מישהו מכיר את החוקים לכתיבת קלוז?

שבט

New member
מישהו מכיר את החוקים לכתיבת קלוז?

נגיד.. בשורה הראשונה והאחרונה לא נוגעים בגלל הגשטלט. ועוד כל מיני. בכל מקרה אני מצרפת קובץ של קלוז ואשמח אם מישהו יראה אם הוא בסדר. המלים שהורדתי אמורות להיות קשורות להבנת הטקסט( האם הורדתי מספיק צלים, האם הן אכן קשורות להבנה). ובמחסן המלים יש יותר מלים ממה שצריך ( האם הוספתי מספיק מלים מיותרות,האם הן לא מבלבלות מדי..). תודה מראש שבט.
 
חוקים להכנת קלוז

אין חוק חד משמעי, יש התחלה- היסטוריה, יש שינויים ויש קלוזים תכליתיים. הסבר :
פעם התחילו את הקלוז בהשלמה של מילים לטקסט לפי חוק ברור שבו כל מלה עשירית נמחקה. כמו כן היו חוקים כמה מילים בטקסט (10) ואורך הטקסט ורמתו לפי רמת התלמידים.
עם השנים השתנה הקלוז והשלמת המילים הייתה לפי עניין. כלומר - הרעיונות פתוחים לביצוע לפי :
המילים המחוקות הן שמות תואר
המילים המחוקות הן פעלים
המילים המחוקות הן מילות קישור
המילים המחוקות הן כל מה שתבחרי שיהיו מחוקות.
יש אפשרות של מחיקת מילים והשלמתן לפי לימוד של שגיאות כתיב = מילים שיש בהן א/ה/ע וכו'.
יש שנותנים את המילים במחסן המילים ויש שלא נותנים אותן.
מסקנה -
תרגיל הקלוז צריך לענות על הצרכים הפדגוגיים שהמלמד מעוניין. לפי זה בונה, וכמובן צריך להיות שיטתי משהו. בכל מקרה, כמה שידוע לי הנוח ביותר - 10 מילים לקטע אחד. לא יותר. בהצלחה. ותוכלי להעלות לנו קלוזים שונים... נוסיף למאגרנו. לרשותך ממכללת דוד ילין – דוגמא וחוקים שלהם לקלוז.
 

שבט

New member
אנחנו למדנו לפי חוקים/קריטריונים

- יחידת תוכן מלאה, שלמה הכולת בין 100-150 מלים, תלוי בגיל. - יש להשמיט הערך כל מילה 5 לא קריטי. - אסור להשמיט מילה מתוך השורה הראשונה והאחרונה, מכיוון שכך נוצר הגשטלט. ועוד.... טוב יונה אז לפי מה שאת יודעת, מה את אומרת על הדוגמא ששלחתי?
 
למעלה