מישהו שמתמחה בחרדת בחינות - המלצה

רונית1111

New member
מישהו שמתמחה בחרדת בחינות - המלצה

שלום רב לכולם, אני מחפשת מישהו באזור ת"א שיוכל לעזור לי בחרדת הבחינות שלי שפשוט גורמת לי להיכשל פעם אחר פעם בבחינות, מכיוון שהחרדה היא בלתי נסבלת, זה בצירוף העובדה שקשה לי ללמוד ולעבד את החומר מה שגורם לכך שאני מגיעה למבחן ומרגישה שיש לי "סמטוחה" אחת גדולה בראש. אם מישהו מכיר מישהו כזה אודה לכם אם תוכלו להמליץ לי בתודה מראש, רוני
 
ברוכה הבאה רונית 1111../images/Emo140.gif

חרדה יכולה להיות מכמה סיבות - ומאד חשוב לברר את הסיבות - 1. חוסר ידיעת החומר, כלומר לא יודעת מספיק בביטחון. 2. יודעת את החומר, אך הכל מעורבב ללא סדר מסוים. 3. יודעת את החומר, אך כשמגיעה למבחן מרגישה שכאילו לא יודעת. 4. יודעת את החומר, גם כשמגיעה למבחן, וכשקוראת את השאלות חוששת שלא יודעת. 5. יודעת החומר, מגיעה ויודעת, קוראת שאלות - מגיע ה"black out" וכאילו אין חומר... הכל נמחק. 6. יודעת חומר, מגיעה למבחן יודעת הכל, קוראת שאלות ומבינה מה יש לעשות, כשכותבת - הכל מסתבך. 7. יודעת חומר, יודעת גם במבחן, מבינה את השאלות, עונה את התשובות, מסתבר מאוחר יותר, שהניסוח לא היה מספיק טוב. 8. שום דבר ממה שכתוב קודם לא מתאים - כל מה שקשור למבחן - לפני המבחן ובזמן המבחן - מכניס אותך ללחץ... ואין יותר חשיבות אם יודעת את החומר או לא. הכל כאילו לא קיים - רק החרדה. אחרי שתעני לעצמך (וגם לנו כאן בפורום) מה מתוך כל הנקודות שנאמרו - מתאים לך... אולי אפשר יהיה לנסות לעזור בתחום של אסטרטגיות למידה, ואם יש צורך לדעת למי להפנות אותך אם לא נדע לענות. יאללה... קדימה... למלאכה המרובה שלפנינו. את עונה, אנחנו איתך...
 

רונית1111

New member
תשובה ליונת

יונת שלום, אני לא בטוחה שקיבלת את המייל שלי בכל מקרה בתשובה לשאלתך, הסעיפים שהכי מתאימים לי הם: סעיף 2, סעיף 6, וסעיף 7. מקווה שתוכלי לעזור לי. רוני
 
ארגון לפני המבחן

חרדה מהסיבות הללו (חרדה בשל התנסויות לא מוצלחות... ולא חרדה של היסטריה וכו') : 2. יודעת את החומר, אך הכל מעורבב ללא סדר מסוים. 6. יודעת חומר, מגיעה למבחן יודעת הכל, קוראת שאלות ומבינה מה יש לעשות, כשכותבת - הכל מסתבך. 7. יודעת חומר, יודעת גם במבחן, מבינה את השאלות, עונה את התשובות, מסתבר מאוחר יותר, שהניסוח לא היה מספיק טוב. מה שבולט בעיני הוא שאת יודעת את החומר - וזה חשוב ביותר, כי מה שיש לנו לעזור לך - זה בעניין של חוסר הארגון - לפני ואחרי. ארגון לפני המבחן : כל החומר צריך להיות מסודר לפי נושאים, בצורה נוחה. לדוגמא : דפים ממויינים או כרטיסיות של החומר. יש אפשרות בדרך הישנה של דפים ממש או בדרך של מחשב וכרטיסיות במחשב (זה החלק של עדו... נדמה לי אם תצטרכי עזרה). הנושאים צריכים להיות בולטים בדרך הנוחה לך - כתב שונה, צבע, הדגשה. החומר יכול להיות גם בצורה גראפית נוח (כפי שאת יודעת שזוכרת טוב יותר) אם זה טבלאות או עמודות או שרטוטים או תרשימים שונים. לפעמים גם ציורים שטותיים "ילדותיים" עוזרים לזיכרון. בעיקר כל הארגון לפני המבחן הוא כדי לסדר את "המגרות של המוח" בצורה נוחה, אנחנו קוראים לזה "קידוד" וזה עוזר לזיכרון ולשליפה מסודרת יותר.
 
