מיתוג עירוני

בידול

מדוע יש צורך בבידול. נצרת המקורית הייתה עיר יהודית, בה על פי המסורת חיה מרים אמו של ישו היהודי. היא לא פחות יהודית מאשר שכם חברון ואפילו ידושלים.
העיר ה"יהודית" דהיום ( הכוללת אחוז לא מבוטל של ערבים ) הוקמה כשכונה נלווית והמתבססת עח תשתיות "אחותה" המבוגרת נצרת. אפילו השם שניתן לה מעיד על היותה חלק בלתי נפרד מנצרת.
מדוע חייבים היום על רקע גזעני ( אין לי כל הסבר אחר ) לעשות/לקבע הפרדה שאינה טבעית. לא מבחינת המיקום, לא מבחינת תשתיות משותפות ונדמה לי ( יש כאן מומחים לדבר) שגם לא מבחינת התכנון העירוני.
 

ש מים

New member
לא כל דבר הוא "גזעני"

(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
 

ש מים

New member
"ענייני"?

השנים לימדו אותי להיות מעט צנוע בביקורתיות על אחרים. קטונתי מלקבוע מה זה "ענייני" בכל הנוגע לתחושות ורגשות בני-אדם. למדתי שלאנשים יש לרוב "העדפות" - העדפות להיות בקירבת אנשים הדומים להם (ע"ע זוגיות...
). זה נכון בתא המשפחתי הקטן, זה נכון ביחסים חברתיים ונכון מן הסתם בכל מקום. לדעת לקבל, להכיל ולהיות סובלני זו תכונה שכולם צריכים ללמוד ואותה צריך לדעתי להנחיל במערכת החינוך, אבל זה כבר סיפור אחר. בכל מקרה, ההתחלה והצעד הראשון צריך להיות ביכולת של כל אחד מאיתנו להסתכל במראה, לפי שהוא מביט מהחלון.
 
אכן, צריך לדעת לקבל, להכיל ולהיות סובלני

אנחנו חיים בתקופה פלורליסטית מה שמחייב הבנת והכלת האחר. ההסתגרות הכתתית אינה ראויה ואינה רצויה.
 

matrix200200

Active member
יש מצב שתיתן לאנשים לבד להחליט?

פעם אחרונה שבדקתי, במדינה הזאת עדיין כל אחד מחליט לבד, איפה לגור ובאיזו עיר לקנות דירה.
או שיצאה איזו החלטת בג"ץ בנושא שלא שמעתי?
אגב באופן מפתיע, דווקא רוב המטיפים ל"קבלת האחר" ושאר האמונות הטפלות המטופשות הללו, בוחרים לגור במקומות מאוד רחוקים מה"אחר" הזה

ולגופו של עניין, הראיון הזה של "מיתוג" הוא כמובן ראיון מטופש.
הייתי אפילו קורה לזה פרסום כזב.
כולם יודעים שנצרת עילית נמצאת ליד נצרת ומי שלא רוצה לגור ליד הערבים (מכל סיבה שהיא), כנראה לא יקנה שם דירה.
אז בשביל מה לבזבז, כספי משלמי המיסים על השטות הזאת?
אם רוצים שיותר אנשים יעברו לגור בנצרת עילית, תהפכו אותה לעיר שאנשים ירצו לגור בה ושיקולים אחרים יגברו על אי רצון של פלוני אלמוני לגור ליד ערבים.
הפרסום הזה אגב קצת מזכיר לי את השקרים שהאכילו בהם הרבה מאוד עולים מחבר העמים בשנות ה90 כאשר ניסו בכל הכוח לדחוף אותם לכל מיני חורים (כמו העיר המדוברת אגב).
לדעתי זה פשוט לא ראוי שמדינה תעשה דברים כאלה.

אה, ולגבי התקופה, אני לא יודע מה איתך, אבל אני מעדיף לחיות את חיי ולהחליט לבד את מי לקבל ואת מי לא.
או כמו שאמרו הורים לילידיהם בכל העולם ובכל התקופות"מה עם כל החברים שלך יקפצו מהצוק, גם אתה תקפוץ?".
 
