מישהו כבר נסע בעוקף קריות בקטעים החדשים?

כן, הלוך ושוב, חצי
...

כך גם על גשר IPC אריה שנקר!
 

ערן שחר

New member
תזמון מצפון לדרום

בדקה האחרונה אפשר לראות את השינויים שעשו בין המחלף לכביש 4,
הוסיפו כיכר ורמזור
 

zvir1

New member
תודה רבה על הצילום

נראה שעדיין לא סללו את שיכבת האספלט הסופית
 

tapuzo

New member
השאלה איך משקמים את השכונות בציר ההסתדרות

עכשיו שכביש עוקף קריות המיותר כבר נבנה והרס כל מה שהרס הדבר שאולי כן יכול לצאת ממנו לחיוב
זה שהשכונות סביב ציר ההסתדרות יוכלו אולי להשתקם צריך לייצר שם סביבה עירונית סביב כביש
בינעירוני ועכשיו דחפו שם את הנתיבי אוטובוסים אז אולי אפשר לתת תחושה יותר של מרכז עיר ולא
שולי עיר ליד כביש ראשי.
יש המון שיכונים ובניינים ישנים שאפשר לעשות להם פינוי בינוי ולעשות מהאזור יותר רחוב ראשי
של שדרה עם בלוקים גדולים יותר כמו שעושים בירושלים שהקומות התחתונות שלהם לא יהיו חניות
אלא אזורים של גינון ומאחוריו בתי קפה, חנויות מסעדות
להחזיר את הסביבה לחיים כי כרגע היא מאד אפורה יש תחושה שזה הגב של הערים
 

amit1270

New member
סוף סוף אתה כותב משהו נכון...

רחוב עירוני (גם ציר מרכזי) לא צריך לשמש כדרך בינעירונית למעבר בין שתי ערים מחוץ לאותה עיר, וזאת בדיוק הסיבה שסללו את כביש עוקף קריות וכבישים דומים נוספים.
 

tapuzo

New member
זה שאתה לא מסכים לא אומר שזה לא נכון

יכולת לכתוב סוף סוף אתה כותב משהו שאני מסכים איתו.
נכון או לא זה כבר שאלה רחבה של נקודת מבט ומה בוחנים.

השאלה כמות התנועה שעוברת בציר ההסתדרות והאם הצדיקה שפיכת 2 מליארד שקל ובליעת אלפי דונם קרקע
לעוד כביש כאשר יש את כביש 70 שהוא באמת עוקף קריות.
 
שמע, לא בטוח שהוא כ"כ מנותק מהמציאות.

אני דווקא נוטה להסכים עם הדעה שלו בנושא היותו של כביש 70 הרינג המזרחי של מטרופולין חיפה קריות.
בראיה לרחוק ועם תכנון נכון בהחלט זה יותר ריאלי מאשר סלילת כביש 22 שנחנך לא מכבר, כיוון שהאדמות משני צידי הכביש ככל הנראה יאוכלסו בשטחי מגורים,
ופשוט ייוצר עוד פעם מצב כמו כביש 4 העובר במרכזו של שטח עירוני מובהק.

מצד שני אפשר להגיד שזה חיוני שיהיה גם רינג פנימי ברדיוס קטן יותר כמו כביש 22 לעומת כביש 70.
הוא צודק ואתה צודק.

אני באופן כללי מייחל ליום שיפתחו את התח"צ עד לרמה כזאת שיהיה קל ונוח להשתמש בה- זה אשכרה יכול להיות חלום שבקריות על ציר ההסתדרות ינועו טרוליבוסים או חשמליות במקום אלפי האוטובוסים שעוברים שם מדי יום.
 
עובדתית, למרות שכביש 70 קיים מזה שנים...

כביש 4 מפוצץ יותר מ-35 שנים.
22 הוא חלום רטוב מבחינת הרבה אנשים (הקטנים) כולל אני.
 

אבישי ק

New member
כביש 70 לא עוקף את הקריות

בגלל המרחק
אני יודע שבמפות שלך משנות ה70 הקריות קטנות עם 50 אלף תושבים
היום הקריות מכילות 250 אלף תושבים בערך וגדלות במהירות
כל השטח בים הערים לעוקף כבר נחטף ע"י הקבלנים

וכמו שכביש 4 הוא לא עוקף תל אביב אלא האיילון
גם כביש 70 לא עוקף את הקריות אלא עוקף קריות

ד"א הביאו אלינו את החשמל אל תשאל
 

ai22

New member
יותר בגלל העדר תכנון

הוא פשוט קורס תחת עומסים קלים.
זה די מגוחך שבכביש עם 2 רמזורים שמובילים ליעדים זניחים, יש פקקים של 20 דקות.
2 מחלפים או מנהרות - היו פותרים חלק משמעותי מהבעיה.
הקישור שנבנה כעת בין צומת קרית אתא לצומת רכסים - היה פותר עוד חלק.

מכיוון שיש כבר דרך עוקפת קריות, השימוש העיקרי של כביש עוקף קריות הוא למעשה לא עוקף קריות - אלא תחליף ראוי לכביש ההסתדרות.
 
למעלה