים בינעירוניים דרכו ואני חושב שהאוטובוסים הבינעירוניים לצפון שעוצרים במסוף גולדר'ס גרין משתמשים במקטע ממנו (או בחיבור ל A41) כדי להגיע ל M1. מצד שני - אין עליו למיטב ידיעתי תחנות אוטובוס בינעירוניות.

בכביש גהה לעומת זאת מצאתי צפונית למחלף גבעת שמואל תחנת אוטובוס עם 14 קווי אוטובוס באופן טיפוסי לשיטה הישראלית.

דרומית לרמפת מחלף גבעת שמואל גיליתי תחנת סנהדרין בת 71 קווים !!! בתחנה 7 דגלים ומרחב עצירה קטנטן על כביש ראשי ביותר, לפני כניסה לתחנת דלק. התחנה היא סכנת נפשות שלא צריכה להתקיים באף מערכת מסודרת משום שהיא חוסמת את התנועה המשתלבת והיוצאת מכביש ראשי מהיר משני עברי.

לינק התחנה:

התחנה היא בושה וחרפה המדגישה את כל מה שלא מתפקד במערכת התח"צ בישראל. אציין שגיליתי אותה בדיעבד, אחרי שמצאתי את המידע הלונדוני.

צירפתי את התחנה ה"נורמאלית" במונחים ישראלים עם 14 הקווים קודם, בהשוואה לתחנות שסיקרתי מהכביש הצפון מעגלי בלונדון בהן היו 2-3 קווים. לא רציתי להתקטנטן כי ברור לי ש 14 קווים אצלכם זו הנורמה.

תחנת "הסנהדרין" על 71 קוויה מזעזעת ומדגימה מה הכיוון התיכנוני בארץ כשלא מציבים לו גבולות.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240625-065605_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-065605_Maps.jpg
    KB 989 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240625-070052_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-070052_Maps.jpg
    KB 862.5 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-070348_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-070348_Maps.jpg
    KB 493.3 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240625-070359_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-070359_Maps.jpg
    KB 512.1 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240625-070646_Maps.jpg
    Screenshot_20240625-070646_Maps.jpg
    KB 990.5 · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
הפוסט אינו תלונה, אלא המחשה של ההבדל בשיטות בין לונדון לישראל.

מבחינת הטבעת- הכביש הצפון מעגלי הוא בערך כביש גהה של לונדון, כביש הטבעת האמצעי.

הנה ערך הכביש בוויקחפדיה:

הכביש, שהמקטע העיקרי שלו נפתח בשנות ה 30 של המאה הקודמת, מערב אזורים בנויים, אזורי תעשייה ואזורים ללא בינוי לצד הכביש עם הפרדה בסטנדרט של כביש מהיר שאינו אוטוסטרדה. אפשר להקביל את התנאים לכביש 2 דרומית לגלילות. האורך הכולל של הכביש, שיוצר חצי טבעת סביב הגדה הצפונית, הוא כ 40 ק"מ.

מה שמעניין הוא מיעוט קווי האוטובוס שעל הכביש, גם בהשוואה לצירים לונדוניים. במקום להתבסס עליו - מערכת האוטובוסים הלונדונית מקדישה לו 4 קווים עיקריים בלבד, כדי לצאת על ידי חובה. בצד המזרחי דרומית למחלף שמעל כיכר צ'ארלי בראון Charlie Brown Roundabout אין בכביש תחנות אוטובוס כלשהן במשך 8 הקילומטרים האחרונים שלו שנבנו בסטנדרט שמתקרב לאוטוסטרדה. גם בצד המערבי שלושת הקילומטרים הראשונים של הכביש חפים מתחנות אוטובוס כלשהן. כרבע מהכביש לא נחשב לרלבנטי לשירות אוטובוסים.

החשיבה הלונדונית היא שמדובר בציר מהיר מדי לאוטובוסים. במקרים רבים השירות האוטובוסי שמקביל לכביש יעבור ברחובות ראשיים המקבילים לו, בדומה לדרך שבה קווי רעננה נוסעים ברחוב אחוזה הראשי ולא בכביש 531. בשיטה המקובלת בלונדון העדיפות היא שהאוטובוסים ישרתו רחובות וצירים ברי הליכה הנוחים לציבור הנוסעים, לא צמתים על אוטוסטרדות עירוניות.

המשך יבוא, עיינו סעיף " תחבורה ציבורית" בערך הוויקיפדי. אדגים ואמחיש בהמשך.

ובונוס: נהיגה (בהסרטה מהירה) סביב החצי המזרחי של הכביש הצפון מעגלי מאזור בארקינג / אילפורד ועד אזור פאלמר'ס גרין / באונד'ס גרין / לפני מנהרות סאות'גייט.

אפשר להתרשם מאופייו המשתנה של הכביש מאוטוסטרדה במזרח לציר ראשי דמוי רחוב לשעבר בצפון.

נראה שהכלל בנהיגה בכביש הוא ששני הנתיבים הימניים הם הכביש הרציף, הנתיב השמאלי נוטה להפוך לנתיבי יציאה.

 
למעלה