מיקום הגורדים בת"א

א.א.אפל

New member
מיקום הגורדים בת"א

בשבוע שעבר מישהו שאל האם לארכיטקט השבוע (שעבר..) יש בניינים בישראל. התשובה להפתעתי הייתה חיובית, ונודענו על בניין מרהיב (כך זה נראה לפחות) שיתנשא לגובה של 36 קומות, אך שימו לב איפה: שדרות רוטשילד, ת"א. ועכשיו תגידו: נו? אז מה? אי אפשר להתעלם מהמגמה החד-צדדית ב-20 שנה האחרונות לבנייה של מגדלי משרדים מעל ל-25 קומות בת"א אך ורק כאשר הם צמודים לאיילון, או הכי הרבה במרחק של רחוב מרכזי אחד מהאיילון. יש בכך הרבה הגיון, בעיקר בנוגע לנגישות. אמנם בטח יש מגדלים חורגים (לא, מגדל שלום הוא לא חורג, הוא נבנה בכלל לפני נתיבי איילון) אז למה לבנות בשדרות רוטשילד בניין בן 36 קומות?? אני יודע, מרכז עסקים, בעיקר מסחר ובנקים, והמגדל הוא של אחד הבנקים (שכחתי איזה. התסלחו לי?) ולכן ישנם מספר גורדים בגובה בינוני ונמוך באיזור. מה ההצדקה לבנות מפלצת כזאת בלי תחבורה ונגישות הולמת? אל תגידו שלא אמרתי לכם... הבניין רק בשלב האילסטורציה. יכול מאוד להיות שהוא יבוטל, יונמך, או שמא יועבר לקירבת האיילון.
 

oren*

New member
אם הוא רק בשלבי אילוסטרציה אז

יקח עוד זמן עד שיאשרו אותו ונראה מנופים באיזור. כיוון שנתיבה של הרכבת העילית אמור לעבור באותו הרחוב בדיוק, אינני מוצא סיבה מדוע לא להתחיל להשקיע גם בדרום תל אביב. שדרות רוטשילד בלאו הכי לא האיזור הכי מתאים לבתי ספר או בנייני מגורים (אין מקום למגרשי משחקים ואף הורה לא רוצה שהילד שלו ישחק בין בנייני משרדים ורחובות סואנים).
 

א.א.אפל

New member
ת"א בעוד 20 שנה...

*ה*שאלה, היא האם מערכת הרכבות המאושרת (מלשון אישור) בזמנים אלו תהווה תחליף טוב מבחינה תרבותית למכונית. אני מזכיר לך שהבניין יאכלס משרדים עם אנשים מכובדים, עשירים ורמי-מעלה האם הם יסעו עם האספסוף ברכבת? יכול להיות. בשביל זה צריך סיבות מאוד טובות. צריך לזכור גם שבניין בן 36 קומות מבוסס על עובדים קבועים ולא על קבלת קהל. כדי לקבל קהל יש סניפי בנק עם 2 קומות במקרה הגדול. ככה שהפרופיל של עובד ממוצע בבניין הזה יהיה משכורת חמש-ספרתית מינימום, חליפת עסקים וכמובן מכונית.
 

DrunkGoat

New member
זה לא משנה מי יעבוד בבניין.

הרי, האספסוף, בסופו של דבר, הוא זה שעושה את הפקקים. לא? העשירון העליון, זה שעובד במשרדים האלו, הוא רק 10% מן הסתם, 90% האחרים, טוב, אולי לא כולם יסעו ברכבת, אבל גם אם 40% יסעו, יש הצדקה לרכבת, ובטח שיש הרבה פחות פקקים.
 

DrunkGoat

New member
וחוצמזה,

מכיוון שהרכבות שיקנו בשביל הרכבת העילית\תחתית יהיו רכבות חדשות (לא יקנו יד שניה
), אז לפחות בזמן הקרוב, הן יהיו לרמת כולם. (מלבד זאת, זה לא שאנחנו עלינו פה על סטארטאפ, שאף אחד לא יודע אם הוא יצליח או לא, רכבות כאלו כבר פעילות בכל העולם עשרות שנים בהצלחה מרובה, למה לא אצלנו?)
 

oren*

New member
ובניו יורק ובטוקיו מי שנוסע ברכבת

התחתית הם רק אנשים חסרי יכולת כספית? אם רק חצי מהעובדים של מגדלי התאומים היו נוסעים לעבודה עם מכונית, כל ניו יורק הייתה פקוקה. ברכבת התחתית בכל מקום בעולם נוסעים גם מנהלי חברות וגם עובדים פשוטים וגם אספסוף וגם ילדים שנוסעים לבית הספר. כיוון שהרכבות תהיינה בטכנולוגיה מתקדמת, שקטות ונקיות - אני לא רואה סיבה שמישהו שמרוויח משכורת עם חמש ספרות יעדיף להיתקע בפקקים עם מכונית ולא יסע ברכבת. היום לכל מזכירה זוטרת יש מכונית ולכל מתכנת הכי פשוט - זה כבר לא סמל סטטוס ולהיפך, יש נהירה לנסיעות ברכבת הפרברית (בעיקר לאיזור התעשיה החדש של ראש העין).
 
למעלה