מישהו יכול להסביר לי בבקשה איך

David Gerby

New member
מישהו יכול להסביר לי בבקשה איך

עובד NDB, מה זה ולמה הוא מיועד ובאיזה תדרים הוא עובד? שאלה שנייה - מה ההבדל בין VDF ל ADF? אולי יצוצו בקרוב עוד שאלות, פשוט אני מתכונן למבחן RT...
תודה!
 
אם לא בשירגל,

אז נעשה את זה כאן... (; ככה, NDB, משואה לא כיוונית (Non Directional Beacon), הינו עזר ניווט רדיו הפועל בתחומי התדרים LF (בין 30kHz ל- 300kHz) ו-MF (בין 300kHz ל- 3000kHz). כשמו כן הוא ולהבדיל מה-VOR, ה NDB משדר גלי רדיו לכיוון "כללי", אמנם בהיקף של 360 מעלות אך לא לכיוונים מוגדרים, כגון הרדיאלים שמשדר ה-VOR. בן זוגה של ה-NDB הוא ה- ADF. ADF, או במילים אחרות... Automatic Direction Finder הינו ציוד המותקן במטוס שתפקידו לקלוט (באמצעות שתי אנטנות - Loop ו Sence) את האותות המשודרות מהתחנה הקרקעית שהיא ה-NDB כמובן. עיקרון הפעולה הוא פשוט. קיים בקוקפיט שעון המורכב משושנת הרוחות - 360 מעלות ועל גביה קיימת מחט. לאחר שכיילת תדר תחנת NDB מסויימת, תצביע המחט כל כיוון התחנה הקרקעית, ביחס אליך. זה הכל... נסה את זה הלכה למעשה. בשיעור הבא שלך, בקש את ה-AIV (אם אני זוכר נכון - אין ADF ב-CAS וב-CAV), כייל את תדר הרצליה (273kHz) ועקוב אחרי התנהגות המחט בצג ה-ADF, בייחס אליך. ה-NDB עצמו, נמצא ממש בסמוך לש.ג. ש"ת הרצליה. שווה הצצה... חוץ מיזה, קיימת דרך פשוטה לחשב את כיוון הטיסה אל התחנה. זה הולך ככה: QDM = RB + HDG. אתה בטח מכיר את הנוסחה הזו. דבר איתי אם משהו בכל זאת לא ברור... קובי.
 
ועוד משהו

כל תחנת שידור בגלים בינוניים יכולה לשמש כ-NDB אם יודעים את מיקומה המדוייק
 

David Gerby

New member
תבורכו, ועוד שאלה

באיזה שלב לפני ההמראה מבקש הטייס מרשה טיסה ובאיזה מלל? לדוגמה המראה מבן גוריון לאילת, מול איזה בקרה הוא עושה את זה ובאיזה צורה יענה לו הפקח?
 

singera

New member
כנסעתי לכרתים עם אייל פלד

ישבתי בקוקפיט ושמענו רשת ג' (530KHZ) ברדיו של המטוס
 

Matan103

New member
לא קשור לכאן, אבל אולי מישהו יודע

יש לי רדיו רגיל שיש בו שלושה מצבים FM, MW ו LW FM, כולנו יודעים מה זה, MW הבנתי שזה בעצם AM והשאלה שלי מה זה ה LW. בסקאללה שלו יש מתדר 150 עד תדר 340 תודה מראש לעונים
 
ברח לי

ברדיו הבידורי משתמשים בשתי שיטות איפנון, שינוי תדירות (FM) ושינוי עוצמה (AM) בתדרים נמוכים (LW) ובתדרים בינוניים (MW) משתמשים באיפנון AM בתחום תדרי ה VHF הבידורי משתמשים באיפנון FM
 
אם זוהי טיסה פרטית

הוא מתקשר למודיעין טיס, נותן להם את הנתיב והפרטים - והם מחליטים אם לאשר או לא. אם זוהי חברת תעופה - הכל מתוזמן מראש ומתואם בין המגדלים בעולם לחברת התעופה. מקווה שעזרתי.
 
למעלה