מישהו בכ"ז דואג לנו

אילון22

New member
מישהו בכ"ז דואג לנו

היום: בעמק האלה שלט מאיר עיניים כקילומטר לפני העלייה לצור הדסה.....
הכביש חרוש למשעי בדיוק על הקו הצהוב, השוליים רחבים ונקיים.
כנ"ל כביש עוקף בית שמש... עד המפגש עם כביש 38
צריך קצת לפרגן לחברה לדרכים (AKA מע"צ)

 

ItsikH

Member
סטנדרט החריצה שונה ממקום למקום, יש להניח שהקבלנים
מפעילים שיקול דעת עצמאי [עוד סיבה להתקומם כנגד ה"הפרטה" המדומה].
כמצדד נלהב בחריצה בעקרון, ביער הנשיא היא לדעתי בעייתית משהו, וגם בהראל. לא שאי אפשר לחיות עם זה.
 

skcazy

New member
התקדמות או נסיגה ?

&nbsp
בשבועות האחרונים נחרצו שוליים במקמות רבים .לא ידעתי אם הדבר מכוון נגד רוכבי כביש או שמדובר בהתקדמות ...בחלק מהמקומות השוליים רחבים ונקיים באחרים ממש לא . המעבר על פני החריצים מחייב האטה ורוכבים לא מנוסים עלולים למצוא עצמם עמוק מידי בכביש בעת המעבר .
&nbsp
בהנחה שמדובר בעוד מהלך התורם לבטחיות ברכיבה החשש שלי הוא מפני חוסר אחידות- נהג שאינו יודע למה לצפות הוא הנהג המסוכן ביותר ( זו הסיבה שרוכבי שטח הרוכבים נגד התנועה מסכנים אותנו ) . לצערי הצעד הזה במקרה הטוב עוזר ממש מעט בקטעים מוגבלים - במקרה הרע הוא מזיק .
רכיבה בטוחה .
 

אילון22

New member
אמביוולנטי או ציני?...
מה בדיוק רצית להגיד?

החריצה נמצאה על ידי ועדות מומחים כדרך האופטימלית, המהירה והזולה ביותר כדי ליצור הפרדה פיזית בין הכביש לשוליים.
...ואכן השנה מיישמים אותה במהירות במרבית הכבישים הפופולרים לרכיבת כביש... אז גם זה לא טוב עבורך?
 
לא! ברוב המקרים החריצה מסכנת יותר את הרוכבים

מכיוון שהשול לעולם אינו אחיד ברוחבו ופעמים רבות לא פנוי. כאשר מדובר בירידות אז הסכנה בירידה במהירות העולה על 30 קמ"ש (את נס הרים - נסי לדוגמה יורדים בממוצע ב 75 קמ"ש) עולה פי כמה. חירוץ יכול להעיר נהגים רדומים ולמנוע ירידה שלהם לשוליים אבל המעבר ההכרחי מעליהם של רוכבי האופניים במיוחד קרוב לצמתים מסכן אותם פי כמה. לא יקח הרבה זמן ותגיע הסטטיסטיקה האכזרית על הקשר בין העליה בתאונות רוכבי אופניים לחירוץ הלא אחראי.
 

אילון22

New member
שור: טיעונים חלשים...

1. אף אחד לא מתכנן כבישים לרוכבים עם כוונות אובדניות/שהידים... שיורדים ב-75 קמ"ש. Caveat Emptor!
2. מנסיוני בכבישים בחודשים האחרונים- החריצה נפסקת כחצי מטר לפני הצומת- או המדרכה ואפשר לעבור בבטחון
3. אם אתה אזרח טוב- שמור את הכתובת שלהלן ותדווח לחל"ד על כל בעייה שנתקלת בה:
[URL]http://www.iroads.co.il/content/%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8[/URL]
 

נטע88

New member
דווקא במקרה הזה אני מסכים עם השור

המעבר מעל החריצים הוא בלתי נמנע ברוב המקומות ולכן הסכנה גדולה מהברכה...
ועל זה נאמר-מה הואילו חכמים בתקנתם???
 
