יש לי הרגשה שגיליתי מהי
"בעמק השוכן בצל שושני האלפים בסמוך לקו השלג, במקום שמפכה בו נחל שמימיו עכורים משלגים שהפשירו ויונים וחוחיות מתעופפות בין אורני ענק, הייתה מערה חבוי למחצה בשל זיז הסלע שמעליה והעלים הכבדים והנוקשים שנאספו תחתיו. היער היה חדור צלילים: הנחל בין הסלעים, הרוח בין המחטים של ענפי האורן, זמזום החרקים וצווחותיהם של יונקים זעירים השוכנים בין העצים, וכן שירת ציפורים; ומפעם לפעם היה משב רוח חזק יותר מחכך זה בזה שני ענפי ארז או שני ענפי אשוח והם נאנקו במיתרי צ'לו. זה היה מקום של אור שמש עז, מנומר תמיד; קרני בוהר זהוב-לימוני פילחו את הפסים והכתמים של הצל החום-ירקרק וחדרו עד אדמת היער; והאור לא שקט מעולם, לא רגע רגע מעולם, שגן קרעי ערפל ריחיפו לעתים קרובות מעל הצמרות, עמעמו את כל אור השמש לכדי זוהר פניני והעטו על כל אצטרבל לחות שהבהיקה כשהתפזר הערפל............" פשוט תקראי את העמוד הראשי של משקפת הענבר.
את יכולה גם לקרוא את הערך על המערה של קולטר בעמוד 168 בספר "האלמנטים של חומריו האפלים". האם ההפתעה שלך היא במקרה משל "המערה" של אפלטון? פשוט דיברנו עליו מקודם.. אם קודם, יש לנו משהו בנושא באנציקלופדיה שלנו
תעיפי מבט
"מערה, ה" שם המחשב בו השתמשה מארי מאלון כדי לתקשר עם האבק. מקורו של השם הוא ב"משל המערה" מאת אפלטון. משל המערה של אפלטון הוא אחת המטאפורות הידועות ביותר מאת הפילוסוף הנודע, והוא נועד לדמות מציאות של בערות שבה אנשים נותרים חשוכים אם אינם זוכים לגילוי זיו אורה של החוכמה. המשל המוצג בספרו "המדינה" מספר על קבוצת אסירים שנכלאו מגיל רך במערה חשוכה ואשר רותקו בכבלים בצורה כזו שראשם מופנה תמיד הצידה ולא יכול עוד לנוע. מאחורי האסירים בוערת מדורה שלא כבה לעולם. בין האש לבין האסירים חולפות בריות אשר יוצרות צלליות שונות על הקיר המואר. כאשר משמיעה אחת הבריות את קולה, שומעים האסירים את ההד השב מן הקיר. לפיכך סבורים האסירים כי מה שהם רואים על הקיר הוא בעצם בבואה של החיים המציאותיים. אם מצליח אחד אסירים להשתחרר מכבליו, הוא קם ממקומו ומפנה את ראשו אל האור הבהיר שמפיצה אש המדורה, ועיניו, המורגלות לחשכה, אינן רואות דבר בתחילה עד אשר הן מתרגלות למציאות החדשה. כשהוא יוצא את המערה, מכה בו אור היום ועיניו שוב לא מסוגלות לראות דבר עד אשר הן מסתגלות למצב החדש. בסופו של דבר, יכול האסיר הנמלט להבחין גם באורה של החמה ובצילו שלו. במידה שישוב למערה כדי לספר לחבריו שהצללים הכהים בתוך המערה הם גופים צבעוניים מחוץ למערה, כי אז יתכן שהם עלולים להפגין כלפיו עוינות ואף לפגוע בו (ויקיפדיה). משל זה קשור לאבק בשני מובנים: "צללים על קירות המערה" מקביל לצללים שניתן לראות במחשב. 1. במובן העמוק יותר - במהלך הספר ניתן לראות בבירור, ומארי אף מציינת זאת, שכל מי שאינו מאמין באבק, בעולמות 2. המקבילים ובמרד - מנסה להתכחש לכך על ידי מציאת סיבות אחרות לעובדות התומכות ברעיונות שהוא מתנגד, ספק מפחד ספק מחוסר אמונה. ניתן לפרש את המשל בדרך זו- האמת קשה ומפחידה, והרבה יותר קל להשאר "בחשכה". ____________________________________ מתוך הערך "המערה" (מערה, ה) שבאנציקלופדית חומריו האפלים. כדאי שתתחילי לחפש שם לפני