מישהו יודע מה זה:

johny_abola

New member
מישהו יודע מה זה:

1. data mining. 2. פרסום לתגובה ישירה. 3. שיווק באמצעות מסדי נתונים. 4. שיווק ישיר.
 

WV

New member
אז ככה

1. data mining עד כמה שאני יודע זהו התהליך המחקרי (חלק ממחקר איכותני) שמתבצע על מנת לדלות נתוני התנהגות צרכנים, מניעי רכישה, עמדות, תפיסות וכדומה. 2. תגובה ישירה - מוצא הדורש תגובה מיידית לפרסום, לדוגמא הדקה ה 90, כרטיסים אחרונים להצגה וכדומה. מובן שהטון הפרסומי, המסר והמדיה מותאמים לעניין. אני בטוח שדן ישמח להרחיב. 3. DBM- שיווק על בסיסי נתונים. מושג אשר באופן כללי מתייחס לפעילויות שיווקיות שחברה מבצעת על בסיס לקוחותיה הקיימים או על בסיס לקוחות של חברה אחרת שהיא משתפת עימה פעולה. לדוגמא: חברת ביטוח המציעה ללקוחותיה לרכוש ביטוח נוסף, מוסך השולח ללקוחותיו הודעה על בדיקת חורף לרכב, חנות בגדים המודיעה על השקת קולקציה חדשה/מכירת סוף עונה ללקוחותיה הקיימים. DBM מתבצע תמיד באמצעות פעילויות BTL ולא במדיה. 4. שיווק ישיר - מהיצרן/יבואן ללקוח ללא תיווך של חנויות או ערוצי הפצה נוספים.
 

danchen

New member
1, 2, 3, 4

data mining - כריית נתונים - בהקשר השיווקי - ניתוח פנימי של הנתונים שנצברו בארגון (על הלקוחות, הרגלי הקניה וכו') ונסיון להפיק ממנו תובנות חדשות ולא בהכרח אינטואיטיביות (שיעזרו למשל להקטין נטישת לקוחות, איך לעשות אפ-סל, איך להקטין עלויות דיוור ישיר וכו'). פרסום לתגובה ישירה - פרסום שנועד לגרום תגובה ישירה - למשל להרים טלפון ולהתקשר למרכז הזמנות. שיווק באמצעות מסדי נתונים - מתקשר ל- א'. איך אפשר להעזר במסדי הנתונים של הארגון בשיווק המוצר. יש תחרויות הנערכות אחת לכמה זמן ובהן המשתתפים מקבלים דטה בייס (מדומה או אמיתי) ומתבקשים לנתח אותו וליצור תוכנית שיווקית מסוימת המבוססת עליו ולחזות את התגובה של האנשים במאגר למאמי שיווק מסוימים (למי למשל נשלח את הקטלוג השנה מבין כל הלקוחות שבמאגר, מי צפוי לרכוש יותר וכו'). מתחבר להרבה סטטיסטיקה, רגרסיות וכו'. שיווק ישיר - פעילות שיווקית באמצעות פניה ישירה ללקוחות (BTL) - דיוור וכו'. אלו היו 60 שניות וארבע שאלות בדטה מיינינג ושיווק ישיר.
 
למעלה