AMG מסמנים השפעות
בעיקר משמיעה וממה שנדמה לכותב כהשפעה סבירה, ואכן כל הגיטריסטים שעסקו ברוק בסוף שנות השישים, תחילת שנות השיבעים הושפעו מהנדריקס וקלפטון, הם פשוט נחשבו (ובמידה רבה של צדק) כהכי טובים בשטח, על הנדריקס אני מניח שלא צריך לפרט, ועל קלפטון אפשר לצטט את חברו ל cream המתופף המדהים ג'ינג'ר בייקר שאמר:" בתקופה ההיא פשוט לא היה משהו שאריק לא יכל לעשות עם גיטרה, הוא היה מדהים". אני יכול להוסיף לחברים ב AMG עוד כמה השפעות ברורות מאליהן, כמו ג'ף בק (שהחליף את קלפטון ביארדבירדס ואחרי במידה רבה על הסאונד של הגיטרה של רוב הנגנים בתקופה),פיטר גרין (פלייטווד מק/הבלוז ברייקרס) ג'ורג' הריסון מהביטלס, קית' ריצ'רדס מהסטונס (שניהם אולי לא ישמעו לכם כמו נגני ענק, אבל הם היו פורצי דרך בדרכם והשפיעו על כל מי שבא אחריהם), וכמה אמרקיאים, כמו מייקל בלומפילד, סטיבן סטילס, ג'רי גארסיה ועוד רבים אחרים מאותה תקופה, אבל אלו הברורים מאליהם, מה עוד שגילמור התחיל לנגן קצת קודם, ומן הסתם השפיעו עליו גם נגנים קדומים יותר. בתחילת ובאמצע שנות השישים, השנים המעצבות של נגנים בגילו של גילמור, שמעו חברי הפינק פלוייד (כמו חברי להקות דומות אחרות והקהל שלהם), בעיקר רית'ם אנד בלוז, רוק אנד רול ובלוז של ממש, שהגיע לבריטניה מארה"ב דרך תחנות רדיו פירטיות ששידרו מהאוקינוס, בין הגיטריסטים הגדולים שאפשר להזכיר בהקשר הזה, כדאי להזכיר את צ'אק ברי (אולי האבא הרוחני של כל נגני הגיטרה החשמלית בעולם הרוק), אלברט ובי בי קינג, טי בון ווקר, רוברט ג'ונסון (אגדה שכדאי ללמוד עליה) ורבים רבים אחרים. בסך הכל לחפש 5-10 או אפילו מאתיים השפעות על נגן גיטרה ברמתו של גילמור יהיה טיפה מיותר ומשונה, הרי לא מגיעים לרמה כזו מהאזנה למספר מצומצם של נגנים או להקות אלא ממגוון של אמנים וסגנונות. בגדול, אם אתם רוצים לדעת מה השפיע על גילמור בעזרת AMG לכו לדפים של אלו שהם רושמים כהשפעות אליו, בדקו מי "השפיע" לדעת האתר עליהם, ואז לכו לדפים של המשפיעים ובדקו מי "השפיע" עליהם, זה ייתן תמונה הרבה יותר מדיוקת. כמוסיקאי ואדם, נדמה לי שההשפעה הכי גדולה עליו, היה סיד בארט (ממש כמו על שאר חברי הלהקה), הגם שסיגנון הנגינה שגילמור פיתח לעצמו הוא שונה מאוד מזה של סיד.