מישהו כאן קורא "זמן תל אביב"?

Nightwish-boy

New member
מישהו כאן קורא "זמן תל אביב"?

אם כן, וודאי ראיתם את המכתב המזוויע (ממש כך) שנכתב שם בעד פיטום האווזים, ונגד כל "יפי הנפש הצבועים" (הי, זה אנחנו!). מי שקרא את המכתב, אשמח לשמוע את דעתכם, האם הוא ראוי לתגובה. מי שלא, הנקודות העיקריות שהוא העלה: פיטום אווזים לא טוב יותר מסטייק או מכבד תרנגולת, פיטום אווז מצילה חיי אווזים אחרים (שטויות גמורות), כל מי שפועל כך הוא יפה נפש צבוע, וזה גרוע בדיוק כמו כפייה דתית. האם דבר כזה, שמסגיר את האינטלגנציה שאין לכותב, ראוי לתגובה? שלכם
דור
 

Nightwish-boy

New member
במחשבה שניה, נעלה את המכתב כלשונו

מה נשאר לאכול בתגובה לכתבה "שיפודי ציון" (זמן תל אביב 22.3.2002) ברצוני דווקא להצדיק את נאור ציון על דבריו, ולומר לכל ה"נאורים" יפי הנפש הבוכים על ההתעללות באווזים, לכל חיה בטבע יש את התפקיד שלה. מה רוצים "כל אוהבי האווזים" האלה? שלא נאכל בכלל? כבד תרנגולת שפוטמה למאכל זה בסדר? סטייק פילה טוב מפרה זה בסדר, ואווז לא? האם כל יפי הנפש חשבו על זה שבמחיר פיטום של אווז נחסכו חיים של כמה אווזים אחרים בגלל שהכבד שלו גדול יותר או מונע הרג של אווזים נוספים? ובכלל, זו זכותנו לאכול מה שאנחנו רוצים. מה שהצבועים האלה עושים זה יותר גרוע מכפייה דתית. אודי בורג, רמת גן כמו שאתם רואים, הכותב עם האינטלגנציה היתרה שלו מבייש את עירי. ישנן שלוש אפשרויות להתייחס: 1) להגיב בזעם וברצינות גמורה לאידיוט הזה. 2) להגיב בציניות ובתחכום לאידיוט הזה. 3) להתעלם מהאידיוט הזה ולהחליט שהוא לא ראוי לתגובה. מה דעתכם? שלכם
דור
 

Coma White1

New member
1. חבל להוציא את האנרגיה על בורים כ

אלה. 2. חבל גם לאמץ את התאים האפורים המאובקים שלי, כדי להוציא בתגובה הערות סרקסטיות מתוחכמות. זה באמת לא יעזור. 3. מסכימה.
 

Nightwish-boy

New member
כשאמרתי מכתב ציני התכוונתי...

לקחת את מה שהוא אומר ולהרחיב את זה גם על בני אדם... שלך
דור
 

K A R I N

New member
חייבים להגיב....

אל לנו לשבת ולשתוק, המטרה אינה לשנות את עמדתו, או לגרום לו לחשוב בצורה שונה. אנשים שחושבים כמוהו, לא ישנו דעתם, אבל יש להעמידו במקומו. אם נשתוק, אחרים (וגם הוא) יחשבו שצדק בפיו, אנחנו חייבים להיות לפה לאלו שאינם מדברים בשפתנו. אוהבת, קארין
 

Nightwish-boy

New member
השאלה אם זה לא קצת מיותר...

מכיוון שאני בטוח שכל אגודה אפשרית תגיב למכתב שלו. שלך
דור
 

באפט

New member
הוא לא אדיוט

רק משום שהוא לא חולק איתך באותה השקפת עולם, ואולי לא היטיב להתנסח באותו מכתב, אינו הופך אותו לאדיוט! כמו כן, אני חושב שזה לחלוטין לא ראוי לציין את שמו, שהוא לא נוכח, ומיד לאחר מכן לגדף אותו מספר פעמים. הדבר גובל בדיבה.
 

siamese dream

New member
צריך להגיב..

