מישהו יכול להסביר לי על צ'רטר?

kity02

New member
מישהו יכול להסביר לי על צ'רטר?

ראיתי באתר של התאחדות סוכני הנסיעות טיסות סדירות מול טיסות צ'רטר. ההפרש ביניהן יכול להגיע ל150 דולר בטיסה לניו יורק. מה ההבדל ביניהן? האם בטיסת צ'רטר יש מחיר מיוחד לילדים ותינוקות? איפה עוד אתם ממליצים לחפש מחיר טיסות?
 

yair71

New member
הסבר על צ'רטר וסדיר

בחברות צ'רטר 1. חברת הצ'רטר מפעילה טיסות מיוחדות בתקופות שבהן קיים ביקוש גדול אל יעדים שאין אליהם טיסות של חברות תעופה סדירות. בתקופות שפל חברת הצ'רטר ממעיטה בהפעלת טיסות. 2. מינימום שהות בחו"ל – 6 ימים מינימום ועד עשרים ושמונה ימים מקסימום. מהסיבה שזוהי התקופה המתקבלת על הדעת לחבילת תיור. 3. הזמנת טיסה בחברת צ'רטר כרוכה בהתחייבות כספית כיוון שבמקרה של ביטול גובה חברת התעופה דמי ביטול ואינה מתחשבת בסיבת הביטול (מחלה, אשפוז, מוות) . חשוב לדעת ברגע ההזמנה מהו לו"ז דמי הביטול מרגע ההזמנה ועד יום הטיסה. 4. טיסות צ'רטר הכלולות בתוך עסקאות חבילה ("דילים") בדרך כלל זולות יותר. 5. שדות התעופה המשמשים את טיסות הצ'רטר, בחלקם קטנים יותר ומרוחקים ברדיוס של 50 ק"מ מנמל התעופה של טיסות סדירות. 6. אין החזר כספי לטיסות שלא נוצלו! בחברת תעופה סדירה 1. בדרך כלל, אינה מחייבת בדמי ביטול ולכן כדאי להזמין כרטיס טיסה מוקדם ככל האפשר, גם אם לא בטוח שטסים. בכל מקרה, צריך לוודא בעת ההזמנה כי המחיר שלפיו הוזמן הכרטיס אינו מחייב בדמי ביטול, ואם ישנם כאלה – מתי הם מתחילים (בדרך כלל אחרי הכרטוס). לכל כרטיס טיסה יש מינימום ומקסימום שהות ותאריך אחרון לכרטוס. דרוש מידע זה מפקיד הנסיעות. 2. לכל יעד, כמעט, ניתן לטוס ביותר מחברת תעופה אחת. המחירים ותנאי הכרטיס לעיתים משתנים מחברה לחברה. המחירים הזולים יותר , בד"כ מחייבים טיסה באותה חברת תעופה לאורך כל המסלול. אם בוחרים בחברת תעופה המבצעת עצירות או החלפות מטוס בדרך ליעד, יש לברר היכן לוקחים/אוספים את המטען האישי ( ביעד הסופי או במקום בו נחתת כעמדת ביניים) . כמו כן לברר, באיזה טרמינל נוחתים ומאיזה טרמינל ממריאים וזאת מהסיבה של עמידה בלוחות זמנים שיש לעמוד בה. 3. חובה לבדוק את שם שדה התעופה אליו מגיעים וממנו ממשיכים או חוזרים. ישנם יעדים רבים שיש להם יותר משדה תעופה אחד!. בגלל ריבוי טרמינלים בשדות התעופה, יש לוודא באיזה טרמינל ממריאה טיסת ההמשך. 4. החזר עבור קטעי טיסה שלא התבצעו מחושב בניכוי מחיר הקטעים שבוצעו לפי מחירם המלא באותו כיוון ויתכנו מקרים בהם, לא יתקבל החזר בגין קטעי טיסה שלא נוצלו. אם הכרטיס נוצל במלואו – ניתן לקבל את ערכו בחזרה. חלק מחברות התעופה גובות דמי ביטול על סוגים מסוימים של כרטיסים. 5. חשוב לתת לחברת התעופה מספר טלפון עדכני של הנוסע, בו ישהה עד להמראה, כדי שתוכל החברה לאתר אותו ולהודיע לו על שינוי בלוח הזמנים – אם נעשה סמוך למועד ההמראה ואם אין אלו שעות עבודה של משרד הנסיעות (במקרה זה ההודעה על השינוי מגיעה באמצעות חברת הנסיעות). 6. יש ליידע את חברת התעופה באמצעות פקיד הנסיעות על תינוק\ נכה\פנסיונר\ כרטיס מועדון – על מנת לקבל שרות מתאים. 7. יש ליידע את חברת התעופה באמצעות פקיד הנסיעות על סוג האוכל בו אתה מעוניין – רק בטיסות סדירות. שימי לב! תינוקות עד גיל שנתיים אינם זכאים להטסת כבודה ולמקום ישיבה. אין אפשרות להתחייב על מקומות ישיבה מסוימים בטיסה ו/או על שורות ראשונות במטוס. הזמנת עריסת תינוק הינה בגדר בקשה בלבד ותלויה באישור חברות התעופה ובאחריותן. עכשיו לקטע המפתיע בעונות החמות לפעמים מחירי הצרטרים גבוהים. אני אישית נתקלתי מספר פעמים. סוכן טוב ימצא לך את הטחסות הכי טובות. יש לו כלים לכך. באינטרנט ניתן להשיגו לחטט. צרפתי קישור מרכז לחיפוש
 
למעלה