ארגון בזמן המבחן
האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא
רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
קוראת כאילו את מישהו שלא מבין את החומר, ובודקת האם התשובה מספיק ברורה. (כמובן לשים לב לסימני פיסוק וכו'.) האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא
רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
כך עוברת על כל שאלה. האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא
רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
בסיום המבחן עוברת על כל שאלה וממש מסמנת
על כל תשובה שענית. בודקת האם יש כל השאלות שביקשו. חשוב מאד לשים
- כל שאלה לתת את הזמן שחילקת לעצמך. (לכן... כשמתאמנים בבית לא מספיק רק לדעת את החומר, ולהגיד אותו לחברים, אלא צריך להתאמן בכתיבת תשובות ולבדוק עמידה בזמנים )
כשיש חומר שחוששים לשכוח אותו... כללים או חוקים, נוסחאות וכו', כדאי בתחילת המבחן לרשום בטיוטא או על גבי המבחן את כל הדברים שהיו חשובים לזכור וחוששים לשכוח. כך המוח כאילו מתרוקן מים האינפורמציה, ויכול לתפקד בפחות לחץ כדי להבין את השאלות ולענות. כך בטוחים שהחומר "לא יברח"... שאלות, תגובות, בקשות, דוגמאות וכו'.... יאללה.. .לבקש...