מיקום בכיתה.

yarden43211

New member
מיקום בכיתה.

כתבתי כאן בעבר שהמורה של הבת שלי שבכתה ג וחובשת מישקפיים , הושיבה אותה בסוף הכיתה ומסרבת לעביר אותה לקידמת הכיתה. בינתיים התערבה המורה לחשבון (שלא הבינה איך ילדה כמהוה יושבת בסוף הכיתה ) והילדה עברה לשוחנות קרובים יותר ללוח ,אך לא להרבה זמן,אחרי זמן קצר שוב המורה העבירה אותה לסוף הכיתה וסרבה להחזיר אותה קדימה .עשיתי מה שהומלץ לי כאן , הוצאתי מיכטבים רפואיים ,פניתי למנהלת , הילדה עברה לקידמת הכיתה, ושוב לאחר זמן קצר, הוחזרה לסוף הכיתה.
דיברתי עם המורה, המורה טוענת שהילדה יוצרת יצירות מניירות ומשטפת ביצירה שלה את כל מי שנימצא לידה וזה מפריעה לה ללמד, (ברור שמה שהיא עושה הרבה יותר מעניין מהשעור של המורה)מה גם שהיא צרכה להזכיר לה גם כל הזמן שהיא צרכה לעתיק מהלוח. יש היום כל מיני שיטות למידה והיא לא רוצה להפריע לילדה ביצירות שלה , זה מה שעושה את הילדה מאושרת , לכן היא מושיבה אותה בסוף,אך כל פעם שיהיה חסר ילד(ילד שלא הגיע לבית ספר) בקידמת הכיתה היא מעבירה אותה קדימה וכמובן הילדה חוזרת אחורה למקום הקבוע שלה.
אבל לדבריה אין צורך לדאוג , אין בעית למידה. יש כל מיני דרכי למידה והיא קולטת את החומר.
יכול היות שהיא קולטת חלק מהחומר אבל בימים שהיא יושבת בסוף הכתה היא חוזרת מפוזרת וקשה לדרבן אותה לעשות את הדברים שהיא צרכה לעשות ,. ומורגש שלא היתיחסו אליה בכתה.
אני מרגישה עיפה מלהילחם על עניין כל כך פשוט מהתחלת השנה. לא מספק אותי שהיא תלמידה טובה , אני שולחת כדי להקנות לה הרגלי למידה וכלים חבתיים, להרגלי למידה המורה צרכה לדאוג ולא להושיב בסוף הכיתה ,כי קשה לה להתמודד איתה.
אני מעריכה את כל המורות כאן ואת כל מי שלא מורות ונימצאות כאן, הייתי רוצה לדעת מה אתם חושבות בנושא.
 

אד י

New member
מה דעתה של הילדה ?

מה היא מעדיפה ?
&nbsp
אם היא מעדיפה לשבת בקידמת הכיתה, הייתי מסבירה לה שהעיסוק ביצירה תוך כדי שיעור מפריע למורה, ואם היא רוצה לשבת בקידמת הכיתה היא צריכה להיות קשובה למורה או לפחות להעמיד פנים באופן משכנע שהיא קשובה למורה. ואז עושה לה שיחה עם המורה ומבטיחה למורה שהיא תפסיק לעשות את מה שמפריע למורה. ואז בדוקת ברמה יומיומית עם המורה איך הולך כדי לעזור לילדה להמשיך בהתנהגות המתאימה.
&nbsp
אם היא מעדיפה לשבת מאחורה או שלא משנה לה כך או כך, אז אין לך מה לעשות, אלא לחיות עם המצב הקיים. ולקוות שבשנה הבאה תהייה מורה אחרת עם כלים אחרים.
&nbsp
לי היה סיפור דומה בחטיבה, הייתה מורה אחת ספציפית שהתעקשה שאשב בשורה האחרונה, למרות שזה בלתי אפשרי לי ללמוד מאחורה, והציונים שלי במקצוע שלה היו בהתאם. לא עזר כלום. התערבות של ההורים, של המנהל, כלום לא עזר. כל פעם שנזפו בה הייתה מעבירה אותי קדימה לחודש ושוב מחזירה אחורה. גם זה קורה. שנה בחיים. לא נורא. רוב המורות כן היו קשובות לבקשה שלי לשבת בקידמת הכיתה.
&nbsp
איזה מזל שאצלנו עדיין יושבים במליאה ולא בטורים... ברור לי שגם הילדה שלי תהייה באותה בעיה בדיוק ברגע שיעברו לטורים (מפריעה מקדימה ולא לומדת מאחורה).
&nbsp
 