אולי זה באמת לא היה ראוי לציין את שמו, אבל אני יכולה להבין את הזעם..:) שנית,דוקא חשוב להגיב לזמן תל אביב על המכתב , ולא רק כדי להראות לכותב מאיפה משתין האווז, אלא גם לכל אלה שתומכים בדעתו. ככל שהמאבק נגד פיטום האווזים מקבל יותר הדים תקשורתיים, הרי זה משובח. ב-18 באפריל יש בג"צ,אם הוא יעבור, אני אצטרך למצוא לעצמי שוב עיסוק לימי שישי בבוקר שלא כולל עמידה בצמתים ליד עזריאלי וחלוקת פליירים למכוניות, מה שמגביר את הסיכוי שלי להידרס בערך פי 800...:)
 

Nightwish-boy

New member
השם צוין בזמן תל אביב עצמו

והמכתב פשוט הועבר כלשונו. אני לא אומר שהוא אידיוט בגלל דעותיו, אני אומר זאת בגלל הניסוח שלו, בגלל הגישה שלו ובגלל השטחיות של הטיעונים שלו. הוא בא בטיעוני סרק רק כדי לא להימנע מה"מעדן" הזה, מקלל את "יפי הנפש הצבועים" (הוא רק שכח להוסיף "אוכלי הגבינות והיין מרמת אביב ג´") ובסוף, כשהוא מבין שהטיעונים שלו קלושים, הוא רושם "זאת זכותנו לאכול מה שאנחנו רוצים". לא הייתי אומר את זה אם הוא היה כותב מכתב מנומק היטב, שבו הוא מסביר למה מותר ואף רצוי לאכול כבד אווז. הייתי מתווכח איתו, נכון, אבל לא הייתי מכנה אותו אידיוט, מכיוון שדעתו שונה, וזו זכותו. שלך
דור
 

moinf

New member
אם להגיב בעקיפין או לא להודעה הזאת

קודם כל אני חייב לציין שמי שכתב את זה לא עשה הרבה שיעורי בית, הוא כתב הרבה שטויות, אבל יש כמה דברים שאני יכול להזדהות איתו, אבל שהייה ברור: אני נגד כל סוג של הריגת בעלי חיים לכל מטרה,אבל עדיין אני לא מסוגל להיות צימחוני,גם המלתחה שלי כוללת כמה בגדי עור,אני חושב שבאמת יש בעיתיות בנושא הזה, צריך להבין שיש אנשים שקשה להם לשנות את אורך החיים שלהם, אפשר להגיד שאנחנו אגוצנטרים או אפילו מפונקים, אבל אם נגיד אני יחרים עכשיו כל מה שקשור בהריגת בעלי חיים זה ישנה את חיי מהקצה אל הקצה, אני באמת חושב שאני לא מסוגל להתמודד עם שינוי שכזה,אני חושב שאם נחרים כל דבר שיש בבסיסו רועה כלשהו אנחנו נהפוך להיות צמחים מהלכים, בימינו זה מאוד קשה, כל דבר שלא תלבש או תקנה או תאכל יש בו משהו לא "בסדר", אני חושב שצימחונים וטיבעונים הם אנשים מאוד אמיצים וחזקים, אבל אם לא נזהרים עם הדבר הזה זה יכול להשתוות לכפייה דתית, שאני הולך ברחוב עם מעיל מעור ואיזה בחורה מקללת אותי(דבר שקרה בעבר) אני לא חושב שזה עוזר לאף אחד, צריך לעשות הפרדה,אני חושב שכל בן אדם צריך להתנהג כפי שהוא מאמין וכל עוד זה לא פוגע באף אחד,עכשיו,אני יודע שתגידו שאכילת בשר ולבישת בגד עשוי מעור של חייה פוגעת בבעלי החיים,אבל אני לא חושב שאנשים מסוג כזה פוגעים בכוונה ובזדון במישהו או משהו, או שהם לא מודעים לדבר או שהם פשוט לא קרובים לנושא כמוכם,תמשיכו לחיות בצורת החיים שאתם מאמנים בה,אבל אין צורך להטיף או לנקוט בכל סוג של מחאה כלפי אנשי העם "הפשוט", הם סך הכל אנשים שהתרגלו לחיות בצורת חיים כזאת או אחרת, אני חושב שיש מקום לכבד גם אותם. ניצן
 

siamese dream

New member
אתה יכול לנסות..

אם אתה נגד הריגת בעלי חיים לכל מטרה, יש קצת (קצת הרבה) צביעות בלחשוב כך ועדין לאכול בשר וללבוש עור... השינוי שנעשה בחיים שלך אם אתה נעשה צמחוני הוא ממש לא כזה דרמטי, אתה יכול לעשות לך חודש ניסיון ולהיווכח בכך בעצמך.
 

