הרבי מליובביטש שליט"א
ב"ה ימות המשיח! משיח נגלה נכסה ונגלה לקט מתוך הספר "הגאולה האמיתית והשלימה", המביא מקורות מחז"ל, המדרשים, ספרי ההלכה והחסידות בנושא מלך המשיח והגאולה, ובנבואות הרבי שליט"א מלך המשיח. ליקטה: ש. שמידע. ספר "הגאולה האמיתית והשלימה" ליקטה: שולמית שמידע י''א כסלו ה'תשע 28.11.2009 עתיד משיחנו להתכסות זמנית משיח מתגלה בזמן הגלות ואחר כך מתכסה לצורך מסוים בעניין הגאולה, כיסוי לשם גילוי, על דרך משה רבינו שהתעלם בהר סיני כדי להביא תורה לישראל, וכדי לזכות את עם ישראל לעשות את העבודה מלמטה למעלה, לאחר שהוא, המלך המשיח, עשה את העבודה מלמעלה למטה, מעין והכנה לגילוי מעלת עם ישראל שיהיה לע"ל. ואחר כך מתגלה שנית בזמן הגאולה האמיתית והשלימה. כדברי רש"י: שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה (רש"י, דניאל י"ב י"ב) וכדאיתא במדרש: ר' ברכיה בשם ר' לוי: כגואל ראשון כך גואל אחרון מה גואל ראשון נגלה וחזר ונכסה מהן ונגלה שנית אף גואל אחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם (במד' רבה פי"א ג', רות רבה פ"ה י) וכדברי החתם סופר, המדגיש שההתכסות היא בשביל הנסיון: וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חדשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש (פרשת שמות, ד"ה: למה זה שלחתני) השפת אמת על הש"ס מדגיש שעניין הגאולה לחוד ועניין המשיח לחוד. דהיינו, משיח מתגלה קודם הגאולה: דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דוד לחוד וגאולה לחוד, שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו' (ר"ה י"א). וכמו כן, מדרש תהילים על הפסוק (תהלים ב', ז'): בני אתה אני היום ילידתיך, מציין שתהיה התגלות מחדש של המלך המשיח: - וכד תיתי שעתי' - אמר להם הקב"ה, עלי לבראתו בריאה חדשה. רבינו בחיי אומר: בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון… ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה… שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם (פירוש עה"ת שמות ד ט). ובזוהר (פ' שמות, דף ז' עמ' ב): בההוא יומא יתער מלכא משיחא דנפקא מגו גינתא דעדן וכו'. ומקשה האר"י ז"ל, הרי משיח הוא בן אדם שחי בעולם הזה. וא"כ איך יבוא מגן עדן? ומבאר האר"י ז"ל (בספר זוהר הרקיע על דברי הזוהר שם. ובספר ארבע מאות שקל כסף דף ס"ח), כי בודאי המשיח יהיה אדם צדיק נולד מאיש ואשה ויגדל בצדקתו עד קץ הימין. ויזכה במעשיו לנרנח"י ה' בחינות אלו של קדושה. ואז ביום ההוא בזמן הקץ תבוא נשמה שלו הנתונה בג"ע ותינתן לאיש הצדיק ההוא ואז יזכה להיות גואל, וזה על דרך משה רבינו ע"ה, כי היה ילוד אשה והגדיל מעט מעט עד שהשלים חלק נשמתו ושם בסנה השלימה לגמרי… ואז זכה להיות גואל. ובזה יתקיים הקרא: אני היום ילידתיך, דקאי על חלק הנשמה לנשמה שתיוולד אז ותצא מג"ע ביום ההוא. וזה הוא מוכרח ופשוט לכל מביני דעת וליודעי חן… וזהו שאמר (בזוהר), דאתער כו' כאילו היה ישן. וכאשר תבוא לו נשמה לנשמה יתוסף בו כוח הנבואה ואז יתעורר משנתו… יזכה המשיח לאותה הנשמה ותתגלה בו. ואז יכיר בעצמו שהוא המשיח, מה שלא היה ניכר מקודם ועתה יתגלה. אך שאר בנ"א לא יכירוהו, ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו כל ישראל ויתקבצו אליו. הבעש"ט הבטיח בזמן לידתו של האדמו"ר הזקן, שנשמתו תאיר את העולם בתורת הנגלה והחסידות ויהיה לה מסירות נפש על דרך החסידות, והיא תצליח עד ביאת המשיח. הרבי שהוא השביעי מאדמו"רי חב"ד, וכפי שהעיד על עצמו הוא "ספירת המלכות" (המידה השביעית), ששורשה ועיקרה הוא למעלה מעלה עד אין קץ והיא יורדת למטה מטה עד אין תכלית, לית לה מגרמה כלום והיא רק בבחינת "מקבל". כל מעלותיה לקוחות למעשה מכוח הספירות שקדמו לה. לכן היא תמיד בביטול. אף על פי כן השפעתה היא תמיד באופן של "רוממות", ולכן דוקא היא יכולה לרדת מטה מטה ולהחיות נבראים הרחוקים מאלוקות בתכלית הריחוק. ואכן רואים, שהרבי מבסס את כל מאמריו על מאמרי רבותינו נשיאינו. ומדגיש, שכל מעלתו של השביעי היא שהוא שביעי מן הראשון. ולכן גם החסידים מתייחסים אליו בביטול ובקבלת עול, ומרוב יראה ממעטים בדיבור עימו. ומאותה סיבה, כאמור, בכוחו של הרבי לעורר ולקרב את הנידחים והרחוקים ביותר… ועוד, שבהיותו "ספירת המלכות" הוא בבחינת "גילוי" ובבחינת "העלם" דוגמת הלבנה. וכמו שבלבנה גם כשהיא בבחינת העלם היא קיימת, כך "ספירת המלכות" קיימת ללא שינויים, בין אם רואים אותה בין אם אין רואים אותה, וכמוה המלך המשיח המייצג את "ספירת המלכות", הוא הרבי שחי וקיים אף כשאין רואים אותו יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! © האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה ברדיצ'ב 10, בת ים, עיר הגאולה ת.ד. 3084 טל' 03-6584633
[email protected]