מישהו יודע איפה אפשר להשיג ברשת

galgal15

New member
אני לא מכיר אתרים למוזיקת שולחן אבל

אני מכיר למוזיקת כסאות, ואני חושב שיש לי גם אתר למוזיקת שרפרפים...
 
מוזיקת שולחן זה דף תוים ששמים על שו

חן שמ2 צידיו יושבים נגנים שמנגנים את הענין כאילו זה לא אמור להיות בכלל הפוך למישהו מהם. היה פופלרי להלחין פעם מוזיקה כזאת. אני מניח שהנגנים ישבו על משהו, אבל אני לא בטוח אם אלו היו כסאות או שרפרפים
 

H M G

New member
אתה לא צריך מוסיקה מסוימת...

פשוט תיקח ת´תווים של יצירה ותכתוב אותם משני צידי הדף. חפוש של יצירות שנכתבו כך במקור לא ייתן לך מוסיקה איכותית או יפה יותר, ובטח שלאיגרום לנגנים לנגן שונה מאשר אם יש להם תפקידים נפרדים.
 

galgal15

New member
לא הבנתי כל כך...

עדיין מה זה מוזיקת שולחן.. בסדר אז התווים היו על השולחן אבל על מה הם ניגנו?? פשוט תופפו על השולחן?
 

H M G

New member
זה העניין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

זה לא שהם שילבו אימפרוביזצייה על שולחנות או דפיקת החליל על ראשו של היושב ממול. זה פשוט דרך כתיבה שבה הרבה אנשים ישובים בנחת על כיסאות מסביב לשולחן יכולים לקרוא מאותו דף. WHAT´S THE POINT?
 

lvbbb

New member
הרעיון הבסיסי " במוסיקת שולחן " ,,

הרעיון הבסיסי הוא ששני נגנים שיושבים זה מול זה קוראים את התווים של היצירה מאותו דף. הנגן הראשון קורא את התווים בצורה רגילה , כלומר מתחיל לקרוא מהצד השמאלי למעלה בדף, בעוד שהנגן שמולו יושב מתחיל לקרוא מצד ימין למטה ( כי עבור הנגן השני זה צד שמאל למעלה ), כלומר ההתחלה של הנגן השני הוא הסוף של הראשון , אלא שהתווים שהנגן השני קורא אינם אותם תווים שהנגן הראשון קורא כי מה שהנגן הראשון קורא בסולם הראשון נמצא בסולם הרביעי מזוית הראיה של הנגן השני, כלומר במהופך מהראשון. החוכחמה פה שלצלילים ולמלודיה שיוצאים יהיה היגיון, המוצלחים והמוכשרים במלחינים היצליחו לעשות את זה ,היו אפילו יצירות שהסוף שלהם במהופך היה ההתחלה של היצירה בדיוק כמו לנגן הראשון . מלחינים הילחינו יצירות כאלה כדי להראות לכולם כמה הם טובים ומוכשרים, פשוט רצו להשוויץ. היו גם כאלו שטענו שעשו את זה בכדי לחסוך נייר ( כי במאה ה-18 מחירי הנייר היו גבוהים ) אבל זה טענה לא רצינית. נאמר לי שבני משפחת באך היו המוצלחים ביותר בקטגוריה הזאת אבל אני חייב להודות שאני אישית לא מכיר אף יצירה שלהם שנכנס לקטגוריה הזאת. היצירה היחידה שאני מכיר בקטגוריה הזאת הינה רביעיית הקאנונים לשני כינורות של ו.א. מוצארט ,מספר Anh.284dd בקטלוג התוספות ליצירות של מוצארט , הבעיה שגם את היצירה הזאת היום נוהגים לייחס לקארל פיליפ עמנואל באך או מיכאל היידן שהיה ידיד משפחת מוצארט. כל מה שנאמר עד כאן בשום פנים ואופן אינה קשורה ל-TAFELMUSIK ( מוסיקת שולחן ) של טלמאן. TAFELMUSIK הינם סדרת יצירות שנכתבו ע"י טלמאן במאה ה-18 כדי לבדר את הסועדים בזמן האכילה או אחרי האכילה ולמרות הדימיון בשם אינם נכנסים לקטגוריית "מוסיקת שולחן" שעליה דיברתי למעלה.
 
נכון מאד. גם אני מכיר קטע קצר של

מוצארט, ואני שמח לשמוע שכנראה לבאךים היתה תרומה. אני אנסה למצוא יצירות כאלו באחת הספריות כנראה.
 

H M G

New member
אה עכשיו הבנתי. פשוט חשבתי שהתכוונת

למוסיקה שפשוט כתובה (גרפית) על דף אחד -כל התפקידים מצדדים שונים. אני יכול להאשים מישהו אחר בטעות הזו, למזלי, והמישהו הוא המחבר של הספר "מוזיקה בכל הזמנים", שזה מה שהוא אומר על מוסיקת שולחן (שזו מוסיקה שפשוט כתבו מבחינה גרפית כל תפקיד בגזרה ארת של הדף כך שמספר אנשים יכולים לקרוא מהדף הבודד כשהם עומדים מסביבו). דרך אגב- אם למישהו יש את התווים של המנחה המוסיקלית של באך תוך הצגת המקור אל מול הפירוש, הוא יכול לראות שהרבה מהקאנונים וריצ´רקארים באך כתב במין קצרנות שכזו. לדוגמא: הוא כתב קטע לקול אחד, אך ליד המפתח מצוי עוד מפתח, מהופך על ראשו. כך הוא אומר לנגנים לנגן את המנגינה כשהמרווחים מהופכים=כשהקול העליון עולה סקונדה גדולה, למשל, הקול התחתון יורד סקונדה גדולה. או שהוא נותן הוראה, דרך השמת מפתחות שונים, לנגן את המנגינה מהסוף להתחלה באותו הזמן, לנגן אותה במרווחים מהופכים קווינטה למטה וכ´ו. כמובן שהוא תכנן הכל נהדר, ככה שזה נשמע מחושב וטוב מאוד. H M G
 
למעלה