מישהו התנסה בשילוב מוצלח ?

נונינה

New member
מישהו התנסה בשילוב מוצלח ?

בני פדד גבוה מדבר שוטף, חברותי, ואינטליגנטי מאוד משולב היום בגן חובה באופן מוצלח. מוצלח כי הגננת שלו רואה את השילוב כדרך חיים. הילד לא נחשב אצלה לכאב ראש, והיא מאמינה שכל ילדי הגן יוצאים נשכרים מהשילוב. לגבי שנה הבאה הייתי שמחה לשלב אותו בכיתה רגילה. נראה לי שמה שאני צריכה לחפש זה מורה שמעוניינת באמת ובתמים לשלב. כי את כל השאר אני יכולה "לספק" : ילד עם מוטיבציה ויכולות גבוהות, סייעת צמודה אם יש צורך וליווי של אנשי מקצוע לצורך התיעצות והבנה של הילד והמצבים הבעייתיים שייוצרו. איך מוצאים מורה שרוצה (באמת רוצה) לשלב ? הפחד הכי גדול שלי הוא שהילד יכנס לכיתה שבה המורה לא אומרת בקול רם אבל חושבת לעצמה " איזה מכה יש לי השנה ילד חריג בכיתה". הילד שלי ירגיש את זה כאילו זה כתוב לה על המצח... למישהו יש המלצה על מורה שמשלבת עם כל הלב ?
 

Diana M

New member
בלב ליבו של השילוב

נגעת במהות הענין. על מנת לבצע שילוב מוצלח, המורה צריכה להאמין באמת ובתמים כי החברה היא פלורליסטית וכך גם חברת הילדים ולכן מטבע הדברים ישנם אנשים/ילדים שונים ומגוונים ולכולם יש מקום ועליה כמורה/גננת מוטלת האחריות ליצור תנאים אשר יאפשרו לכל ילד וילד למצות את היכולות שלו. איפה מוצאים מורים כאלה? מנסיוני יש. ולא מועטים. אך יש גם אחרים אשר חושבים כי על כולם להתאים לתוכנית לימודים אחת ולהתיישר על פי קוו אחד ומי שלא עושה כך יש לו ולהורים שלו בעיה. כאשר ילד בעל צרכים מיוחדים "נופל" למורה כזו. אכן נוצרת בעיה. אז כפי שאמרת למורה ולדעותיה יש המון כח והשפעה. אך פעמים רבות הקוו המנחה של מורים נקבע על פי אקלים בבית הספרי וזה בדרך כלל מוכתב על ידי מי שניצב בראש המערכת. קרי מנהל/ת בית הספר. על כן, אני חושבת שיהיה לך הרבה יותר קל אם תחשבי במונחים של בית ספר, לאיזה בית ספר באזור המגורים שלכם יש מונטין של בית ספר הרואה את התלמיד כניצב במרכז, מי מגוון בשיטות הוראה ושיטות הערכה, מי רואה בילדים בעלי צרכים מיוחדים אתגר ולא עול, מי מעודד חדשנות והתנסויות חדשות לעומת קבעון ושמרנות. מי קולט היטב כתות חינוך מיוחד ופועל ולא רק מדבר על שילוב, הלכה למעשה. בבית ספר כזה קיימים סיכויים רבים יותר לשלב את בנך וילדים בעלי צרכים מיוחדים בכלל. השאלה האם את יכולה להחליט לאיזה בית ספר ילך בנך או שמא אתכם כפופים לאזורי רישום? בכל מקרה כדאי ורצוי להתייעץ עם השרות הפסיכולוגי לגבי בית הספר, הם מכירים את כולם וידעו להמליץ על בית ספר שעונה על הדפוסים שתוארו, כמו כן הם גם ידעו לייצג אתכם ולהמליץ בועדת חריגים ברשות במידה ובית ספר כזה קיים אך אינכם שייכים לאזור הרישום, לאפשר לבנך ללמוד שם.
 
למעלה