אמאנחל

Member
מנהל
נשמע לי

שאת מודאגת מהעתיד ולא מההווה. בהווה היא תלמידה טובה. בהווה משעמם לה בשיעור, ולכן היא מציירת כל הזמן. ובכל זאת יש לה ציונים טובים.
&nbsp
כלים חברתיים נרכשים בהפסקה ולא בכתה, והרגלי למידה יש לה עוד הרבה הרבה שנים לרכוש. תעזבי את הילדה.
אני הייתי תלמידה מצוינת, בלי שום הרגלי למידה, וכשהגיע הזמן שבו הייתי צריכה להשקיע בלימודים - השקעתי בהם. זה שלא עשיתי שעורים בכלל בכתה א' - ח' ובחלק מהמקצועות גם אחר כך לא הפריע לציונים שלי, ולא להיותי סטודנטית חרשנית.
דווקא נראה לי שיש לך כאן מורה שרגישה לילדה ולא נבהלת מזה שהילדה רוצה לצייר בשעורים. יש לי הרבה תלמידים שמציירים בשעורים, ולי זה לא מפריע. יש כאלה שלומדים יותר טוב כשאני מכתיבה ואחרים שלא כותבים בכלל אלא רק מקשיבים וכך לומדים הכי טוב. אני מסכימה למה שעושה להם טוב אם זה לא מפריע להם ללמוד ולי ללמד.
&nbsp
זה נראה לי בסר גמור שהיא תשב מלפנים אצל חלק מהמורות ומאחור אצל המורה הזאת.
&nbsp
צעד ראשון שלך הוא לשוחח עם הילדה ולשמוע מה דעתה באמת. האם היא מעדיפה לשבת מלפנים או מאחור? האם מפריע לה יחס של מורה זו או אחרת? האם הציורים בשיעור זה משהו שעוזר לה להתרכז או שמפריע? האם היא יכולה להתחייב לצייר בלי לערב את הסביבה? האם היא יכולה להתחייב לא לצייר בשיעורים של מורה א' או ב'? איך היא מתכוונת לדאוג שיהיה לה את כל מה שכתוב על הלוח? לצלם מחברות? להעתיק בהפסקה מהלוח? להעתיק מהלוח מסוף הכתה? מה היא מציעה? תשוחחו ותקשיבי לה באמת.
 

yarden43211

New member
תודה על התשובות החכמות,דיברתי עם הילדה.

תודה על התשובות החכמות.
דיברתי אם הילדה ,היא מעדיפה ורוצה לשבת קדימה, כעקרון היא מאד אוהבת לילמוד. ולא יודעת או מבינה למה מעברים אותה לסוף הכיתה.
היא מאד אוהבת את המורה וכואב לה שאני מערבת את המנהלת במה שקורה.
היא לא מרגישה ביחס שלילי כלפיה מבחינת המורה.
השלמת חומר במחברות לא מעסיקה אותה, היא השלימה פעם אחת בלבד חומר במחברת שהיתה חולה, אין לה מחברת מסודרות.
הילדה לא מציירת היא עושה אוריגמי ברמות מאד מאד גבוהות, מה שמסקרן ומושך מאד את כל סביבת הילדים, והמורה לא רוצה להפריע לה ,מושיבה אותה בסוף.
(לאומת זאת המורה לחשבון פשוט לוקחת מימנה יצרות האוריגמי, לדבריה כבר יש כבר אוסף של היצירות של הילדה ליד שולחן העבודה שלה).
אני זוכרת שהמורה הקודמת היתה יושבת איתי ואם הילדה ומסבירה לה עד כמה שזה מפריעה לה בשעור והילדה היתה מפסיקה אם זה לפחות לזמן מסוים.
מאד הייתי רוצה שתתבצעה סיחה כזו, אבל המורה שוללת כל מצב שבו הילדה תשב בקידמת הכתה באופן קבוע, ניראה לי שניכנסתי איתה למאבקי כוחות וחבל.
 

אמאנחל

Member
מנהל
תעודדי את הילדה לשוחח עם המורה בעצמה, בלעדיך.

אולי הן תגענה לסיכום שהיא תנסה לשבת בשיעור מלפנים, ותעסוק רק בנושא השיעור?
&nbsp
זה תלוי בילדה. הבן שלי מאוד לא רצה לדבר בעצמו עם המורות, תמיד התחמק מכך ככל האפשר. ואילו הבת שלי, שצעירה ממנו, מדברת איתן בלי בעיות, מגיעה לסיכומים וכולי.
&nbsp
טוב ששוחחת עם הילדה, עכשיו את יודעת איך היא מרגישה. ואת גם יודעת שהיא מרגישה בסדר עם המורה הזאת, שזה טוב מאוד.
&nbsp
לדעתי, את עשית את מה שיכולת.
 
למעלה