אוי אוי אריק
זה כל-כך נורא שמערביים התעקשו ליצור מוזיקה שתישמע מערבית? בסך-הכל יצרנו מוזיקה שתישמע לנו נכונה, לא בהכרח כדי לעשות דוקא לאוריינטלים למיניהם. עכשיו בהסבר קצת יותר פשטני, לבחור ששאל- בעיקרון יש לנו קטע בהרמוניה של דומיננטה, יעני האקורד החמישי בסולם (או השביעי). מה שכל כך מיוחד באקורד הזה, זה שהוא מכיל בתוכו את הצליל המוביל לטוניקה של הסולם, ובגלל זה מתבקש להשמיע אחריו את אקורד הטוניקה. אבל כל זה בסולם מז'ורי, שבו קיים הטון המוביל (חצי טון מתחת לטוניקה) בסולם מינורי טבעי יש בעיה שפשוט אין טון מוביל, פשוט בגלל שאין (סול ל-לה, טון מלא, לדוגמא*), ובגלל זה נוצר מצב שכשאתה מנגן את האקורד החמישי בסולם טבעי לא קורה כלום, המוזיקה יכולה להמשיך עד שאריק יקלוט שככה היא לא מובילה לשום מקום (יעני, אף פעם, סליחה, הייתי חייב). בגלל זה העלנו את התו ה-7 בחצי טון כדי שהוא יוביל לטוניקה, ולשנייה אחת ניגנו דומיננט-ספטאקורד של סולם מינור, והתבקש לנגן טוניקה, וכולם היו שמחים ומאושרים, וכמה אנשים בסחבות חומות עם פדחת מגולחת אמרו ביחד אמן. אבל פתאום גילו בעיה, מישהו ניסה לנגן את הסולם החדש הזה בעלייה. פתאום שמעו שבין הדרגה השישית לשביעית יש איזה מרווח שאנחנו לא מכירים, משהו שונה, משהו מזרחי, סביר להניח מהשטן. אותו נזיר בטח עבר איזו מתיחה קטנה, אבל אותו נעזוב, פתאום אותם אנשים בסחבות רואים את התגלמות הרוע בסקונדה מוגדלת (*כינורות ברקע בטרמולו חזק, טימפני דופק), צריך לעשות משהו, צריך לתקן את הרוע (*תרועת חצוצרות נכנסת), אסור לחלל ככה את שם השם, יש להעלות את הדרגה השישית בחצי טון! (*המסך יורד, התזמורת מנגנת משהו לסיום היצירה!), אבל רגע!!! (*צליל של טייפ נגמר), הנזיר המתוח חזר מן הגלגל, ושב כדי לתקן את המעוות- לנגן את הסולם עכשיו בירידה (*טאם!טאם!טאאאאם!), אבל עכשיו יש לו תוים אחרים, לא משנה, הוא מנגן אותם בכל זאת, הוא כבר עייף. ושוב יש בעיה- עכשיו כשהעלנו את השישית והשביעית, ואנחנו מנגנים את התוים בסדר יורד, הסולם נשמע מאוד דומה לסולם המז'ורי, חוץ מאשר ההבדל היחיד ביניהם שמופיע רק בסוף הסולם. רק שהפעם הנזירים כבר עייפים, אין להם כוח לנסות ליצור משהו חדש, אז הם פשוט אומרים לנגן בירידה כמו שניגנו בהתחלה, ושולחים את הנער המתוח לתנינים. זה כל הסיפור ואגב אריק- בקשר למשפט האחרון שלך- לא, לא, פשוט לא