מישהו קרא את הכתבה בעיתון "העיר"?

SaintJohn

New member
מישהו קרא את הכתבה בעיתון "העיר"?

נראה לי שזה מופיע ב"העיר" בכל האיזורים בארץ בהם העיתון הזה יוצא. יש שם איזה חכמולוג בשם עילם משהו, שהחליט שלכתוב משהו נגד זפלין זה מגניב, והוא אפילו נתן כותרת צבעונית - "דחפו את הצפלין לתחת" או משהו כזה. סלחו לי על השפה, אני רק מצטט.
 

AeroTom

New member
אין לי את זה

אבל נשמע ככתבה מאוד עניינית שמגיעה ממישהו מאוד מבין ונחמד...
 

M e n s R e a

New member
טוב, אני מניח שהביקורת שלו קשורה לעובדה שהם

לא צעירים. ובכל זאת, לא ממש קיימים להם תחליפים בימינו, והם עדין יכולים לתת אחלה הופעה. וכמובן-יש דרך להעביר ביקורת, דרך יותר טובה מזו של העילם הזה
 

Anuerysm

New member
כתבה מפגרת, הנקודה שלו זה

שלאהוב מוזיקה שהיא לא פארודית זה מפגר ובגלל זה סחרוף מוכר יותר מפורטיס ולא צריך לסגוד למוזיקה אם היא לא פארודית יש מקרים שזה נכון, רוב האנשים יגידו שטרנטינו הוא הבמאי המוצלח ביותר, אבל זה רק בגלל שהפארודיות שלו עולות על הסרטים שהוא עושה עליהם פארודיות
 

SaintJohn

New member
../images/Emo32.gifטרנטינו לא עושה פארודיות../images/Emo12.gif

אפילו ב"חסין מוות", שמקצין את המאפיינים של B-Movies באופן שאי אפשר שלא לצחוק על סוג כזה של סרטים, לא מדובר בפארודיה. מדובר במחווה ובנסיון להסתכל על סוג כזה של סרטים בצורה קצת אחרת. זה מה שהוא גם עשה בקיל ביל. הוא עושה סרטים שעוסקים בסרטים אחרים, והמרחק בין זה לבין פארודיה הוא ענקי. לא אני קבעתי את זה, החברה שלי די מבינה בכל זה.
אי אפשר להשוות הרי סרטים כמו קיל ביל וחסין מוות לסרטי "מת לצעוק" או ל-Spaceballs, כי ההבדל (הענקי) בין אלה לבין אלה הוא הכוונה שמאחוריהם.
 

SaintJohn

New member
יש לך דוגמא?

לא שאני מתיימר להתמצא בנושא, וגם לא שראיתי כמות ענקית של סרטים, אבל לי בכל אופן עוד לא יצא להיתקל בפארודיה שלא באה להצחיק. ומה שהתכוונתי להגיד הוא שטרנטינו לא עושה פארודיות. פסטיש כן, פארודיות לא.
 

AeroTom

New member
אבל כן באה להביא צד קומי לסיפור

סרטי טרנטינו הם ממש לא פארודיות...כמו שנועם אמר, הם הרבה יותר מחוות (חלק מהן כלומר). פארודיות לא חייבות להיות קומדיות מפילות מצחוק, אבל פארודיה קודם כל מגיעה כדי לקחת נושא מסויים ולהכניס לתוכו את הצד הקומי או המבדח שבו ובעיקרון - כן, לצחוק עליו. אפשר להגיד שיש אלמנטים קטנים של זה אולי ב"חסין מוות" למשל, אבל ממש לא. כי הוא לא נעשה ולא פורסם בתור פארודיה והוא באמת לא כזה. הוא מחווה לכל דבר. יחד עם קיל ביל שהם סרטי אקשן\מלחמתי\דרמטי שיש בהם הרבה מחווה. אבל פארודיה זה משהו די רחוק ממה שהם.
 

M e n s R e a

New member
ממה שיצא לי לקרוא בהקשר של פארודיה

ואני מדבר על ההקשר המשפטי, שדרכו עסקו גם קודם כל בהגדרת הפארודיה, תפקידה, והאם היא מותרת (לענין זכויות היוצרים של היוצר המקורי, שעל יצירתו נעשית הפארודיה), פארודיה היא יצירה שבאה לבקר משהו. היא לא אמורה להיות מצחיקה בהגדרתה, אלא מבקרת, אבל אם איני טועה, היא תמיד מצחיקה. אולי כדי שאפשר יהיה לשווק אותה יותר בקלות, אבל המצב הוא, שהיא מצחיקה, גם אם תכונה זו אינה חלק מחייב מהגדרתה.
 

