מישהו פה ע(ו)שה רסיטל בגרות בג'אז?

jazza

New member
מישהו פה ע(ו)שה רסיטל בגרות בג'אז?

הי, אני ניגשת ממש בקרוב לרסיטל בגרות בשירת ג'אז. ויש לי כמה שאלות וכמה דברים לא ברורים .. יש פה מישהו שניגש בעבר או ניגש השנה שיוכל לעזור לי !?
 
../images/Emo121.gifיש קלאסי ויש מוזיקה קלה

ג'אז נכלל במוזיקה הקלה, בו אפשר לעשות גם רוק ורגאיי ומה שאת רק רוצה. אני עושה כזה והייתי ברסיטל אחד כבר כשליוויתי חבר ככה שאולי אוכל לעזור
 

jazza

New member
שאלות

אוקי אז אני שרה ג'אז ויש לי כמה שאלות .. 1. נכון יש דרישה להכין 8 קטעים . ברסיטל עצמו אין זמן מספיק ל8 קטעים.. אז קוטעים אותי באמצע קטעים? או שאומרים לי אילו קטעים הם רוצים לשמוע? או שאני מחליטה אילו קטעים לבצע? וככה גם אני כולה פשוט להכין מראש פחות קטעים.. !? 2. בקטע הטרנסקריפציה: יש לי יצירה באורך 10 דקות ויש שם פתיחה במשך דקה של פסנתר אז גם הפסנתרן שלי צריך לשעתק ולנגן את הפתיחה? ויש גם חלק שהפסנתרן מאלתר והזמר מלווה אותו במעין walking יש צורך לשעתק גם את זה ?! 3. בעבודה בכתב: לגבי היצירה המנותחת בעבודה , מספיק לצרף ולנתח את התווים של המקור, כלומר מהרילבוק.? או שאני אמורה להוציא משמיעה את הסולו של הזמר ולנתח גם אותו? 4. ועוד דבר, מה זה ניתוח מלודי הרמוני צורני עיבוד סאונד והפקה?!?! למה הכוונה ? כן הרבה שאלות... תודה לכל מי שינסה לעזור.. ! !
 

TheMo

New member
מי שמגיש אותך לרסיטל

אמור להסביר לך את כל זה...
 

jazza

New member
כן אבל

אם הייתי יודעת את התשובות, לא הייתי שואלת.. חח. המורה שלי לא יודעת כי אני לומדת אצלה באופן פרטי .. ובמגמה שלי לא בדיוק מסבירים או מלווים את עושי הרסיטל..
 

SHEX

New member
אני יכול לענות חלקית../images/Emo95.gif

בקשר לשאלה הראשונה - הבוחנים יכולים להחליט אילו קטעים הם רוצים לשמוע, והגיוני שהם יישמעו כמה קטעים, אבל לא בצורה מלאה.. לרוב מה שעושים זה מבקשים מספר קטעים אבל ברובם עוצרים אותך באמצע ככה שהם יוכלו לשמוע מגוון קטעים בסגנונות שונים... בקשר לשאלה השניה - אני לא עשיתי רסיטאל ג'אז ככה שאני לא בטוח, אבל לדעתי הפסנתרן לא צריך לשעתק את הפתיחה, כי לא הוא נבחן, אלא את, אבל עדיף שאת כן תדעי גם את הwalking של הזמרת בזמן שהפסנתרן שלך מאלתר... חשוב להראות שאת בעצם יכולה לעשות הכל... שאלה שלישית - כמו שאמרתי בשאלה הקודמת, עדיף לך לדעתי להוציא הכל, ולנתח כמה שיותר. אז גם אם לא תנתחי את הסולו של הזמר, שיכול להיות באמת טיפה בעייתי יותר, בייחוד כי זה אלתור, הייתי ממליץ לך להוציא אותו ולהוסיף את התווים ולא רק להסתמך על הריל בוק, כי גם אם בסוף יסתבר שלא צריך, הגדלת ראש. להזיק זה לא יכול... שאלה רביעי - ניתוח הרמוני ומלודי זה בדיוק מה שזה נשמע. את צריכה לנתח איזה מהלכים נפוצים יש, לחפש בספרים על המשמעות שלהם, להראות שאת בעצם מבינה מה הולך שם, מה אומרים האקורדים, איך המנגינה נבנית ולאן היא מובילה, ככה שיראו שלא סתם בחרת קטע שנשמע לך חמוד, אלא שאת גם מבינה אותו. ניתוח צורני מדבר יותר על המבנה של הקטע - איך את מחלקת אותו ליינים, סולואים פתוחים, מתי את שרה, מתי המלווה שלך תופס את הבמה, והכי חשוב - למה כל דבר כמו שהוא? אם את בוחרת שיהיו לך שני סולואים, ולפסנתרן אחד, צייני את זה, נסי למצוא הסבר למה, ולא סתם לזרוק החלטות באוויר... בקשר לסאונד והפקה - אין לי מושג. שוב, עשיתי רסיטל קלאסי, אז אני לא סגור לגמרי על הג'אז. ומאותה סיבה קחי כל מה שכתבתי כאן כערבון מוגבל, כי בסופו של דבר אני לא ג'אזיסט ומה שכתבתי פה הוא מה שנראה לי הגיוני, ולא מתוך ידע מבוסס. בהצלחה!
 

SHEX

New member
תבואי כל יום../images/Emo95.gif

וסתם עצה, כי אני רואה אותך לאחרונה גם פה וגם בעוד פורומים של מוסיקאים. נראה שאתנורא מפוזרת ולא סגורה על עצמך לקראת הרסיטל, הייתי ממליץ לך לשבת איזה חצי שעה בשקט ולרשום לעצמך את כל הדברים שנשארו לך לעשות/לברר ולהתחיל לברר על הכל בצורה יותר מאורגנת, כי נראה שקצת סדר יעזור לך להיות מוכנה יותר...
 
../images/Emo121.gifבקשר לניתוח יצירה

זה יצירה אחת, לא על כל קטע שהיא עושה היא צריכה
 
למעלה