החירוץ פותר חלק מהבעיות ויוצר בעיות חדשות

לרוב החירוץ במישור יוצר את ההפרדה הרצויה בין הרכב לבין קצה השול ומה שנמצא בשול אם זה רוכב אופניים או הולך רגל או מכשול לרכב. הבעיות מגיעות כשיש מכשולים ואז החזרה של הרוכבים לכביש קשה יותר ולא תמיד אפשר לבלום. בנוסף ההתעקשות לחרוץ את השול עד קו הצומת ממש מיותר ומוגזם ולא פותר כלל את הבעיה הגדולה של המנעות מהאטה בפניות ע"י נהגים - את הבעיה הזו ראוי לפתור באמצעים תקיפים יותר על הכביש.

בהרים לרוב החירוץ מאוד מסוכן: בין אם יורדים את נסי ב50 ק"מ ומסתכנים בכך בפגיעה מאחור של רכבים ורוכבים ובין אם יורדים ב 80 קמ"ש שהיא המהירות המקסימלית המותרת לרכבים(אבל רוכבים ספורטיביים עוברים שם מדי עם את ה-100קמ"ש) החירוץ מקשה על תגובה מהירה בין אם הרוכב הוא רוכב חדש ולא מספיק מיומן, בין אם הוא מיומן ולא ב 100% מרוכז או שמופיעים מכשולים פתאומיים כמו רוח צד. במקרה כשעברתי שם בשבת החלטתי לרכב משמאל לחירוץ כהמלצת אדמו"ר החמורים המכותב כאן ורכב עקף אותי כאשר ממול עבר רכב נוסף והקטין את המרווח ביננו - אם לא היה חירוץ הייתי סוטה לימין ומקטין את הסיכוי לתאונה אבל במקרה זה העדפתי להשאר מימין - המצב הזה נפוץ בכל הכבישים וביום אחר היה יכול להגמר אחרת.

בעליות החירוץ לרוב עוזר אבל הוא לא נותן מענה לבעיה הקשה של כניסה שיטתית ומודעת של נהגים לשול בפניות ימינה, גם במקרים אלו נדרשת פעולה יותר תקיפה מול הנהגים או הרחבה משמעותית של השול.

כאשר התחיל להופיע החירוץ הייתי מאוד בעדו עקב הנסיון המוצלח בעליה מבי"ח הדסה לקריית היובל והחירוץ בגליל אבל החירוץ בירידות בפרט, ההתעקשות על החירוץ עד הצמתים ממש והאופן החפוז בו הוא נעשה(מי היו הקבלנים ומה היה התמריץ? מי אישר? היה מחקר מקדים? למה הביצוע היה כל כך מהיר?) משנים לתחושתי את חוקי המשחק ופועלים בעיקר לרעתנו.
 

skcazy

New member
חד וחלק ...החירוץ מסוכן

היום ירדתי את נסי לאורך רוב הדרך השול הימני מחורץ באופן מסוכן מצד אחד אין שם די מקום לרכב מצד שני החירוץ גוזל חצי מטר אספלט חיוני למקרה של צורך בתמרון בשל התנועה רוח או מסיבה אחרת .
&nbsp
גם בכביש סמוך לצומת שמשון החירוץ מסוכן משום שהשול שם מלא אבנים ובוץ מהסחף...בקיצור אחרי הגשם החירוץ חד ומסוכן וחלק .
רכיבה בטוחה.
 

ariasdo

New member
תנסה למצוא חומר טכני על חירוץ כבישים גוגל לא מכיר והסיבה ..

לדעתי הנושא בארץ בחיתולים אין תקן הכול בחפוז מסיבות לחץ ליצירת פתרון מהיר וזול לכבישים קיימים וכבישים בעיתים שהמטרה העיקרית ליצור הפרדה בין אזור הכביש לשולים .

הסיבה ברורה לכולם כדי שמכוניות לא יסטו לשולים כאשר נהגים עייפים רדומים וכו' על מנת למנוע תאונות כתוצאה מסטייה , ליעוד הזה זה עוזר ובטוח ימנע תאונות הקשורות לסטייה לשולים .

החירוץ בכביש זה למעשה פגיעה בשכבת האספלט הקיימת וקשה לדעת את אורך החיים של החירוץ .
מכוון שהאספלט מתפורר בהתאם לשחיקה שונה בנקודות שונות לאחר כמה שנים החירוץ לא יהיה כפי שהיה בהתחלה .

לגבי רכיבה באופנים על כביש כל שינוי באספלט בכביש מפריעה לרכיבה .
אם זה הפרעות נקודתיות שנוצרו במשך הזמן בכביש ישן כמו , בורות , חורים , לכלוך זכוכיות , או משהוא יזום כמו הגבהות ,בליטות , וכוי .

