מישהו יכול להסביר לי מה זה

bonanai

New member
מצב בו יש מעיכה של הפנימית (וכמובן

גם של הצמיג) אל שפתי החישוק במכה חזקה ומהירה. אזי מתקבלים שני חורים מקבילים בפנימית שנראים כמו חורי הכשת נחש. קורה בד'כ כשרוכבים עם לחץ אויר נמוך על פני מכשול קשיח ודק (לי זה קרה כשעליתי על מסגרת פלדה של בור ביוב שבלטה מעל לפני הקרקע...) למניעה --> טיובלס.
 

T KEL

New member
טיובלס למניעה?

ומה עם הג'אנט,הוא לא חשוב? אתה מעדיף שהפנימית תקרע פעם בה או שהג'אנט יקבל זעזועים? לרכוב בלחץ יותר גבוה, לדעת לעבור מכשולים בצורה נורמאלית..ולרכוב עם צמיג טוב נשמעים לי פתרונות קצת יותר טובים
 

NOS RACING

New member
למניעה לא חייב טיובלס!

אני רוכב עם לחץ 50 בגלגל ! בקידמי 45 באחורי 50. וזה מעולה ואני נכנס בדברים ולא קורה כלום! סע על לחץ גבוהה בעיר ובשטח באמת עדיף טיובלס.
 

bonanai

New member
אני חושב שלחצים כאלה עושים לא טוב

בשטח - היי אבל זה רק אני...
 

haim9798

New member
נצל"ש

חטפתי מסמר די מכובד בגלגל יש מצב שגם הצמיג עצמו דורש החלפה, למרות שהחור יחסית קטן,כלומר יכול להיות שהוא יתרחב והמצב יחמיר? איך אני יודע ?
 

T KEL

New member
אם המסמר הוא לא מאלו שבונים איתם

אניות אז לא.. אין שום צורך להחליץ צמיג במיקרה של חור בקוטר כזה,החור לא יתרחב,מה שכן ניתן לעשות זה להדביק חתיכת מסקנטייפ או נייר מתכת דביק מהצד הפנימי של הצמיג על החור כדי למנוע פנצ'רים היכן שהחור..
 

andnem

New member
גם אני חושב - רק שלא יודע מה בדיוק

הלא טוב הזה. לכן אני עדיין רוכב עם לחץ מעל 50 בשני הגלגלים בכל סוגי שטח ומנסה להבין. לחץ גבוה לא רק מונע סנייק בייטים, הוא גם עוזר לג'יפה לסתום פנצ'רים, גם נותן שליטה יותר טובה באופניים.
 

NOS RACING

New member
תן לי לתקן אותך.

שאתה על לחץ גבוהה אז אתה מאבד מהאחיזה אבל מקבל בתמורה התנגדות יותר נמוכה=יותר מהירות. אבל כיוון שאתה לא תקבל סנייק בייט בקידמי אז בקידמי ממולץ לשים לחץ אוויר יותר נמוך(בינוני בין גבוהה לנמוך) שתהיה אחיזה ובאחורי גבוהה כדאי שלא תקבל סנייק בייט וההתנגדות תהיה יותר נמוכה ואז תקבל יותר מהירות שים גבוהה. אם אתה מסדר את זה כך אז זה מה שיוצא: לחץ גבוהה: אין סנייק בייט,אתה שומר על החישוק מדנטים,אתה מאבד מהאחיזה,אתה מקבל מהירות. לחץ נמוך: יש סנייק בייט,אתה פוגע במצב של סנייק בייט גם בחישוק>דנט. אתה מקבל אחיזה, אתה מאבד מהירות בעיר. תחשוב לבד מה יותר עדיף. אני מעדיף לאבד קצת מהמהירות אבל לקבל אחיזה קצת יותר בקידמי ובאחורי לחץ גבוהה>מהירות>ללא סניק בייט. בקידמי לחץ אויר בינוני באחורי גבוהה. (יאוו שעה אחד ומשו בלילה אני לא שם לב כמה אני כותב, סליחה..)
 

andnem

New member
אתה צודק. רק הייתי מוסיף: לחץ גבוה

דווקא בגלגל הקידמי נותן גם יותר שליטה, במיוחד בסיבובים חדים - גם בעליות, גם בירידות. בשבילי זה שיקול חשוב.
 
נוא לרכב ברמת הגולן בקיץ

ואז תבין בדיוק למה אני רוכב עם 25 PSI מלפנים ומאחור. כמובן שזו לא אמת מוחלטת (אין דבר כזה), ואני בהחלט מעלה לחץ לרכיבות באיזורים עם קרקע יותר יציבה. לגבי החישוק - מדי פעם, ברכיבות שהן קצת אגרסיביות אני מרגיש מכה בחישוק דרך הצמיג. הצמיג בעל דופן עבה, אבל אין לי ספק שהייתי אמור להחליף פנימית בכל מכה כזאת. החישוק שלי נראה מצוין, ללא פגיעות וללא שמיניות, והצמיגים מחזיקים מעמד. בעניין הג'יפה - גם בלחץ הנמוך יש איטום מושלם בכל תנאי, ומאז שעברתי לטיובלס נאלצתי לנפח אך ורק פעמיים: הראשונה - כשלא דאגתי למלא ג'יפה בזמן, והשניה - כשהצמיגים הלכו לעולם שבו הצמיגים מבורכים לנצח, לאחר כשמונה חודשים של שימוש.
 