lollapalooza

New member
טרנטינו גם לא מבקר יצירות בסרטים שלו ../images/Emo13.gif

(נעים מאוד, הדס, החברה ה"מבינה" של נועם). טרנטינו עושה מחוות, וכל סרטיו "נגועים" באהבת הקולנוע שממנה הם נעשים. הוא עושה סרטים שמדברים על קולנוע ולא על החיים (למשל, כל הדמויות ב"ספרות זולה" מתנהגות כאילו הן בסרט ולא בעולם האמיתי). הוא לא אומר שום דבר על הסרטים האלה חוץ מ"אני אוהב את הסגנון הזה", ואפשר לראות את זה בכל הסרטים שלו. הוא לא אומר "זה טוב", "זה לא טוב", "בואו נצחק על זה ועל זה". בדיוק להפך, הוא נותן כבוד לכל היצירות (אפילו לטראשיות שביניהן, כמו שניתן לראות ב"חסין מוות") ולא בא ממקום של פארודיה או של אמירה. המבחן הכי ברור הוא פשוט לצפות בסרטים שלו ולחפש את האמירה ביחס לסרטים האלה שהוא מצטט- אין כזו.
 

M e n s R e a

New member
אז לדעתי בהגדרה הוא לא עושה פארודיות

סרטים עם טאצ' מצחיק כן, דמויות הזויות כן, אזכורים לדמויות אחרות מסרטים אחרים כן, אבל לא פארודיות, ואני מניח שגם דעתכם ככה
 

lollapalooza

New member
משהו כזה, כן.

הדמויות תמיד יהיו הזויות ומצחיקות, כי הן אמורות להיות קולנועיות ולא ריאליסטיות, כנ"ל לגבי הסיטואציות.
 

FunkyMonk

New member
ההבדל ביןן קיל ביל למת לצעוק,

זה שקיל ביל עשוי בצורה טובה ונכונה. קיל ביל הוא פארודיה לכל דבר. אין פה מה לחשוב. ההגזמה בדם, באנשים, בכוח האינסופי שיש לגיבור, בעלילה הבנאלית, בעובדה שמישהו הורג עשרות בני אדם ואין שום תגובה מהסביבה (משטרה, אנשים וכו'). זו פארודיה ואין פה מה לחשוב על זה..
 

lollapalooza

New member
לא...

ההבדל הוא שקיל ביל זו מחווה ומת לצעוק זו פארודיה. אין פה נכון ולא נכון, אלו שתי צורות שונות של קולנוע.
 

lollapalooza

New member
ואגב,

ההגזמה היא לא כי הסרט הוא פארודיה, אלא כי ככה היו סרטי הסמוראים שטרנטינו מתייחס אליהם. אלה סרטי סמוראים. אין כוח משטרתי שעוצר בעדם, אין סוף לכוח של הגיבורים, יש הרג בכמויות (זה מה שעושים סמוראים...) ויש הפרזה בקטעי הקרבות ובכמויות הדם. בהחלט.
 

FunkyMonk

New member
זה ההבדל הדק

אני מודע לעבודה שככה היו סרטי הסמוראים - זו הפארודיה פה. אני חושב שטרנטינו בעצם מגחח פה על ההגזמות בסרטים האלו. אני לא חושב שהוא מכניס את כל המאפיינים האלו בתור מחווה, אלא בתור פארודיה (זה סוג של מחווה). זה בדיוק מה שפארודי בזה. קשה להסביר את זה. הוא בעצם יצר סוג של סרט סמוראים, אבל לא במטרה שהוא יהיה סרט סמוראים. זה נכון שזה יכול להתפרש כמחווה, אבל אני אישית לא מבין איך אפשר לא לראות שזו פארודיה. הוא פשוט אומר בקול גדול "סרטי סמוראים עשויים בצורה מטופשת!".
 

AeroTom

New member
לא ממש. "קיל ביל" זו מחווה לכל דבר.

וזה לא דעה אישית, זה ז'אנרים שונים של סרטים והגדרות שונות לגמרי. לא צריך גאון קולנוע שיגיד לך שפארודיה זה ממש לא. "מת לצעוק", "לרקוד עם טייסים", "אוכפים לוהטים", "שיגעון בחלל" (ועוד סרטי מל ברוקס) הם דוגמאות לפארודיות. יש הבדל גדול.
 

M e n s R e a

New member
איזה כתב מעפן

זה בטח שוב סוג הכתיבה שבאה להתריס ולכתוב דווקא את מה שהרוב לא חושבים עליו (ויעידו 30 מליון האנשים שהיו מוכנים לשלם 154 פאונד כדי לראות את הלהקה, שלא לדבר על עוד עשרות מליונים אחרים). אחלה דרך להיות מקורי. וואו. נדהמתי.
 

JumpInTheFire

New member
זה לא רק ה"ללכת נגד הזרם"

זה "ללכת נגד הזרם ולשחק אותה מבין במוסיקה"
 
למעלה