מחליט תחת מעטה אלימות

ראה: חיל צה"ל הגר במאה שערים ו/או בשכונה חרדית ו/או בישוב חרדי; ערבי הרוצה לגור בעפולה;
 

matrix200200

Active member
כל מקרה של אלימות פיזית, או קריאות ישירות לכזאת יש למגר

בשביל זה יש משטרה ושאר גורמי אכיפת החוק והסדר במדינה.
כל השאר, זאת זכותם של אנשים.
זכותי לתלות שלט בחלון ביתי, שאני לא רוצה ערבים, או חרדים בשכונה שלי.
זה הדבר הקטן הזה, שנקרא חופש דיבור.
אם חרדים לא רוצים להגיד שלום לחייל במאה שערים, או תושבי שכונה בעפולה מתנהגים כנ"ל כלפי הערבי, זאת זכותם.
גם אם הם אומרים לו בפנים, שהוא לא רצוי והיו מעדיף אם היה עוזב את המקום, זאת עדיין זכותם.
זכותו של החייל, או של הערבי כמובן לא להישמע להם ולעשות כרצונו.
זה לא מקומה של מדינה, לכפות על אזרחים על איך הם אמורים להרגיש כלפי ערבים, חרדים, רוסים, אשכנזים, ספרדים, או כל קבוצה אחרת באוכלוסייה.
זה באמת קונספט פשוט, אין פה על מה להתפלפל.
 

matrix200200

Active member
שמעתי גם על מפלצת המקרוני המעופפת, אבל עוד לא ראיתי אותה

לא כל דבר שלא מוצא חן בעיניך (או בעיני) אסור.
כל דבר שאין בו קריאה לאלימות פיזית נגד אנשים, מותר.
מותר לאנשים לא לאהוב אנשים אחרים.
מותר לאנשים לרצות לגור רק עם אנשים הדומים להם.
מותר לאנשים להביע את דעותיהם, גם אם איננו מסכימים איתם, כל עוד אין בדעות אלה קריאה לאלימות נגד אנשים אחרים.
אסור לאנשים לבצע פעולות של אלימות נגד אנשים אחרים (שלא במסגרת החוק כמובן).
אסור לאנשים לקרוא לאלימות.
כמו שאמרו על זה אנשים חכמים לפני הרבה מאוד שנים, אסור לצעוק "שריפה" בתיאטרון מלא אנשים.
תפתח את החוקה האמריקאית ותקרא את התיקון הראשון לחוקה, אין צורך לחזור על דברים הללו.
כל השאר, אלו אמונות שלך שאין לי לא רצון ולא צורך להתווכח איתם.
מבחינתי הן כמובן מותרות ולגיטימיות, אבל לא יותר מאמונה דתית אחרת מכל סוג שהוא.
זכותך לא לאהוב "גזענים" (לא איכפת לי איך אתה מגדיר אותם), בדיוק כמו שזכותם של אנשים אחרים לא לאהוב "כופרים" שאוכלים חזיר.
אין זה מקומה של מדינה לחנך את אזרחיה לפי אמונות טפלות של אדם כזה או אחר.
אחרת על תתפלא, שהיום מענישים על "גזענות" ומחר עם ממשלה חדשה יענישו על נסיעה בשבת ברכב.
כפי שאמר חכם יהודי פעם "את מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך".
 

ש מים

New member
לא כל דבר הוא "גזעני"

(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
 

ש מים

New member
לא כל דבר הוא "גזעני"

(למרות שהמונח הפך מאוד "סקסי" בתקופה האחרונה).
אני מסכים שהרעיון הוא "בידול" (כלומר - אבחנה ומניעת בלבול). לדעתי העילה העיקרית היא כלכלית (ראה "מיתוג עירוני" ומיתוג בכלל). הדבר (מיתוג) קשור לתהליכי שיווק עירוני.
אני מסכים שקיימת אפשרות שעיר מעורבת, או עיר בעלת צביון מסויים תאופיין בכוח משיכה נמוך, אבל לייחס זאת ל-"גזענות" תהיה מקובעות וראיה צרה ביותר (מה תאמר על בית-שמש, בני-ברק, אלעד, בית-שאן, נתיבות ואפילו אור-עקיבא, בת-ים ואור-יהודה?)
 
למעלה