החירוץ זה הפרעה רציפה שמקטינה פיזית את רוחב השולים ומקשה על הרכיבה בקיצור לא נעים לרכב על חירוץ , במיוחד בירידה גם לרוכבים מאומנים או מקצוענים לכל אחד זה לא נוח .
זה גם תלוי ברוחב השולים שיש 2.5 מ' זה מתאם יותר , אבל עם השול 1 מ' ופחות זה מצב לא נעים לרכיבה .

מצד אחד זה פתרון מהיר וזול במקום להגדיל ולהרחיב כבישים , החירוץ יוצר תוספת משמעותית לערנות הנהג והפרדה בין כביש לשולים .

ומצד שני זה הפרעה פיזית לרוכבי הכביש שלא כולם מיומנים ושולטים באופנים יש הרבה מתחילים כולל רוכבי שבת , שיחפשו מקומות ללא חירוץ .
יכול להיות תופעת לוואי בגלל החירוץ צמצום כמות רוכבי הכביש בארץ .

אם יחרצו את כל הכבישים זה לטובתנו לבטיחות ומצד שני אכלנו אותה ברכיבה .

קשה לדעת מה יהיה נחיה ונראה . ( אני יכול להתנחם את הקירות שלי לא יחרצו )

אריה סדובניק
 
חולק על (חלק) מידידי המלומדים

חברים יקרים
אל תבלבלו בין בטיחות והפרדה בטיחותית, לחוסר מקצועיות, וחוסר תשומת לב.
רוכב מיומן יכול לעבור בכל רגע נתון מצד לצד של החירוץ, כולל ( אם לא התמזל מזלו ) לטפס על עין חתול באותה הזדמנות חגיגית שפושקין מת, ועדיין ימשיך לרכוב בבטחה על אופניו.
&nbsp
נכון שצריך להחזיק את הכידון יציב ונחוש, ולהשאיר את המרפקים מעט מקופלים לספוג את המהמורות, ונכון שכפות הידיים צריכות לאחוז את הכידון או את ידיות הבלם באופן שסוגר בצורה מלאה ולא רק נשען על,
&nbsp
נכון גם שהרגע הזה הוא פחות נעים מרכיבה רגילה בכביש, אבל זה מחיר ששווה וכדאי לשלם בהשוואה לנהג שיבוא לבקר אותכם בשול תוך כדי שינה משולבת בשיחת טלפון והוצאת מסרונים....
&nbsp
לגבי ירידה ב 90 קמ"ש במקטעים בהרי ירושלים שבהם החירוץ מקטין את השול באופן כל כך משמעותי - אז כן, במהירותיות האלו אתם בני השוואה למהירות המכוניות, ולא יקרה דבר עם תרכבו על הקו הצהוב....
&nbsp
כן חברה, על טכניקה ועל יכולת טכנית, יכולת בטיחותית וחשיבה בטיחותית תחברותית צריך להתאמן
&nbsp
גם באיטליה ושוויץ המעטירות אין שבילי אופניים מיוחדים בהרים...
&nbsp
רכבו בזהירות
יוסי
 

נטע88

New member
יוסי,רוב רוכבי הכביש אינם מקצוענים כמוך...

ולכן, החירוץ מקשה עליהם לעבור מעל החירוץ! הנפילות והשברים כבר בדרך...
ולגבי נהגים, החירוץ יכול להציל את הרוכב רק במקרה שהחירוץ יעיר את הנהג הישן הרבה לפני הרוכב. כי אם יתעורר בקרבת הרוכב הוא עלול להתבלבל ולבלבל את הרוכב והתוצאה? אלוהים ישמור...
ובנוסף, על תשווה את תרבות הנהיגה והיחס אל רוכבי האופניים של נהגי איטליה ושוויץ לנהגי ישראל...
ואידך זיל גמור...
 
וכל השאר צא ולמד...

