מיקום הגורדים בת"א
בשבוע שעבר מישהו שאל האם לארכיטקט השבוע (שעבר..) יש בניינים בישראל. התשובה להפתעתי הייתה חיובית, ונודענו על בניין מרהיב (כך זה נראה לפחות) שיתנשא לגובה של 36 קומות, אך שימו לב איפה: שדרות רוטשילד, ת"א. ועכשיו תגידו: נו? אז מה? אי אפשר להתעלם מהמגמה החד-צדדית ב-20 שנה האחרונות לבנייה של מגדלי משרדים מעל ל-25 קומות בת"א אך ורק כאשר הם צמודים לאיילון, או הכי הרבה במרחק של רחוב מרכזי אחד מהאיילון. יש בכך הרבה הגיון, בעיקר בנוגע לנגישות. אמנם בטח יש מגדלים חורגים (לא, מגדל שלום הוא לא חורג, הוא נבנה בכלל לפני נתיבי איילון) אז למה לבנות בשדרות רוטשילד בניין בן 36 קומות?? אני יודע, מרכז עסקים, בעיקר מסחר ובנקים, והמגדל הוא של אחד הבנקים (שכחתי איזה. התסלחו לי?) ולכן ישנם מספר גורדים בגובה בינוני ונמוך באיזור. מה ההצדקה לבנות מפלצת כזאת בלי תחבורה ונגישות הולמת? אל תגידו שלא אמרתי לכם... הבניין רק בשלב האילסטורציה. יכול מאוד להיות שהוא יבוטל, יונמך, או שמא יועבר לקירבת האיילון.
בשבוע שעבר מישהו שאל האם לארכיטקט השבוע (שעבר..) יש בניינים בישראל. התשובה להפתעתי הייתה חיובית, ונודענו על בניין מרהיב (כך זה נראה לפחות) שיתנשא לגובה של 36 קומות, אך שימו לב איפה: שדרות רוטשילד, ת"א. ועכשיו תגידו: נו? אז מה? אי אפשר להתעלם מהמגמה החד-צדדית ב-20 שנה האחרונות לבנייה של מגדלי משרדים מעל ל-25 קומות בת"א אך ורק כאשר הם צמודים לאיילון, או הכי הרבה במרחק של רחוב מרכזי אחד מהאיילון. יש בכך הרבה הגיון, בעיקר בנוגע לנגישות. אמנם בטח יש מגדלים חורגים (לא, מגדל שלום הוא לא חורג, הוא נבנה בכלל לפני נתיבי איילון) אז למה לבנות בשדרות רוטשילד בניין בן 36 קומות?? אני יודע, מרכז עסקים, בעיקר מסחר ובנקים, והמגדל הוא של אחד הבנקים (שכחתי איזה. התסלחו לי?) ולכן ישנם מספר גורדים בגובה בינוני ונמוך באיזור. מה ההצדקה לבנות מפלצת כזאת בלי תחבורה ונגישות הולמת? אל תגידו שלא אמרתי לכם... הבניין רק בשלב האילסטורציה. יכול מאוד להיות שהוא יבוטל, יונמך, או שמא יועבר לקירבת האיילון.