rasta27

New member
לא מסכים אתך

יש כאלה שלא יודעים מה כרוך בבשר שהם אוכלים ובמוצרי העור שהם צורכים (נעליים, ארנקים, תיקים ואפילו מכנסיים) ואם הם היו יודעים אולי היו מפסיקים לצרוך מוצרי ועוברים לתחליפים (מוצרים דמויי עור. יש הרבה כאלה והם מוצרים מעולים ולא פחות יפים מהאורגינל). ויש כאלה שיודעים ולא אכפת להם. ואלה הם חלק גדול מהאוכלוסיה. בשר ומצרי עור כן פוגעים בסביבה. והבעיה היא שאנשים לא אכפת להם איך מגיע בשר לצלחת שלהם. וזה חבל, כי זה מעודד תעשיה שלמה של ניצול והתעללות בבעלי חיים שאפשר לוותר עליה. לא יקרה שום דבר אם אנשים לא יאכלו בשר. להיפך, תזונה צמחונית בריאה יותר והיום יותר ויותר רופאים ממליצים על דיאטה צמחונית. זה לא אומר שאנשים שאוכלים בשר הם אנשים רעים. אבל חוסר האכפתיות והזלזול הזה והראייה הצרה שאנחנו מעל כולם וכל השאר ובעיקר בעלי חיים, הכל נועד לשרת אותנו ואת הרצונות שלנו. זה פסול, מכיוון שבעלי חיים לא אמורים לשמש כארנקים, או כחגורות, או כאוכל. בעלי חיים הם יצורים חיים, בעלי תודעה ויכולת לסבול ומשום כך אסור לנו לעשות להם מה שלא היינו עושים לעצמנו. בקשר לכפייה דתית: אני אישית לא כופה את דעתי על אחרים. בבית אצלנו לא מדברים על זה. גם לא הייתי מקלל מישהו או מישהי שעוברת ברחוב עם מכנסי עור. או מעיל פרווה. כי זה כבר לא מקובל. אבל מצד שני, אנשים שאוכלים בשר, חלקם לא מקבלים את עצם היותי טבעוני. הם מעירים הערות מטופשות ואף מעליבות, מעלים תהיות לגבי הגבריות שלי ועוד כל מיני תירוצים מטופשים כגון "ככל שמתעללים בהם זה יותר טעים". אנחנו לא באים במחאה כלפי האנשים, או "העם הפשוט" כפי שאתה מכנה אותו. אלא נגד השיטה. נגד שטיפת המח שאנו עוברים בשביל לגרום לנו לצרוך בשר, נגד המשקים המתועשים (לולי הסוללה, הרפתות ודירי החזירים), נגד תעשיית העור והפרווה, נגד הניסויים בבע"ח ונגד קרקסים. אני אישית לא בא ואומר לבן אדם שאוכל בשר שהוא חרא,או לא בסדר. כמו שאמרת, רוב האנשים רגילים לחיות בצורה כזאת. אך כל צורת חיים אפשר שנות לצורת חיים שאניה כרוכה בסבל של יצורים אחרים, כי גרימת סבל למישהו אחר בשביל ההנאה שלך - זה פסול מבחינתי. עוד משהו. אתה עושה מצמחונות משהו בשמיים. וזה לא. ממש לא קשה להיות צמחוני. זה דווקא ממש קל. אם מוותרים לרגע על הקבעון המחשבתי של רק בשר זה אוכל וכל השאר זה רק מסביב, יש עולם שלם מעניין ומלא דברים טעימים. אנשים שואלים אותי: מה אתה אוכל לעזאזל? לא בשר, לא עוף, לא דגים, לא חלב ולא ביצים. מה נשאר? נשאר הרבה: דגנים (לחם, פסטה, אורז), קטניות (שעועית, חומוס, פול, עדשים, סויה), פירות ירקות ואגוזים. נשמע כמו אוכל של תוכים? אולי,אבל זה אוכל של תוכים עם הרבה מזל. היום יש מודעות רבה לאורח החיים הצמחוני ויש הרבה מוצרים מן הצומח שמהווים תחליף לבשר ולחלב (כמו מוצרי טבעול, חלב סויה, גבינות, ארטיקים וגלידות מטופו) ובהרבה מסעדות יש גם תפריט צמחוני. ויש גם חומוס, טחינה ופלאפל שאלו מאכלים שכולנו אוהבים והם טבעוניים למהדרין. בקיצור, שווה לנסות ורצוי לשמור על ראש פתוח ולא להיות מקובע. ואלוי תסביר לי מה כל כך קשה לך בלהיות צמחוני. שווה לבדוק את זה. ועוד משהו. שינויים בחיים אפשר לעשות. אני עשיתי שינויים יותר גדולים בחיים שלי שהיו הרבה יותר קשים וכואבים מאשר להיות צמחוני, רק שזה לא המקום להרחיב על כך. אפשר ורצוי כי מי שלא מוכן לשנות ולהשתנות יישאר תקוע במקום ולא יתפתח בכלום (וזה בקשר לכל דבר בחיים, לאו דווקא לצמחונות).
 
למעלה