באופן בוטה הייתי אומר שאם משהו ( וגם אתה, ונשאר חברים גם אם אומר את זה בחדות) לא יכול לשמור על קו ישר כשהוא רוכב על חירוץ, מוטב לו שאכן לא ירכוב בכביש בארץ, משום שהבורות, המהמורות, עיני החתול ושאר מרעין בישין הם חלק בלתי נפרד מחיי הרוכב
זה לא קשור למקצוענות, זה קשור למקצועיות, וגם קשור למשהו שלמדתי לאחרונה - בטיחותי = מקצועי...
&nbsp
הסיכון שכרוך בהרדמות נהג או בסיכוי שיחרוג לתוך השוליים כתוצאה משמוש בסלולרי, משלוח דואר ומסרונים והתעדכנות בוויז עולה עשרות מונים על הסיכוי לפול ולשבור רגל, והחומרה של הסיכון של חריגה של נהג היא בלתי הפיכה בהרבה מדי מקרים, בעוד שנפילה היא בדרגת חומרה נמוכה יותר.
&nbsp
משהגדרנו את סבירות הסיכון וחומרתו, מטפלים בכל סיכון להקטנה / מניעה - וזו לא דרישה של אנ בי איי שרוכב בכביש יהיה מסוגל להחזיק את הכידון בצורה בטוחה, גם כשהכביש מקורצף, גם כשיש פסי הרעדה לפני מפגש רכבת, גם על מפגש הרכבת, גם ליד פתחי ביקורת ובורות ניקוז וכ'ו
&nbsp
החשוב ביותר בעיני הוא להבין את החשיבות של לשפר את המקצועיות של עצמנו, לא לבלבל את עצמנו עם מקצוענות, ולהתייחס בחשיבה בטיחותית השרדותית ( ובגישה של ניהול סיכונים ) אל הרכיבה שלנו, בין אם המיקוד שלנו הוא יוממות, ספורט, כושר כללי או תחרות.
&nbsp
אני מתכוון להרחיב בנוגע לחשיבה בטיחותית ברכיבה באחד מאתרי האופניים ברשת, ואזמין אותכם כשיעלה הפוסט הראשון ואלו שיבואו אחריו
&nbsp
רק בזהירות
יוסי
&nbsp
 

אילון22

New member
מסכים עם כל מילה, ומוסיף...

ההפרדה הרציפה מרגילה את הנהג להתרחק מהשול ולשמור על ערנות- אבל זה רק שלב אחד במלחמה על השרידות שלנו בשוליים
השאר תלוי רק בנו- התמצאות, שליטה ובעיקר: ניראות, ניראות, ניראות !
ברכיבה שלי אתמול- נגד הרוח האיומה וכל האלמנטים... התקשייתי לראות רוכבים שלובשים אפור או שחור.
בלטו לטובה רוכבים עם ווסטים בצבעי צהוב צועק- Screaming yellow
 

ItsikH

Member
הערות לגבי החירוץ

כמו שידידי יוסי העיר, ממש כמו כל מכשול אחר בדרך, אחריות רוכב סביר - אפילו לא צריך מקצעונות ממש כמו נסיון ועירנות - להגיב בזמן וביעילות למכשולים ולהפתעות.
  • בכבישים מישוריים, כמו 70 ו-4, שכבר גבו קרבנות רבים, אין צל של ספק שהחירוץ מועיל לבטיחות. מהירות הרוכבים בכבישים אלו סבירה לחלוטין ויש די והותר זמן תגובה אם צריך לחצות את החירוץ, ואינו מסוכן. כאמור, יש כניסות ויציאות מסודרות בלי חירוץ.
  • בירידות המלצתי היא לרכוב משמאל לחירוץ - זה אומר שצריך [באסה?] לתכנן ולצפות מראש מצבים כאלו, כבר בתחילת הירידה לאותת ולעבור בזהירות לצד השני, ברגע שהמהירות יורדת משמעותית, לחזור.
  • ההשפעה על הנהג אינה רק הערתו במקרי הרדמות כמו באופן עקבי הרחקתו מהשול, מה שהופך את השול לנתיב בלעדי - במקומות בהן אין חירוץ, סטיית הנהגים לשול היא שגרתית ועקבית לחלוטין ולאו דווקא בגלל חוסר עירנות - מדובר ברשלנות מכוונת.
  • גם הסיוע לרוכב הוא הרבה יותר מהשפעה על הנהג, כשנהג סוטה ועולה על החירוץ הקול נשמע היטב ונותן לרוכב עוד זמן תגובה.
מה נשאר? יש דקויות של ביצוע, בחלק מהמקומות השול צר מדי, בחלק מהמקומות החירוץ מימין לפס ובחלק על הפס [עדיף] - בעיות יש תמיד, אנחנו בכל זאת חיים בפרטאצ'יה, נתמודד.
 

ariasdo

New member
חירוץ = הפרעה רציפה פתרון זול לנסיבות ימים יגידו אם זה טוב

 
למעלה