כמה דגשים
אכן, מה שאמרת נכון - אתה משלם על תמיכה. יש לקוחות שזה חשוב להם. יש כל מיני מודלים של תמיכה. לזכותה של רד-האט אפשר להגיד שבזכות מודל התמיכה (אגב, שלא תבין לא נכון, אכן רד-האט עושה מזה כסף, וכל עסק רוצה להרוויח) אפשר למצוא לינוקס בלא מעט ארגוני אנטרפרייז, שבלי המודל הזה פשוט היו זורקים את לינוקס מכל המדרגות, ופעמים רבות רד-האט הצליחה לחסוך כסף לארגונים האלה (וכן, על הדרך לעשות כסף בעצמה).
מה שאני מנסה להגיד זה שאני לא חושב שיש פה איזה ניגוד עניינים או משהו כזה.
בנוסף לא רק שרד-האט תומכת בהרבה פרוייקטים כאלה, אלא שרד-האט גם מייצרת פרוייקטים כאלה. דוגמא לפרוייקט כזה הוא למשל הפרוייקט של oVirt - מערכת ניהול לוירטואליזיה בדטה-סנטרים, הקוד של oVirt מבוסס על מוצר מסחרי של רד-האט בשם RedHat Enterprise Virtualization Manager . זה נכון שהיום חברות כמו IBM ואחרות שותפות לפרוייקט הזה, אבל בסופו של דבר -מי שתרם את הקוד לטובת הקהילה (וכן, גם לטובתה שלה ) היא רד-האט.