זה ממש תלוי בחומר, במורים ובשיטת
הלמידה. אני, למשל, ממש טיפוס של מתמטיקה. בתיכון לא למדתי (וציונים בהתאם) כי לא טרחתי להיות ערה בשעות הלימודים, אבל המורה הפרטי הנכון עזר. קרה לי מקרה דומה עם רעות לפני כמה שבועות, כשהמורה שלה לימדה אותה בצורה לא טובה - וכשלימדתי אותה זה נקלט. זה תלוי בפתיחות של התלמיד ובמורה. לצערנו, המורים שלנו בבי"ס הם בד"כ אנשים שלא היו טובים מספיק כדי לעבוד במקצוע שלהם, אז הם פנו להוראה. רובם, אגב, בטוחים שהם יחידי סגולה שמבינים את המנטליות של התלמידים (ועדיין, אף אחד לא הציע לקיים את הלימודים בין 10 ל-4 במקום בין 8 ל-2 , וידוע שבגיל ההתבגרות קשה יותר לקום מוקדם. היה מחקר.) גם החומר אשם - לא מלמדים אותך מתמטיקה, למקרה שתהית. מלמדים אותך שיטות. לא מלמדים אותך למה, איך, ומה אם .. אז איך תדע לשאול? ד"א, שמעתי שהמורה שלי לספרות / מחנכת, שתמיד ניסתה לדבר "בשפה שלנו" ולהיות "מגניבה" (ואז גרמה לתלמיד לעזוב את הכיתה כי הוא לא ציית לה, והתנשאה המון) עזבה את ההוראה. למה? "הנוער של היום ..."