אם לא בשירגל,
אז נעשה את זה כאן... (; ככה, NDB, משואה לא כיוונית (Non Directional Beacon), הינו עזר ניווט רדיו הפועל בתחומי התדרים LF (בין 30kHz ל- 300kHz) ו-MF (בין 300kHz ל- 3000kHz). כשמו כן הוא ולהבדיל מה-VOR, ה NDB משדר גלי רדיו לכיוון "כללי", אמנם בהיקף של 360 מעלות אך לא לכיוונים מוגדרים, כגון הרדיאלים שמשדר ה-VOR. בן זוגה של ה-NDB הוא ה- ADF. ADF, או במילים אחרות... Automatic Direction Finder הינו ציוד המותקן במטוס שתפקידו לקלוט (באמצעות שתי אנטנות - Loop ו Sence) את האותות המשודרות מהתחנה הקרקעית שהיא ה-NDB כמובן. עיקרון הפעולה הוא פשוט. קיים בקוקפיט שעון המורכב משושנת הרוחות - 360 מעלות ועל גביה קיימת מחט. לאחר שכיילת תדר תחנת NDB מסויימת, תצביע המחט כל כיוון התחנה הקרקעית, ביחס אליך. זה הכל... נסה את זה הלכה למעשה. בשיעור הבא שלך, בקש את ה-AIV (אם אני זוכר נכון - אין ADF ב-CAS וב-CAV), כייל את תדר הרצליה (273kHz) ועקוב אחרי התנהגות המחט בצג ה-ADF, בייחס אליך. ה-NDB עצמו, נמצא ממש בסמוך לש.ג. ש"ת הרצליה. שווה הצצה... חוץ מיזה, קיימת דרך פשוטה לחשב את כיוון הטיסה אל התחנה. זה הולך ככה: QDM = RB + HDG. אתה בטח מכיר את הנוסחה הזו. דבר איתי אם משהו בכל זאת לא ברור... קובי.