מישהו יכול להסביר לי איך אני מצלם

JeLyFisH

New member
מישהו יכול להסביר לי איך אני מצלם

שתי תמונות זאת אומרת מההצד ומלפנים של איזה פרצוף כדי שאני אוכל לצייר אותו אחרי זה? העניין הוא שאני לא מצליח לצלם ככה שמכל זוית שבה אני מצלם יצא את אותו הקו מדיוק למשל קצה האף או הסנטר או המצח וכדומה. איך כולם מצליחים ואני לא? מה השיטה?
 

מיכאל ג

New member
אל תזיז את המצלמה

תסובב את הבנאדם. הכי טוב, לשים את המצלמה על חצובה (או כל דבר בגובה מתאים שיש לך), ועוד יותר חשוב - במרחק מהסובייקט ועם זום, לא קרוב מדי (ככה שלא תהיה פרספקטיבה מוגזמת). מצא כיסא מסתובב. ארגן שהבנאדם ישב ככה שהוא לא יזוז בטעות, ושהראש יעמוד בערך מעל ציר הכסא, צלם אותו, סובב אותו (שים לב שאם הוא יסובב את עצמו הוא בטוח יזוז), ובלי לשנות זום ופוקוס (קבע אותם ידנית) צלם שוב.
 

JeLyFisH

New member
מישהו מכיר אולי אתר או מקום ברשת ש

בו אני יכול למצוא תמונות מהצד ומלפנים של דמויות/אנשים?
 

izackv

New member
לדעתי דווקא הפוך...

תמצא מקום מספיק רחב כדי לנוע בחופשיות. תושיב את המודל על כיסא ככה שהוא יוכל להסתכל לנקודה קבועה כל הזמן. מאוד חשוב שהוא יסתכל בדיוק לאותה נקודה! אם תסובב אותו על כיסא אז המבט שלו עלול לנדוד קצת יותר נמוך או קצת יותר גבוה וזה יגרום לראש לעלות או לרדת ויגרום לאי התאמה. עכשיו (למעשה עדיף לפני שהושבת את הדוגמן) תסמן סימון במרחק של נניח 3 מטר מהכיסא. אם אפשר תסמן את כל המעגל שמקיף את הכיסא (ברדיוס של 3 מטר נניח). אם אי אפשר אז תסמן רק כמה נקודות. עכשיו קח חצובה (מאוד חשוב לעבוד עם חצובה!) תכוון את הגובה ככה שהמצלמה תהיה מכוונת לדוגמן בזוית הנכונה. אחרי שקיבעת את הזויית של המצלמה על החצובה היא לא אמורה להשתנות יותר. תכוון את העדשה לאורך מוקד של בערך 80 מ"מ. בכל מקרה לא יותר רחב מזה. אם צריך גם 100 מ"מ יהיה טוב, אבל אל תרד לפחות מ 80. אם הדמות גדולה מידי בפריים, אז אתה צריך למקם את המצלמה קצת יותר רחוק. חשוב שתיהיה תאורה טובה באזור. ושהאור יהיה רך. אחרת יהיה קשה להבחין בפרטים באזורים המוצלים ובאזורים ה"שרופים" עכשיו, הדוגמן יושב ונח. חשוב מאוד שיהיה לו נוח ושהוא לא יזוז בכלל! אתה מצלם תמונה מלפנים - להקפיד על מיקום האוזניים ביחס לאף (מדד להאם הראש ישר) להקפיד על זה ששתי האוזניים באותו גובה (שאין שיפוע) ועוד. צילמת כמה תמונות, זוז טיפה ימינה או שמאלה וצלם הרבה חצאי וריבעי פרופיל. זה יעזור בהמשך הרבה יותר ממה שאתה חושב. תמשיך עד לצילום צידי מלא. תוודא שהאף בפרופיל מלא ושהעיניים מוצגות בצורה נכונה... מומלץ להמשיך גם קצת מעבר ולתת תמונה אחת של זווית קצת אחורית לצילום צידי מלא. ועכשיו לסוד האמיתי... אם עבדת נכון, סביר שיש לך תמונות רפרנס מעולות. אבל מה אם לא??? אז זה לא ממש נורא. הרפרנס חשוב מאוד כדי לבנות את הצורה הכללית. לפרטים הקטנים של העיין אתה יכול להשתמש בתמונת תקריב של עיין גם אם היא לא בדיוק מיושרת עם תמונת הרפרנס של תצלום הפנים. פשוט תזיז את המודל לזוית שעבורה תמונה העיין תהיה נכונה ותעבוד בזווית הזאת. זה מה שיפה בעבודה עם מצלמת פרספקטיבה. אה, ועוד סוד אמיתי אחד... תוכנת המידול משקרת לך!!! כשאתה מסתכל בהיטל פנים, אין שום התיחסות לפרספקטיבה האמיתית. למרות שהאזניים רחוקות יותר מהעיניים, הן לא יהיו קטנות יותר (בעקבות השפעת הפרספקטיבה). לעומת זאת בצילום האמיתי יש משמעות לפרספקטיבה הזאת. זאת אחת מהסיבות לחוסר ההתאמה. אבל אם הצילום צולם ממרחק מספיק, בעדשה רחבה מספיק, אז העיוות יהיה מינימלי. בכל מקרה, אם תעבוד עם מצלמת פרספקטיבה ותנעל אותה על היטל פנים, תהיה התחשבות בפרספטיבה והמודל יראה נכון יותר מול הרפרנס המצולם.
 

מיכאל ג

New member
אז כיסא ועליו קופסא וכמה ספרים

כל עוד זה יציב ובגובה קבוע, זה בסדר.
 
למעלה