ארגון בזמן המבחן

האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
קוראת כאילו את מישהו שלא מבין את החומר, ובודקת האם התשובה מספיק ברורה. (כמובן לשים לב לסימני פיסוק וכו'.) האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
כך עוברת על כל שאלה. האסטרטגיה המובאת כאן טובה למבחן בו השאלות פתוחות.
עוברת על המבחן ובודקת - מה חובה, מה בחירה, כמה שאלות צריך לעשות - מחלקת את הזמן לפי שאלות, כך שמשאירה כרבע שעה לסוף המבחן (תלוי באורכו, אולי עשר דקות)
מחליטה לענות על השאלות בעלות משקל וארוכות - קודם כל, ואחר כך על הפחותות.
בשאלה עצמה - קוראת ומנסה להבין מה האינפורמציה שאת מקבלת מהשאלה, בלי לחשוב מה התשובה, עוד לא הגענו לשלב הזה, אלא רק מה מבינים מהשאלה. (לפעמים השאלה נראית מאד ברורה, אך כשמתעמקים בה, ומבינים דברים, ניתן לראות שלא שמנו לב קודם למה באמת רצו מאיתנו).
מסמנת לעצמך מה בדיוק רוצים שתעני, כמה שאלות יש בשאלה, אפילו לעיתים יש צורך למספר את השאלות בתוך השאלה. (אם צריך דוגמאות תבקשי... נתרגל גם את זה.)
כותבת בנקודות קצרצרות, של מה את עונה בתשובה. ממש על דף המבחן או על טיוטא (לא לשכוח למחוק אחר כך את הטיוטא).
מסדרת וממיינת את הנקודות, מה קודם מה אחר כך. בהרבה מקרים סדר התשובה נקבע על פי השאלות בתוך השאלה.
מתחילה לענות לפי הסדר שהחלטת בדיוק. כל סעיף וסעיף.
כשסיימת לענות את כל מה שרצית, מוסיפה את מילות הקישור הרצויות.
בסיום המבחן עוברת על כל שאלה וממש מסמנת
על כל תשובה שענית. בודקת האם יש כל השאלות שביקשו. חשוב מאד לשים
- כל שאלה לתת את הזמן שחילקת לעצמך. (לכן... כשמתאמנים בבית לא מספיק רק לדעת את החומר, ולהגיד אותו לחברים, אלא צריך להתאמן בכתיבת תשובות ולבדוק עמידה בזמנים )
כשיש חומר שחוששים לשכוח אותו... כללים או חוקים, נוסחאות וכו', כדאי בתחילת המבחן לרשום בטיוטא או על גבי המבחן את כל הדברים שהיו חשובים לזכור וחוששים לשכוח. כך המוח כאילו מתרוקן מים האינפורמציה, ויכול לתפקד בפחות לחץ כדי להבין את השאלות ולענות. כך בטוחים שהחומר "לא יברח"... שאלות, תגובות, בקשות, דוגמאות וכו'.... יאללה.. .לבקש...
 
אני מכיר מישהו באזור המרכז

(רמת אביב) שמתמצא בטיפול בחרדות ובדברים אחרים אבל לא במיוחד בחרדת בחינות. הואמטפל מאוד מקובל ומפורסם וחלק במיוחד בזכות טיפוליו בהיפנוזה אם כי הוא לא מטפל רק בהיפנוזה אלא גם בדרכים אחרות. אם זה נראה לך לעניין, חפשי ב144 את דר' מוריס קליינהאוס. עד כמה שאני מעודכן הוא מופיע תחת הסיווג 'רופא'.
 

דיתוש1

New member
חרדת בחינות

יש פתרון לחרדת בחינות! יש אפשרות לטיפול יחידני או קבוצתי ע"י פסיכולוג קליני מומחה בתחום. פרטים www.66666.co.il צרי עמנו קשר! תודה דלית
 
למעלה