ככל שאתה עולה בגובה שדה התרופה (ר=ע)
יש שדות בגובה של כמה אלפי רגל בהם כמובן צפיפות האוויר והטמפרטורה שונים מאשר על הקרקע באטמוספירה סטנדרטית ואיתם משתנים נתוני הביצועים.
בספר המטוס, יש גרף/טבלה לפיה תוכל לדעת על פי משקל המטוס, הטמפרטורה השוררת, מה אורך המסלול שתדרש לו באופן יחסי למשקל המטוס.
שים לב, יש עוד כמה נתונים שמשתנים, לא רק אורך המסלול - למשל, יש מצב(גובה) ייתכן, שלא תוכל להפיק מהמנוע את ההספק שאתה רגיל בגובה פני הים (וגם הדילול שדיברנו עליו לפני יומיים).
במטוסים המכונים קומפלקס, יש גרף או טבלה מסובכת יותר מאשר במטוסים כמו צסנה שבהם יש טבלה פשוטה יותר למשתמש הלא מסחרי.