מישהו יכול לתרגם לי את השאלה ולהסביר לי את התשובה?

kookinet

New member
מישהו יכול לתרגם לי את השאלה ולהסביר לי את התשובה?

For a given airfield altitude and temperature the Weight, Altitude and Temperature limited take-off weight would be:

השאלה היא כיצד המדפים ישפיעו אם בכלל.
 
ככל שאתה עולה בגובה שדה התרופה (ר=ע)

יש שדות בגובה של כמה אלפי רגל בהם כמובן צפיפות האוויר והטמפרטורה שונים מאשר על הקרקע באטמוספירה סטנדרטית ואיתם משתנים נתוני הביצועים.
בספר המטוס, יש גרף/טבלה לפיה תוכל לדעת על פי משקל המטוס, הטמפרטורה השוררת, מה אורך המסלול שתדרש לו באופן יחסי למשקל המטוס.
שים לב, יש עוד כמה נתונים שמשתנים, לא רק אורך המסלול - למשל, יש מצב(גובה) ייתכן, שלא תוכל להפיק מהמנוע את ההספק שאתה רגיל בגובה פני הים (וגם הדילול שדיברנו עליו לפני יומיים).
במטוסים המכונים קומפלקס, יש גרף או טבלה מסובכת יותר מאשר במטוסים כמו צסנה שבהם יש טבלה פשוטה יותר למשתמש הלא מסחרי.
 

kookinet

New member
אוקיי אבל...

איך מתרגמים את השאלה הזו לעברית לא כל כך הבנתי מה שואלים
ו... איך המדפים משפיעים במצב כזה? נניח נשווה בין מדפים ב10 מעלות לבין מדפים ב40 מעלות...
 
איני רואה את כל השאלה ולא ברור מה אתה רוצה לתרגם

לגביי מדפים, זאת שאלה ספציפית למטוס. כעקרון מדפים מופעלים מגדילים את שטח הכנף ובכך מהירות ההזדקרות נמוכה יותר = ניתק במהירות נמוכה יותר. אבל מדפים למטה מייצרים יותר גרר שצריך להתגבר עליו. ההבדל בין 10 ל-40 מעלות יכול להיות ההבדל בין להמריא או לא כי ישנם מטוסים שהגרר של מדפים ב-40 מעלות גובר על כוח המנוע להאיץ מעבר למהירות ניתוק או גרוע מכך המטוס ימריא בשל השפעת קרקע אבל לא יוכל לנסוק. דרך אגב, זאת גם הסיבה שחשוב מצד שני לא להרים מדפים חלקית או מלא כל עוד המטוס מתחת למהירות הזדקרות שמתאימה למצב המדפים הנוכחי.
&nbsp
ב-POH הספציפי ישנים כל ההסברים והמספרים הנדרשים לחישובים מרחקיי ההמראה.
&nbsp
 

kookinet

New member
תודה! אני ארשום שוב את השאלה ואת התשובות האפשריות

For a given airfield altitude and temperature the Weight, Altitude and Temperature limited take-off weight would be:

a) greater with 10° flap than with 20° flap
b) greater with 20° flap than with 10° flap
c) the same for any flap setting [Incorrect]
d) the same for any flap setting, but would increase with headwind.

פשוט לא הבנתי מה שואלים כאן.
 
שואל שאלה אמריקאית עם 4 תשובות

למטוס , בשדה תעופה שהגובה והטמפרטורה שלו נתונים, לפי מגבלות הטבלה (או חישוב או תאור בספר) ומגבלות המטוס להמראה מה תהיה מגבלת משקל ההמראה במצבי המדפים שלהלן :
1. משקל גבוה יותר ב-10 מעלות מדפים מאשר ב-20 מעלות מדפים
2.משקל גבוה יותר ב-20 מעלות מדפים מאשר ב-10 מעלות מדפים
3. שווה בכל מצב מדפים.
4. שווה בכל מצב מדפים, אבל גבוה יותר עם רוח אף
 
תרשה לי לשאול. מי הגאון שהביא לך שאלה

מכשילה סתם שכזו, היא אולי מתאימה למבחן בהבנת הנקרא ולא לידע טכני כללי (אני מניח).
באיזו רמת רשיון מדובר, מסחרי ?
 

kookinet

New member
ATPL

אירופאי ועדיין לא הבנתי את השאלה ולא את התשובה לשאלה (התשובה היא a אגב)
 
אני חושב שאם לא מצורפים

נתוני מטוס ומסלול ספציפיים, התשובה היא - C
לגבי התרגום לעברית, אני לא יודע לתרגם בצורה פשוטה יותר.
Sorry
 
MTOW או MGTOW..

הם נתון בו אין למצב המדפים כל השפעה על משקל המראה מקסימלי.
יש נתון נוסף, (לא ידוע לי על כל מקרה של מטוס עם MTOW של 5700 ק"ג),
ונראה לי שהשאלה מתייחסת ל- MPTOW) max. permissible take off weight)
בו יש משקל המראה "מותר" כפונקציה של מצב מדפים.
השאלה היא מטעה ולמעשה אין אף תשובה 100% נכונה.
השורה התחתונה היא שבשום מקרה ה-MTOW אינו יכול לחרוג מעבר למגבלות ה-POH.
מתי השאלה עולה? כאשר המטוס עמוס במשקל המראה מקסימלי חוקי, אולם מקום השדה, הטמפרטורה, גובה לחץ מכשולים, ובעיקר רוחות לא מאפשרים המראה. בהתחשב בכל הנתוני המוזכרים ובהנחה שמצב מדפים מסויים (בד"כ APPROACH) יאפשר המראה בטוחה, מותר יהיה להמריא "חוקית".המראה כזאת נקראית PERMISSIBLE או REGULATED TAKE-OFF
 

Czech Pilot

New member
זאת שאלת מהסילבוס של ATPL EASA

השאלה מאוד פשוטה,
ככל שיש יותר מדפים, יש יותר עילוי:
א': נכון: בהיות יתר הנתונים זהים, מדפים 20 יתנו לך יותר עילוי ממדפים 10.
ב': לא נכון כי זה שולל את ההגיון בכלל בשימוש במדפים.
ג': לא נכון כי זה שולל את ההגיון בכלל בשימוש במדפים.
ד': רוח אף בא לבלבל אותך, שים לב שגב שם שוללים את ההגיון של השימוש במדפים.

מקווה שזה ברור עכשיו.
טיפ ממי שעבר מבחן ATPL של EASA,
בגישה לשאלות EASA אל תחפס את התשובה הנכונה, תחפש את מה שלא נכון ביתר התשובות. כך בנוי ההגיון של הבחינה.

בהצלחה!
 
למעלה