andnem

New member
בוא לרכב בירידה מיער שגב לכבול

ואז תבין למה אני מעדיף דווקא 50+. שיפוע תלול, סיבוב, מהירות, אבנים חדות. פעם ניסיתי שם לחץ נמוך יחסית(האמת היא, התעצלתי לנפח אחרי פנצ'ר קטן שהג'יפה אטמה). חטפתי סנייק ביט בסיבוב במהירות גבוהה, איבדתי שליטה ומיד נכנסתי עם השוק השמאלי בסלע. מעוצמת המכה איבדתי גם הכרה וגם חתיכת עור שהיתה מספיקה לארנק של ביל גייטס. ההכרה חזרה(לא שאני צריך אותה אבל), אפילו העור צמח מחדש, אבל מאז אני רוכב עם לחץ גבוה. בעליות תלולות עם הרבה אבק(משהו כמו חניתה בסתיו, אחרי שהג'יפאים גיהצו את הדרכים) לחץ נמוך נותן הרבה יותר דחיפה. הבעיה היא שקשה לשלוט באופניים, צריך ממש להאבק עם הכידון בסיבובים. לכן יתרון של אחיזה מוגברת נאבד, לדעתי. כמובן, על טעם וריח.............:)
 
אין ויכוח, וזה לא עניין של טעם

כפי שציינתי, אני לא מאמין פנאטי של לחץ נמוך. לא מגיע ל 50, אבל בהחלט משחק עם הלחצים בהתאם לשטח. הזמנתי אותך לגולן, רק כי כתבת שלא מובן לך מדוע לרכב עם לחץ נמוך - וזה נכון (לדעתי) באופן קיצוני בדרדות שיש כאן בקיץ. זה לא אומר שזה נכון לכל שטח. לגבי הנפילה שתיארת - נראה לי שזה לא היה באופן ישיר בגלל הלחץ הנמוך, אלא בגלל איבוד לחץ מוחלט, שנגרם כתוצאה מצביטת הפנימית בלחץ נמוך. לדעתי, אילו היית עם טיובלס, היית נשאר על הגלגלים ומונע את הפציעה (מובן שזוהי הערכה בלבד).
 

malgami

New member
לחץ של 40 באחורי יספיק למנוע

סנייק בייט אם אתה על ש"מ ולא סובל מעודף משקל.
 

andnem

New member
אני לא סובל מעודף משקל ואני על ש"ם

(שכן סובלים). בכל זאת אני מעדיף להיות בטוח. מה שאני מפסיד באחיזה, אני זוכה בשליטה. לחץ גבוה עוזר למנוע פנצ'רים קטנים ומאפשר להמשיך הלאה בלי לנפח. כמו שאמרתי כבר, אני עצלן קליני. שמתי לב שאם הלחץ לא מספיק גבוה, לפעמים קורה שהג'יפה יוצאת בין פנימית לצמיג, איפה שאין אוויר, לא מתייבשת ולא אוטמת חור. לחץ גבוה מצמיד כנראה את הפנימית אל הצמיג, כך שהג'יפה סותמת כל החור, גם בפנימית, גם בצמיג.
 

Yaron d

New member
סנייק בייט

כשמה כן היא- אם אתה הולך יחף בקיץ במדבר ופוגש נחש מקרוב והוא לא מספיק לברוח אז סביר להניח שהוא ינשך אותך ומשם השם נשיכת נחש. יש גם קשר לאופניים ? למה יש לנו כזו שפה נפלאה אם לא כדי שנשתמש בה ונאמר צביטה, נצבט לי הצמיג וכתוצאה מכך נצבטה גם הפנימית וכו' אגב באיזור שלי נהוג לומר חטפתי צביטה ואף אחד לא חושב שמישהי אגרסיבית התחילה איתך. ירון
 

nintense

New member
כשאתה אומר באיזור שלי....

אתה מתכוון בסלון עם הרגל למעלה ? במיטה עם הרגל למעלה ? או במטבח עם הרגל למעלה ? חחחחח הכל בהומור...
 

T KEL

New member
משום ש"סנייק בייט"

גורם לשני חורים על המשטח ה"נפגע" צביטה היא לא מדויקת כי מצב אחד אתה אומר נצבטה לי הפנימית,נגרמו לה שני חורים,אך מצד שאני אפשר לומר- סבתא שלך צבטה אותך בלחי,אך היא לא עשתה שני חורים בלחי שלך נכון? לא מדויק ממש..
 
אתה צריך להכיר את הסבתא שלי ../images/Emo122.gif

לא נראה לי שהוא מדבר על תאור מדויק של כתיבה טכנית. "נשיכת נחש" היא מדויקת עוד פחות מ"צביטה", משום שלא מעורב כאן שום נחש, ואי אפשר לקרוא למה שקורה בין החישוק לצמיג "נשיכה". לדעתי (ואולי אני טועה), הוא מבקש לדבר עברית. אני בעד. ואגב, SNAKEBITE בעברית: "הכשה". אמור מעתה: "נחתתי על פינה של סלע וחטפתי הכשה בגלגל האחורי - ואחרי שהחלפתי פנימית התברר ששכחתי להביא שקית זבל, וכל התיק התמלא בג'יפה"
 

Yaron d

New member
איתן אני איתך

אבל לא עברית בכל מקרה כי כבר שמעתי אנשים אומרים "חטפתי נחש" ועוד כל מיני רעיונות עבריים שגורמים לך לחשוב שוב מיהם חבריך לרכיבה... במקרה של חבריי שלי קשה לי באמת לדעת אם מדובר בתקר כלשהו בגלגל או שהבחור פרץ לאיזה גן חיות וחטף להם נחש.
ירון
 
למעלה